Ga naar inhoud


Instellen van de SATLINK WS 6933


Wilhelmus777
Ga naar oplossing Opgelost door satkijker,

Aanbevolen berichten


  • 1 maand later...

Heb onlangs ook de Satlink WS-6933 aangeschaft.
Was wel een beetje klooien, behoorlijk wat draadjes gelezen en instellingen van een SAB meter gebruikt voordat het ding goed op de Astra 3 werkte.
Ik heb de volgende instellingen gebruikt:
Satelietnaam E23,5 Ku-Astra 3
Lnb type: Universal
Low freq 09750
High freq 11475
TP NUM 08
Frequentie 11683
Symbolrate 02734
Polariteit V
22K auto
DIsEqC mode DisEqC1.0/1.1
DisEq 1.0 LNB1
DIsEq 1.1 LNB1
Lnb spanning 13V/18V

60 cm Schotel mooi afgesteld op Signal 90% en Quality op 87%
LNB paar graden ? gedraaid.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Beste allemaal,

 

Ik heb ook een satmeter hd easy, bij met menu instellingen kun je PWR eenheid invullen, Er zijn drie keuzes DBUV, DBMV en DBM. Welke moet ik invullen.

Verder heb ik op astra1 maar 33% kwaliteit, Zou dit aan de schotel kunnen liggen ik gebruik een vlakantenne HD30 D.

Heeft iemand hier ervaringen mee ?

 

alvast bedankt voor reaktie's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste allemaal.

Ik was van plan om de Satlink WS- 6933 aan te schaffen, maar zie hier toch wat (voor mij) niet te begrijpen dingen langs komen

Wij trekken, buiten het hoogseizoen, met een caravan door zuid Europa.Max 1500 km van Amsterdam. Soms moet ik dagelijks de schotel instellen, en dat valt soms bijzonder tegen. Ik zou heel graag van jullie horen wat een eenvoudige, maar goede satfinder is. Ik gebruik alleen Astra3.Met een Triax 60cm. Ik wil iets hebben die ik in kan stellen op Astra3, en die dan alleen die sat. ziet zodat hij niet bij elke sat. begint te piepen of uit te slaan. Bij voorbaat heel vriendelijk dank van een leek. Michel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Astra 3, zuidwest Europa en een 60 cm schotel, dat gaat niet werken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb onlangs ook de Satlink WS-6933 aangeschaft.

Was wel een beetje klooien, behoorlijk wat draadjes gelezen en instellingen van een SAB meter gebruikt voordat het ding goed op de Astra 3 werkte.

Ik heb de volgende instellingen gebruikt:

Satelietnaam E23,5 Ku-Astra 3

Lnb type: Universal

Low freq 09750

High freq 11475

TP NUM 08

Frequentie 11683

Symbolrate 02734

Polariteit V

22K auto

DIsEqC mode DisEqC1.0/1.1

DisEq 1.0 LNB1

DIsEq 1.1 LNB1

Lnb spanning 13V/18V

 

60 cm Schotel mooi afgesteld op Signal 90% en Quality op 87%

LNB paar graden ? gedraaid.

High freq moet voor een universele LNB op 10600 staan.

Met deze frequentie geen probleem, wel met zenders boven 11700 MHz.

  • Like 1

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een makkelijke satfinder is er een met een spectrum analiser functie.

Die laat namelijk het signaal zien zonder dat het eerst gedecodeerd hoeft te worden, en je "ziet" de transponders al bij hele lage signaal sterktes.

Door het patroon van de transponders herken je ook al snel naar weke satelliet je kijkt.

 

Er zijn verschillende merken die een spectrum analiser functie hebben, ik gebruik zelf een Satlook.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

CeesV.

 

Ik ben bezig mijn satfinder in te stellen voor de Astra 3. Lukt nog niet erg. Op mijn receiver (Rebox) zie ik dat die gebruik maakt van de transponder  11.475 Mhz 27.500 V. Kan ik die ook voor de satlink  ws -6933 gebruiken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

11475 komt niet voor op Astra 3, daarmee zal je geen signaal op je satfinder ontvangen.

 

http://nl.kingofsat.net/pos-23.5E.php

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer je satlink om kan gaan met 8psk, ja.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...