Ga naar inhoud


Instellen van de SATLINK WS 6933


Wilhelmus777
Ga naar oplossing Opgelost door satkijker,

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Wanneer je op Kingofsat kijkt zie je dat deze transponder niet bestaat op de Astra 3.

 

Maar met alle respect, wanneer je de gegevens van Kingofsat niet begrijpt, hoe wil je dan direct de meetgegevens interpreteren?

 

In de link die ik je gegeven heb staan alle transponder gegevens vermeld boven de zenders van de transponder.

Die gegevens kan je in je meetinstrument invoeren.

 

Voor de transponder van NPO1HD is dit bijvoorbeeld

Astra 3B 12187.50 H 25 Europe DVB-S2 8PSK 27500 2/3

 

De diseqc gegevens zijn afhankelijk van de gebruikte schotel.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


heb die satlink ws 6933 gekocht en ze vertelde mij dat de astra 3 al voorgeprogrammeerd was, nu ga ik zaterdag op vakantie en ik dacht ff de schotel op zetten gaat nu een stuk makkelijker  met de sat link, maar een signaal van 82% maar geen Q. heb een triax schotel 74cm en een duo LNB van canaldigitaal.

 

kun jij mij helpen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wat is je vraag?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat heb ik al opgegeven in post #16.

Astra 3B 12187.50 H 25 Europe DVB-S2 8PSK 27500 2/3

De diseqc instellingen hangen af van welke schotel je gebruikt.

 

IK heb eens even gekeken op internet naar wat filmpjes op youtube over deze satfinder.

Je hebt een SD en een HD uitvoering.

Kennelijk heb jij de SD uitvoering, die niet geschikt is voor HD transponders op Astra 3.

 

De transponder informatie zou voorgeprogrammeerd zijn, je hoeft slechts de betreffende satelliet en een transponder te kiezen.

Uit je vorige posting krijg ik de indruk dat je bezig bent geweest de Astra 1 satelliet gegevens om te benoemen naar Astra 3.

 

In de filmpjes is te zien dat de meter bijna niet af te lezen is in zonlicht, en daardoor minder geschikt op de camping.

De meter laat alleen Sterkte en kwaliteit van het signaal zien, en heeft bijna geen toegevoegde waarde t.o.v. een "gewone" satelliet meter of de sterkte uitlezing van je satelliet ontvanger.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Beste jbb, lees je de antwoorden eigenlijk wel, die hier gegeven worden?

 

Ik heb je een link gegeven van kingofsat met alle Nederlandse transponders, en hierboven in post #20 staan de gegevens van bijvoorbeeld de transponder voor Nederland 1 HD, en dat was al een herhaling van post #16.

 

Dus nu voor de derde keer de transponder gegevens voor Nederland 1 HD.

 

Astra 3B 12187.50 H 25 Europe DVB-S2 8PSK 27500 2/3

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste jbb, bij deze een poging om je een beetje te ont stressen en toch een fijne vakantie te hebben stel ik voor om de WS-6933 in te stellen zoals op deze bijlage te zien is,  post-75492-0-36344500-1461874530_thumb.jpg

 

Omdat deze Sat^Link geen satelliet herkenning heeft adviseer ik die gegevens, deze komen niet voor op de Astra 19,2 en de Astra 28.2.

Voor de Astra 19.2 zou ik 11038-H-22000   of   11186-V-22000  aanbevelen  Diseq 1.0  - LNB 1

Voor de Astra 28.2 zou ik  11224-H-27500  of    11264-H-27500 aanbevelen  Diseq  1.0 - LNB 3

dit om makkelijker  de goede satelliet te vinden.

 

Geniet van een fijne vakantie en als het toch eens slecht weer is, probeer dan die zenderlijst eens te ontrafelen.

Gr. satkijker

  • Like 1

 

Van horen zeggen of zelf uitgeprobeerd? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat deze Sat^Link geen satelliet herkenning heeft adviseer ik die gegevens, deze komen niet voor op de Astra 19,2 en de Astra 28.2.

Voor de Astra 19.2 zou ik 11038-H-22000 of 11186-V-22000 aanbevelen Diseq 1.0 - LNB 1

Voor de Astra 28.2 zou ik 11224-H-27500 of 11264-H-27500 aanbevelen Diseq 1.0 - LNB 3

dit om makkelijker de goede satelliet te vinden.

Is er dan een nieuwe versie van de WS-6933 (de SE)? Want op een Engelse webwinkel waarvan ik de link niet mag plaatsen zie ik staan:

"The Satlink WS-6933 SE HD is a compact Satelllite Finder.

The device has a static NIT recognition for safe identify a received satellite signal. " en de Xsarius satmeters HD Easy, waarvan ik dacht dat die hetzelfde is, heeft ook in z'n specificaties staan 'statische NIT satellietherkenning'.

Maar unieke frequenties gebruiken is natuurlijk een oplossing.

Kan je ook de Satellite & Transponder-Edit-Tool van Satlink gebruiken bij deze meter en waar die te downloaden dan?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Kijk eens op de site van de fabrikant, daar staan alle specificaties.

 

http://www.sat-link.com.cn/?mod=product_show&id=23

 

http://www.sat-link.com.cn/?mod=product_show&id=4

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik heb ook de satlink 6933hd

Nu staan er geloof 100 satellieten in volgens mij kunnen er ook maar 100 in dus moet je er een paar verwijderen om je eigen schotel instellingen er in te kunnen zetten.

Meest logies leek mij de satellieten van 90 tot 100 o.a insat E.93.5 lijkt me dat je die nooit gaat gebruiken.

Nu zag ik op de cd europa staan heeft iemand deze er al op gehad installeerd die daarmee alle europese satellieten met nog bruikbare frequenties die nog kloppen.

En misschien kunnen jullie hier de satellieten met instellingen hier zetten die julllie nu gebruiken .

PIONEER DBR-S110NL (BNP1354-D)
4x LNB Alps Universele LNB - 4x Way DISEqC Switch
Triax 78cm 4x LNB Astra1 Astra2 -Astra3 & Hotbird Dreambox 800 & Dreambox 800se Zgemma H.2H openpli.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...