Ga naar inhoud


Welk CI module voor Panasonic TV?


Perlian

Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal,

 

Mijn moeder heeft een nieuwe tv aangeschaft: Panasonic Viera TX-50DXW784. Ze heeft nu nog een losse decoder van Canal Digitaal maar ik zou deze voor haar willen omwisselen met een CAM zodat ze alles op 1 apparaat kan uitvoeren. Weet iemand welke CAM hier zou kunnen werken aangezien de tv officieel niet door Panasonic wordt support. Op de tv draait My Home Screen 2.0 (Firefox OS).

Alvast Bedankt....

Link naar reactie
Delen op andere sites


dit staat er toch bij panasonic zelf 

je heb geen extra ontvanger nodig deze leest ook de ci+ modulle en heeft ook een sat aansluiting

Tunertype Analoog, DVB-C, DVB-S2, DVB-T, DVB-T2 Aantal tuners 3 Common Interface CI+

dat is net gelijk mijn samsung tv ..met sat ..ik heb ook nog een oudere modulle van tvv en die doet het perfect 

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem met Panasonic is dat geen enkele tv in de lijst van Canal Digitaal met geteste tv's voorkomt. Ik heb topics gelezen dat mensen problemen hebben met hun Panasonic tv omdat niet alle CAM's werken in de tv. Het CI+ slot voor de CAM werkt met de meeste CAM's niet. Dat Panasonic zegt dat ze een CI+ slot hebben in deze tv wil natuurlijk niet zeggen dat deze automatisch werkt met de CAM's die Canal Digitaal verkoopt. Dus ik hoop hier mensen te treffen die het werkende hebben met een Panasonic tv.

Het lijkt er daarnaast op dat Canal Digitaal de lijst met geteste tv's niet meer update. Ik zie hier al alleen maar modellen staan uit 2015 en ouder en geen enkele Panasonic.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Dus gewoon proberen.. Groter probleem kan zijn dat het apparaat geen FastScan ondersteunt van M7 en dat je alle ingescande zenders op het handje moet gaan verplaatsen in je favorietenlijst. En dit bij iedere verandering die Canal Digitaal doorvoert... Geen echt prettig idee. Zou voor moeder dus best een bron van irritatie kunnen worden, zelfs zo erg dat ze liever de oude ontvanger blijft gebruiken... Dan maar 2 afstandsbedieningen.. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb net gevraagt bij... of deze goed gekeurd is voor Tvv   Canal digitaal enz

zodat hij een fastscan kan doen van deze providers ..op goed geluk

en of er ..een software update zou zijn voor dit geval dan enz

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie antwoorden.

Misschien dus niet echt handig om hier aan te beginnen en gewoon bij de settopbox te blijven aangezien de tv ook niet voorkomt in de lijst die in het topic staat die Tonskidutch aanreikte.

aangepast door Perlian
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Mijn Panasonics werken met onder meer een Aston en een Canaldigitaal module.

 

Echter, de Panasonic toestellen hebben geen fastscan, en de zenderlijkst up to date houden is soms een monnikkenwerk.

In de huiskamer heb ik daarom een Vu+ Solo 4K in gebruik en de Panasonic als daarop aangesloten monitor.

 

Het enige nadeel zijn de 2 afstandsbedieningen die je op tafel hebt liggen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb hiero ook een LG TV die niet officieel ondersteund wordt door Canal Digital, maar gewoon de CI(+) Module erin (die oranje met geïntegreerde smartcard) en werkt gewoon. Het enigste nadeel is dat ik dan geen 'fast-scan' heb, maar daar valt prima mee te leven ;)

Vu+ Zero 4k

Formuler F3

Dreambox 500HD

Link naar reactie
Delen op andere sites

dag Perlian

 

de module die zeker werkt met panasonic is deltacam twin .  (unicam )  Je hebt dan inderdaad geen fastscan zodat het updaten steeds manueel moet gebeuren. Maar wel de nano 01  voor Mezzo Motors Tv  france 2  en fox sports. Mits programmering van de module met de software cobra 2.04 kan deze door vrijwelk elk toestel gebruikt worden met ci slot.  Controleer vooraf of uw toestel compatibel is op de website.  Aston  is ook een mogelijkheid zoals ceesv suggereert.

 

hereberie1234

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thuis draai ik een combinatie van Ziggo, 2 X Anysee, Phoenix smartcard reader, Media Portal en NewCS op een Windows MC waar ik ook geen FASTSCAN heb dus ik weet hoeveel tijd een nieuwe scan/indeling kan kosten. Ik zal de voor- en nadelen voorleggen aan mijn moeder en afwachten wat zij wil. Als ze toch graag een CAM zou willen zou ik na het lezen van alle antwoorden de Deltacam Twin adviseren.

 

http://www.unicam2.to/dcam2.php --> Voor de laatste Cobra firmware
http://www.unicam2.to/utools.php --> Unicam FW Loader v4.04 --> Om de hierboven genoemde firmware op de CAM te kunnen flashen

 

Alleen zie ik na het typen van bovenstaande in lijst van toestellen het volgende:

TX-50DXX789 --> HW 1.0 (HW 2.0 may not work correctly!)

 

Dat is dan weer jammer, ik was er bijna...

 

Ook hier binnen Duits forum wordt dit benoemd: http://www.hifi-forum.de/viewthread-153-3310-17.html

 

Op dit Duitse forum lees ik dat de CAM "Unicam EVO HW v4.0" perfect werkt. Iemand ervaringen met deze CAM? Dit lijkt een geschikte kandidaat.

aangepast door Perlian
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ligt het nou aan mij of werken de meeste tv's wel goed met ziggo en niet met satelliet?

Lees hier vaak narigheid en problemen over terwijl er over ziggo zelden een draadje over gestart wordt.

 

Snap goed dat mensen satelliet tv beu raken of zijn.

Het moet gewoon werken.

Ook zonder kastje.

aangepast door Gerard 76


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...