Ga naar inhoud


Maxview Seeker Wireless vind Astra 23 niet, wel Astra 19 en 28,5


slk-A4

Aanbevolen berichten

Dag allemaal,

(sorry, titel klopt niet "vindt"..., kan ik niet meer wijzigen)

In mei nog lekker met de camper weggeweest, niets aan de hand, alle Astra satellieten gevonden.
Nu de camper uit de stalling voor de zomervakantie. 

De automatische schotel is een Maxview Seeker Wireless

Alles checken: Astra 19 wordt gewoon gevonden, Astra 28,5 eveneens. Dus alle Duitse zenders, ook de Duitse HD zenders doen het perfect en de Britse zenders ook.

Maar Astra 23 vindt hij niet. Ik heb de schotel al drie keer helemaal uit laten draaien, totdat hij na ongeveer een kwartier meldt "Sat not found" .....

Dus heb ik de software geupdated vanaf de Maxview Site. Updaten ging prima, want Astra 28,5 heet nu inderdaad 28,5.

Toch vindt hij Astra 23 niet, ook na de update.

Zou een expert me kunnen vertellen wat er aan de hand kan zijn?

Alvast bedankt!

aangepast door slk-A4
Link naar reactie
Delen op andere sites


Dank voor je antwoord, maar ik weet niet of het dat is. Dan zouden er toch al veel meer reacties moeten zijn. 

Klopt het dat voor het zoeken van de satelliet er geen ontvanger aangesloten hoeft te zijn? Inderdaad heeft Canal digitaal eind mei de transponders veranderd, maar dat heeft toch niets te maken met de positie van de satelliet, die moet de maxview toch gewoon kunnen vinden?

Op de site van Maxview staan geen verdere updates.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer op de satelliet die gezocht wordt de zenders niet meer ontvangen kunnen worden omdat de parameters veranderd zijn, krijg je het probleem waar jij nu tegenaan loopt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor je antwoord, maar het kan toch niet zo zijn dat ik de enige ben met deze schotel. Die wordt heel veel op campers gebouwd. Op maxview.co.uk vind ik maar 1 update file en die lost het probleem niet op, die is ook voor de 28.5 satelliet.

 

http://www.maxview.co.uk/support/satellite-software-updates

 

Wordt dus een vakantie zonder de Nederlandse zenders, ben ik bang. Of kun je die transponder wijzigingen ook handmatig wijzigen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wel, wanneer je de juiste warden bij de referentie transponders ingeeft zou je schotel de satelliet weer moeten kunnen vinden.

 

Je bent wel in Nederland op dit moment?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste slk-A4

Zoals ik al schreef in de verwijzing die ik in bericht 2 gaf, werkt de zoekfunctie bij heel veel automatische schotels anders. Het is dus helemaal niet zo dat als jij een probleem hebt met de automatische schotel, een ander dat ook moet hebben.
Verder is het ook niet zo dat er persé iets veranderd hoeft te zijn op één van de CanalDigitaal transponders. Dat kan ook op een andere satelliet zijn waardoor hij in de war wordt gestuurd.

Je satellietontvanger heeft met dit probleem niets van doen. Die stuurt immers niet de schotel. Dat doet de besturingsunit van de schotel.
Daar gaat het dus fout. Er moet gewoon nieuwe software in geplaatst worden.

Omdat er geen nieuwere software op de site van Maxview te vinden is, zal deze update door een installateur van automatische schotels uitgevoerd moeten worden.
Dat is dus weer balen. Je moet naar de dealer toe die de update kan uitvoeren (misschien wel 200km rijden op en neer) en die doet het ook niet voor niets.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...