Ga naar inhoud


Werkt TVV tripel lnb quad niet met een Triax-schoten van 88cm?


Wigor

Aanbevolen berichten

Beste,

ik heb pas een nieuwe schotel Triax 88cm aangekocht en wilde die in combinatie met mijn TVV tripel lnd quad gebruiken om beelduitval bij regenweer te verminderen. Nu lees ik op internet dat deze combinatie niet werkt daar deze lnb zou gecontrueerd zijn voor 64cm schotels. Klopt dit verhaal? Mijn huidige schotel hangt tegen mijn zijgevel en is niet zo gemakkelijk berijkbaar om vlug even te gaan vervangen en uit te testen... Zijn er dan andere tripelnlb's voor 88cm schotels of moet ik individuele lnb's op deze schotel plaatsen. Ik ben leek in zelfbouw dus dacht ik het simpel op te lossen met een grotere schotel met dezelfde tripelnlb? Of kan ik deze tripellnb toch met een 88cm schotel bezigen?.

Groet,

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nee, de triple-lnb van CanalDigitaal is speciaal ontwikkeld voor een schotel van 60cm breed. Hij is ook te gebruiken op een schotel van 70cm breed en geeft dan zelfs betere resultaten maar hij past niet op een schotel van 85cm breed zoals een Triax 88. Daarvoor staan de koppen te dicht bij elkaar.
Er bestaan geen triple-lnb's voor schotels van 85cm breed. Je zult dan losse lnb's moeten nemen.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Sprietje,

Bedankt voor de info. Dit is dus wat ze noemen leergeld als leek. Een schotel van 88cm in overschot nu.... Kan je me misschien wat boeken aanraden met wat meer technisch achtergrond? Bvb hoe bereken je die afstand tussen de verschillende lnbs? Algemene technische info.

Een tweede probleem is dat ik maar plaats heb om twee coaxkabels in huis naar binnen te brengen. Door pvcbuisjes door de livingmuur. Wat doe je dan wanneer je 3 of 4 lnbs wil monteren? Zijn daar ook oplossingen voor?

Groet,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Sprietje,

Bedankt voor de info. Dit is dus wat ze noemen leergeld als leek. Een schotel van 88cm in overschot nu.... Kan je me misschien wat boeken aanraden met wat meer technisch achtergrond? Bvb hoe bereken je die afstand tussen de verschillende lnbs? Algemene technische info.

Een tweede probleem is dat ik maar plaats heb om twee coaxkabels in huis naar binnen te brengen. Door pvcbuisjes door de livingmuur. Wat doe je dan wanneer je 3 of 4 lnbs wil monteren? Zijn daar ook oplossingen voor?

Groet,

 

3 of 4 LNB's is geen probleem.

Heb je er 4, dan sluit je die aan op een switch.

1= Astra 1

2= Astra 2

3= Astra 3

4= Hotbird

 

Andere satellieten kan ook.

Hetzelfde doe je ook op de ontvanger in het configuratie menu van de LNB's.

Heb je twin LNB's, dus met twee uitgangen, vorige herhalen.

 

Als je een TVV/CD ontvanger hebt, weet ik niet of dit ook zo kan.

 

post-59723-0-75660000-1468571424_thumb.jpg

aangepast door Emekli

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Wigor

Als je de afstanden van de lnb's wilt weten, vraag het dan gewoon aan mij. Dit is niet in boeken terug te vinden en de special die daar over geschreven is, is inmiddels al behoorlijk verfijnd.

Het aantal lnb's is niet bepalend voor hoeveel kabels je naar binnen moet voeren maar het aantal aansluitingen dat je wilt hebben. De lnb's worden bij de schotel immers al via een diseqc-switch gekoppeld naar één aansluiting.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste vienden,
Voorlopig ga ik die schotel dan maar achter de hand houden. Deze vervangen met 3 lnbs en afregelen op een ladder tegen de zijmuur boven de dakpannen zonder zicht op het signaalniveau lijkt me voorlopig een stap te ver. Ik wil me eerst wat inwerken op de technisch mogelihkheden zoals de aangebrachte mogelijkheid van een switch e.d. Bedankt allemaal.
Heb nog een ander vraagje.

Of moet ik hier een nieuw thema voor starten? Ik heb een VU+duo2 ontvanger. Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Start voor die vraag een nieuw onderwerp in het juiste forum.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...