Ga naar inhoud


Instellen van de SATLINK WS 6933


Wilhelmus777
Ga naar oplossing Opgelost door satkijker,

Aanbevolen berichten


En diseqc 1.0 staat nu op LNB2, zo te zien.

Als je geen switch hebt, is die instelling geen probleem. Maar als de LNB wel op een switch zit, moet die instelling dus wel kloppen met de daadwerkelijke aansluiting.

 

groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

HG5812: inderdaad. de polarisatie stond verkeerd. Tanx

 

A33: Het is inderdaad een dingetje met die diseqc 1.0. er staan 4 quad lnb's (13.0°, 19.2°, 23.5° en 28.2°) op de t90. Ik heb bij diseqc 1.0 respectievelijk lnb1, lnb2, lnb3 en lnb4 ingevoerd. Is dat correct?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei PopkeJan:

A33: Het is inderdaad een dingetje met die diseqc 1.0. er staan 4 quad lnb's (13.0°, 19.2°, 23.5° en 28.2°) op de t90. Ik heb bij diseqc 1.0 respectievelijk lnb1, lnb2, lnb3 en lnb4 ingevoerd. Is dat correct?

 

Als je ze ook zo aan de poorten van de diseqc switch hebt aangesloten, dan wel ja.

De gebruikte poort van de switch moet immers worden aangestuurd door het díe poort betreffende diseqc commando; die twee moeten met elkaar overeenkomen.

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Ook hier een 6933SE aangeschaft om mn schotel met duo lnb af te kunnen stellen na een blikseminslag. (lnb kapot)

Nu dacht ik de genoemde Transponder instellingen voor 19.2 en 23,5 te kunnen gebruiken maar deze lijken inmiddels niet meer te werken (?)

Kan iemand mij wegwijs maken waar of hoe deze te achterhalen?

Op de KingofSat-site staat heul veul informatie maar ik kan daar dus geen wijs uit (laatste keer dat ik op het dak stond om de schotel uit te richten is alweer jaren geleden en kijk dus niet dagelijks naar deze materie)

Bestaan er ideale transponder instellingen waardoor ik op zeker de juiste satelliet aanschiet? Ik bedoel als ik ga zoeken en de lock op de 6933 slaat aan heb ik dan op zeker de juiste satelliet?

Thx

Har

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...