Ga naar inhoud


Opname met DVD recorder ---> beveiligd tegen kopiëren


Aanbevolen berichten

Ik zal eens in de elektronicaswinkel eens vragen of er een blurayrecorder bestaat die met de laatste nieuwe V7 decoder van Proximus overweg kan om mee op te nemen. Deze zal dan wel 2 hdmi-ingangen moeten hebben om de tv en de decoder te kunnen verbinden, zoals er destijds dvd recorders waren met 2 scartaansluitingen. Dan kan ik zelf terug opnames bewaren voor zolang ik het wil. Proximus vindt het blijkbaar leuk om opnames van mijn decoder na 60 dagen of soms al na 14 dagen ineens te verwijderen. Om hun eigen servers niet te belasten zeker? 

Ik ben daarom al heel veel verminderd met tv kijken en dat opnemen voor die paar dagen je er geniet van hebt.

Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het rare is als ik probeer om op te nemen via het menu van de tv met de afstandsbediening van de tv, het programma van de Proximus decoder alsnog wordt opgenomen met de Proximus decoder zelf en niet met de externe harddisk, ik denk dan dat het helaas niet mogelijk is om mijn tv te laten weten dat hij van Proximus moet opnemen op de externe harddisk die op de tv is aangesloten, helaas zal dit enkel maar zijn om DVB-T2 zenders op te nemen, maar aangezien deze allemaal deel uitmaken van TV Vlaanderen Antenne TV zal ik hier geen gebruik kunnen van maken.

Of er misschien binnenkort iets is waarmee we onze opname's op de decoder zelf kunnen blokkeren zodat Proximus deze niet zelf kan verwijderen, dat zou ook nog een optie zijn, of zelf eens zoeken hoe ik dit kan aanpassen. Misschien dit ook weer ergens (verborgen) instellingen zullen zijn op de decoder?

Of misschien een app zoals een screen recorder of zoiets dat binnenkort dan beschikbaar zal worden, tot op heden nog niets gevonden tussen de apps op mijn Smart TV Samsung, of een iptv app die opnemen op een externe hardeschijf mogelijk maakt.

Timm1983

aangepast door Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...