Ga naar inhoud


Nieuwe TRIAX 78 met CD Duo LNB valt tegen


donpedro

Aanbevolen berichten

De belangrijke reden dat voor een duo-lnb de Satlex-calculator niet klopt is dat die er van uit gaat dat beide koppen even ver uit het midden staan en dat is bij een duo-lnb niet het geval.

 

Dit argument snap ik voor geen meter.

Of er nu één bepaalde LNB in het midden staat, of geen van tweeën, maakt voor de schuinstand toch niets uit?

Volgens mij klopt er niets van jouw bewering.

 

Een schotel spiegelt de Clarkebelt, en of je er nu twee uitpakt en de LNB's daarvoor helemaal aan één zijkant hangt, of symmetrisch in het midden, of één precies in het midden, maakt voor de schuinstand tussen die twee LNB's niet uit, omdat de schuinstand tussen die twee satellieten zelf steeds hetzelfde is op een bepaalde plaats op aarde.

De schuinstand is daardoor geheel onafhankelijk van schoteltype of schotelgrootte; dat is het fijne bij de berekening.

 

 

Welke LNB in het midden staat bepaalt natuurlijk wel de benodigde elevatie van de schotel.

Maar daar ging het hier niet om, het ging alleen over de berekening van de schuinstand.

 

 

Bovendien is de Cahorsbeugel als ik het plaatje zo zie heel licht gebogen. Houden ze daarmee rekening in hun berekening? En corrigeer jij daar dan weer voor, als jij die berekening wilt toepassen voor een duo-LNB?

 

Groet,

A33

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ja, goed idee. Dan doen we daar de discussie over berekeningen.

Ik heb daar inmiddels ook weer gereageerd.

 

En dan kunnen we hier terug ontopic........

 

groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...