Ga naar inhoud


Werkt TVV tripel lnb quad niet met een Triax-schoten van 88cm?


Wigor

Aanbevolen berichten

Beste,

ik heb pas een nieuwe schotel Triax 88cm aangekocht en wilde die in combinatie met mijn TVV tripel lnd quad gebruiken om beelduitval bij regenweer te verminderen. Nu lees ik op internet dat deze combinatie niet werkt daar deze lnb zou gecontrueerd zijn voor 64cm schotels. Klopt dit verhaal? Mijn huidige schotel hangt tegen mijn zijgevel en is niet zo gemakkelijk berijkbaar om vlug even te gaan vervangen en uit te testen... Zijn er dan andere tripelnlb's voor 88cm schotels of moet ik individuele lnb's op deze schotel plaatsen. Ik ben leek in zelfbouw dus dacht ik het simpel op te lossen met een grotere schotel met dezelfde tripelnlb? Of kan ik deze tripellnb toch met een 88cm schotel bezigen?.

Groet,

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nee, de triple-lnb van CanalDigitaal is speciaal ontwikkeld voor een schotel van 60cm breed. Hij is ook te gebruiken op een schotel van 70cm breed en geeft dan zelfs betere resultaten maar hij past niet op een schotel van 85cm breed zoals een Triax 88. Daarvoor staan de koppen te dicht bij elkaar.
Er bestaan geen triple-lnb's voor schotels van 85cm breed. Je zult dan losse lnb's moeten nemen.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Sprietje,

Bedankt voor de info. Dit is dus wat ze noemen leergeld als leek. Een schotel van 88cm in overschot nu.... Kan je me misschien wat boeken aanraden met wat meer technisch achtergrond? Bvb hoe bereken je die afstand tussen de verschillende lnbs? Algemene technische info.

Een tweede probleem is dat ik maar plaats heb om twee coaxkabels in huis naar binnen te brengen. Door pvcbuisjes door de livingmuur. Wat doe je dan wanneer je 3 of 4 lnbs wil monteren? Zijn daar ook oplossingen voor?

Groet,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Sprietje,