Ga naar inhoud


Mut@nt ULTRA HD MODEL HD51


robino

Aanbevolen berichten


  • 2 weken later...

Ik hoop overigens echt dat Mutant hun toekomstige topmodel wederom van een HDMI-IN voorziet, wat dat is echt een enorm handige feature.

Wat heb je daar dan op zitten wat zo handig is? Bij mij zit alles op de AV-receiver en de uitgang daarvan dan naar de TV.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Capturen van HDMI vind ik erg nuttig. Ik snap dat dit niet voor iedereen zo zal zijn.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Voor wie openatv image gebruikt.

 

Plugin voor softcam support.

 

Deze IPK (ARM) heb ik op OpenATV 5.3 geinstalleerd, kan daarna oscam installeren, maar niet starten. Selecteren en starten resulteert in 'geen cam' in het softcam menu.

 

Heeft er iemand duidelijke instructies om het e.e.a. werkend te krijgen op dit model, want er is echt nergens wat te vinden?

 

B.v.d.

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Hmm, inmiddels is het gelukt, wel op de oude beproefde methode:

 

1. telnet verbinding maken
2. in het bestand etc/enigma2/settings  deze regel onderaan toevoegen: "config.pluginfilter.userfeed=http://secret.mynonpublic.com/arm2"
3. in telnet het commando: killall -9 enigma2 uitvoeren
4. Voeg via menu/applicaties de softtcam oscam_11272 toe

5. Druk op de blauwe knop en activeer de softcam

6. Edit naar behoefte de oscam config files in /usr/keys/oscam_11272

 


 

Als je niet weet hoe het bovenstaande werkt druk dan op de blauwe knop op je afstandsbediening, ga naar Applicaties > Plugin filter:

 

1_0_19_5230_C99_3_EB0000_0_0_0.jpg

 

en vul onderaan de pagina bij 'Eigen feed URL' deze URL exact zo in: http://secret.mynonpublic.com/arm2

 

1_0_19_5230_C99_3_EB0000_0_0_0 (1).jpg

 

Daarna zoals gebruikelijk onder 'Softcams' OSCam installeren:

 

1_0_19_5230_C99_3_EB0000_0_0_0 (2).jpg

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb nu een paar dagen deze ontvanger (met OpenPli) en ik heb er geen spijt van.

 

Positief:

* Oscam werkt zonder problemen

* Beeld is echt beter dan m'n vorige ontvanger(s). Zelfde TV, zelfde content/zenders.

* Cold startup 17 sec t/m beeld NPO1

* Hij zapt lekker snel en ook de algemene indruk is zeer veel sneller wat ik gewend was. (DM8000/ET9500). Laden plugins zo goed als instant, ipv 10 sec.

* Ik kon tegeijkertijd 8 gecodeerde en 6 FTA zenders opnemen/streamen

* De ontvangst van de afstandsbediening is extreem goed. Je kan echt elke kant op mikken en het werkt. De bijgeleverde ab werkt prima, maar ik gebruik de Dreambox AB die ik nog had liggen

* Filecopy met FTP van en naar de ingebouwde HD > 500 mbit

 

Nadeel:

* Geen DTS downmix

* Geen PiP

* Netwerkt aansluiting is kieskeurig. Op een Fritzbox 7390 en een Cisco switch werkte het niet, maar op een Zyxel en een Fritzbox 7360 weer wel. Kan een exemplarisch probleem zijn?

* Bitrate plugin toont onjuiste gegevens.

 

Stroomverbruik:

<0.5 Watt in deep standby

6 Watt in standby

9 Watt DVB-C

12 Watt DVB-S2

Warmtebeeld van ontvanger zonder bovenkant behuizing

post-36709-0-34330400-1470051668_thumb.jpg

aangepast door Mrbeam

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

gewoon openpli gebruiken geeft ook nog een mooier beeld dan open atv en ook oscam zit gewoon in de feed

Dat lijkt mij heel sterk, heb beide getest en het mooiere beeld in pli is mij in ieder geval niet opgevallen.

 

Wat wel zo is, is dat ik met pli met geen mogelijkheid een cifs share op een Ubuntu 16 fileserver kan maken, met openatv, met exact dezelfde ontvanger, netwerk en settings geen enkel probleem. Die cifs problemen heb ik vaker met pli, ook in een geheel ander netwerk met een andere nas.

 

Daarnaast vind ik openatv simpelweg een fijnere, mooiere en qua Gui betere image.

 

Mvg

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb zowel de OpenPLI als de OpenATV gebruikt.

Wat ik niet wist is dat deze box de CCCam niet aankan.

Deze is voor de OpenATV wel te downloaden.

Hoe zet ik mijn CCCam client account om naar een Oscam account.

 

Verder is hij erg snel met zappen en ga hem nog aansluiten op mijn 4K TV.

 

Heeft niemand last met de OpenPLI image dat de box na een onbepaalde tijd in slaapstand valt.

Dit gebeurde ook op mijn VU Duo box met de laatste OpenPLI image.

 

mvg,

Ruud

aangepast door Starmaster
Link naar reactie
Delen op andere sites

Update !!!!

 

Even een paar uur stoeien...( nog nooit Oscam gebruikt ), maar het is inmiddels gelukt.

Ik gebruik wel de OpenPLI en geef gelijk aan dat ik Oscam wil gebruiken.

Dan in de interface de CCCam gegevens invoeren en klaar is Clara..

Achteraf nog geen 2 minuten werk.

 

Hoop nu alleen maar dat de ontvanger niet zomaar weer afsluit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even getest  met Open PLI

Maar de Kabel tuner ben ik niet tevreden mee op dit moment heb hier toch verschillende ontvangers en die werken allemaal goed met kabel ontvangst
Maar de HD51 geeft veel storing let op alleen in de onderste helft van het beeld het signaal is 76 zou dus goed moeten wezen

De Solo4K  Mutantant2400 Zgemma werken allemaal prima  dus mijn kabel aansluiting is echt goed

Kan natuurlijk wezen dat ik een Defecte kabeltuner heb
Dus hoop dat andere mensen ook hun bevindingen kunnen doorgeven hier op het forum met DVB-C ontvangst

Het is vooral in de onderste helft van het beeld heel raar dus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...