Ga naar inhoud


Alden HD ci+ met cd HD zenders


Aanbevolen berichten

Hallo, een vraagje.

Opa heeft een camper gekocht met daarin een Alden HD ci+ ontvanger zelf zoekend.

Hierin zit een ci module van cd ( zwart met wereldbol)

Als ik hier mijn cd kaart met HD abbo in doe, gaat alles goed met Nederland sd kanalen op 19,2

Maar bij HD op 23,5 geeft hij melding gecodeerd kanaal.

De ci ziet de card, kan de houdbaarheid checken en is geldig.

Module draait op laatste firmware 30313 SP2

Thuis met xtrend en cccam is wel beeld.

 

Is de ci wel de juiste module voor HD? Of moet ik het in de Alden recieven zoeken?

 

Mvg Q

Link naar reactie
Delen op andere sites


Sinds wanneer is dat dan? De zwarte met wereldbol opent toch alleen drie zenders niet?

 

"CanalDigitaal en TV Vlaanderen CI module nieuwste 3.5 versie

 
De officiele nieuwe CI module voor optionele CanalDigitaal én TV Vlaanderen smartcards.
 
FOX en de organisatie achter de Engelse Premier League hebben CanalDigitaal verzocht een extra beveiliging te activeren voor de zender FOX Sports International. Deze extra beveiliging heeft als doel het illegaal kijken tegen te gaan. Deze extra beveiliging werd reeds in oktober 2013 in gebruik genomen en sinds juli 2015 is deze verzwaarde beveiliging ook actief op de kanalen Mezzo en Motors TV.

ci-module-check.jpg

Niet gecertificeerde ontvangers
Ook niet gecertificeerde HD-satellietontvangers zijn geschikt voor het bekijken van FOX Sports International, Mezzo en Motors TVwanneer de klant gebruikmaakt van de nieuwe CI-plus module versie 3.5 met het witte label aan de voorzijde.

Wat als klanten met andere apparatuur naar FOX Sports International kijken?
Wanneer klanten met een ander type ontvanger (of smart tv) naar FOX Sports International kijken, hebben ze het nieuwste type CI-module nodig om FOX Sports International, Mezzo en of Motors TV nog te kunnen ontvangen."

  • Like 1

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat die zwarte module er langzaam uitgewerkt wordt, zal wel weer een kwestie van tijd zijn, maar het begin is er al enige tijd met extra eisende zenders, vooral zenders die dure licenties hebben bemachtigd eisen een zwaardere codering.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je met deze module

 

"CanalDigitaal en TV Vlaanderen CI module nieuwste 3.5 versie

 

ook probleemloos 4K / UHD kanalen ontvangen?

Dat is koffiedik kijken.....

De CI module is ontworpen voor ontvangst van CanalDigitaal en TV Vlaanderen, welke voorlopig nog niet in UHD/4K gaan uitzenden.

Als over een aantal jaren UHD/4K zenders uitgezonden worden, wordt er wellicht wel een compleet nieuwe codering toegpast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor al jullie hulp,

Klopt helemaal, het ging me om de 4K test zenders die ik ook graag wil ontvangen.

En wat er in de toekomst gaat gebeuren weet niemand  , maar ik wil voor nu up to date zijn.

Ik weet nu al aardig wat meer en kan daarmee weer verder.

 

THX ALL.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is koffiedik kijken.....

De CI module is ontworpen voor ontvangst van CanalDigitaal en TV Vlaanderen, welke voorlopig nog niet in UHD/4K gaan uitzenden.

Als over een aantal jaren UHD/4K zenders uitgezonden worden, wordt er wellicht wel een compleet nieuwe codering toegpast.

Hoelang het duurt dat UHD bij M7 komt, is een groot vraagteken.

Maar als met de komst van UHD zenders, het nieuwe orca al overboord zou worden gegooid, kunnen ze volgens mij niet maken, zullen weer alle abonnees een nieuwe module moeten kopen. Eerder zie ik wel gebeuren, dat nieuwe UHD zenders enkel via orca zou gaan, en niet meer via nagra3 tunneled seca. Maar dat is zelfs niet zeker, het hangt er allemaal van af, welke eisen die content providers stellen, en afgezien van mogelijke gerechtelijke stappen, die zouden kunnen komen als ze seca 3 niet meer zouden ondersteunen. Ik verwijs hierbij naar het irdeto verhaal. Een glazen bol ontbreekt, om daar uitsluitsel over te geven.

 

Volgens mij is het best even, om een module te lenen, en die te proberen op de ontvanger, alvorens tot aankoop te gaan. Alden heeft ook een Duitse technische telefoon helpdesk, als je Duits toereikend is. Ik ben bezig met ook een alden toestel, en na mail naar alden Duitsland, werd ik verzocht te bellen, enkel, ik kan geen Duits.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Uiteraard heeft het uitzendformaat niets te maken met de te gebruiken codering. UHD kun je met iedere gewenste CAID versleutelen. Er komt alleen een beetje meer data mee op de transponder. Dus Irdeto, Seca, NDS, maakt geen ene snars uit...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...