Ga naar inhoud


Astra 2 UK beam ontvangst in Letland


RimaNTSS

Aanbevolen berichten


U bent juiste @Sprietje, het is dezelfde antenne. Beeld die u hebt geboekt is vanaf 2013.Ik heb deze antenne uit haar vorige locatie 2013and verwijderd dan het werd opgeslagen in mijn garage voor bijna 3 jaar. Twee jaar geleden dat ik heb geïnstalleerd in mijn achtertuin en kreeg onmiddellijk slot van Astra2E UK lichtbundel.Hebben meerdere LNBs met min of meer vergelijkbare resultaten gebruikt.Uitsluitend nood Quad voor integratie in mijn sat-systeem waar geïnstalleerde 13 Quad LNBs en 9 Twin en Single signalen tot 9 satelliet tuners geven zal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste RimaNTSS

 

De footprint die ik geplaatst heb, is voor transponder 11.023H. Dat is een transponder van de Astra 2G.
De 3 Astra satellieten zijn in verschillende jaren gelanceerd.
2F op 28-09-2012
2E op 30-09-2013
2G op 27-12-2014


Op de Astra 2G zijn de nieuwste technieken gebruikt om een strakkere footprint te krijgen die op de Astra 2F en 2E niet zijn toegepast.
Merk jij daar iets van wat betreft de signaal sterkte/kwaliteit?
Komt de Astra 2G zwakker door dan de Astra 2E en F?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, hoewel de Astra 2 in feite één satellietpositie heeft, de 28,2 oost, zijn het in werkelijkheid 3 satellieten op iets verschillende posities namelijk:
Astra 2E op 28,51°e
Astra 2G op 28,21°e
Astra 2F op 28,2°e
Voor een normale consumentenschotel ontvang je die drie satellieten met 1 lnb. Bij de berekening voor multifeed ontvangst ga ik altijd al uit van het gemiddelde van 28,2 en 28,5 is 28,35 maar bij een schotel van 4,7 meter gaat dat inderdaad niet meer. Als je er 0,16° naast zit, heb je al 3dB minder signaal. Zit je er zoals tussen de 28,51e en 28,21e 0,3° naast, heb je al 10dB minder signaal. Het is dus kiezen welke satelliet je wilt ontvangen.

Op de site van KingofSat zie ik dat ze de Astra 2E op een maximale declination houden van 0,06° en dat hij op 3-09-2018 ook had.
0,06° afwijking geeft een verlies van 0,35dB in het signaal. Merk je dat in het signaal?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...