Ga naar inhoud


4K sat


steventje

Aanbevolen berichten

Je hebt alleen gezocht naar de zenders waar 'UHD' in de naam zit, dit is het volledige overzicht van 4k/UHD-uitzendingen via satelliet:

http://nl.kingofsat.net/ultrahd.php

 

Of volgens Flysat:

http://flysat.com/satlist-uhd.php

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Probleem is dat ik een multytenne twin sat heb, zo ééntje waar 4 LNB's zijn ingebouwd en een diameter van 45 cm. Tis een klein schoteltje en de HD kanalen kan ik wel prima ontvangen, soms wel wat storing op ITV HD op Astra 2. Denk niet dat mijn schotel geschikt is voor 4K gezien zijn grootte.

Multytenne Twin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem is dat ik een multytenne twin sat heb, zo ééntje waar 4 LNB's zijn ingebouwd en een diameter van 45 cm. Tis een klein schoteltje en de HD kanalen kan ik wel prima ontvangen, soms wel wat storing op ITV HD op Astra 2. Denk niet dat mijn schotel geschikt is voor 4K gezien zijn grootte.

Zo'n 45cm is inderdaad niet aan te bevelen voor 8PSK-signalen, maar op zich heb je met de huidige HD-zenders blijkbaar nog een tevreden resultaat.

Je kan nog iets meer signaal uit zo'n schotel halen door 'm in z'n geheel een paar graden te kantelen.

Hoeveel is afhankelijk van waar de schotel staat maar ik weet ook niet hoeveel dat dan zou moeten zijn.

Even zoeken hier op het forum, er is daar al eerder een draadje over geweest.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga sowieso voor nieuwe schotel die op mijn garage komt te hangen. Waarschijnlijk met dual LNB's en disecq's die 2 receivers moeten bedienen.

Valt er buiten de standaard sats (Astra28°-Astra23-Astra19 en hotbird) nog veel leuks te bekijken?

Ik neem aan dat je met dual LNB's twin-LNB's bedoeld i.p.v. duo-LNB's.

 

Er is heel veel leuks in de lucht maar hangt af waar je in geïnteresseerd bent.

Bepaalde landen/talen? Sport? Feedhunten?

 

Met een normale schotel kan je ook niet veel meer dan die vier satellieten ontvangen: Dan of een draaibare schotel (erbij) of je moet denken aan een T90 of zoiets.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedoelde inderdaard twin LNB (2 uitgangen per sat)

4 -tal LNB's zal genoeg zijn denk ik. Engelstalig, frans, duits, spaans, italiaans

Russische zenders mag ook, wel allemaal FTA

 

Kijk nu al deze kanalen op mijn multytenne.

Ik weet dat er veel Russisch zit op Yamal, Express, etc... maar die zitten op 40°E en verder.

Geen idee of ik deze kan ontvangen met één schotel? Indien niet dan zal ik tevreden moeten zijn met het huidig aanbod op de hotbird.

Multytenne Twin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zoek schotel waar ik 4 tot 6 LNB's (twins) op kwijt kan. Het zullen 2 tuners worden.

Schotel moet 4K TV aankunnen (future proof).

LNB posities: 28E-23E-19E-13E + eventueel wat meer naar het Oosten zoals de 40E en 90E

De laatste 2 hoeven niet echt als ik daarvoor een duurdere schotel zou moeten voor nemen.

Multytenne Twin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zoek schotel waar ik 4 tot 6 LNB's (twins) op kwijt kan. Het zullen 2 tuners worden.

Schotel moet 4K TV aankunnen (future proof).

LNB posities: 28E-23E-19E-13E + eventueel wat meer naar het Oosten zoals de 40E en 90E

De laatste 2 hoeven niet echt als ik daarvoor een duurdere schotel zou moeten voor nemen.

 

90°E valt achter de horizon (in Nederland, anders even lokatie opgeven), dus die kan je al helemaal vergeten of naar het oosten verhuizen (Polen, oosten van Oostenrijk, Zuid Italië en verder).

Op 40°E zie ik geen Russische zenders, wel op Yamal 202 (49.0°E) op de C-band (150 cm schotel met C-band LNB nodig) en Express AM6 (53.0°E), Intelsat 17 (66.0°E) en ABS-2 (75.0°E).

Voor die oostelijke posities zal je een aparte schotel moeten plaatsen (draaibaar of T90) en zeker van zijn dat je vrij zicht hebt.

Handige site daarvoor is www.dishpointer.com

 

Misschien interesseert Oekraïens je ook, dan moet je op Astra 4A (4.8°E) en Amos 2/Amos 3 (4.0°W) zijn.

 

Voor Franstalige FTA zenders zit je het best op Eutelsat 9B (9.0°E) met o.a. de Zwitserse (HD) versies van TF1, TCM, NT1, M6, 6ter en W9 (alleen andere commercials) en op Eutelsat 5 West A (5.0°W) met o.a. France 2/3/4/Ô in HD en D!ci, en met een speciale Multistream receiver ook nog D8, BFM TV, iTELE, D17, Gulli, HD1, L'Equipe 21, Chérie 25, RMC Découverte en Numéro 23 in HD en LCI.

Italiaans zit ook heel wat FTA (met die Multistream ontvanger) op Eutelsat 5 West A (5.0°W).

Ook daarvoor zou je een aparte schotel moeten plaatsen of een T90.

 

Duits, Engels, Spaans zit hoofdzakelijk op de bekende vier posities.

 

Voor 4k-proof moet je net als met HD voldoende signaal hebben, dus schotel niet te klein. (Minimaal ongeveer 80cm).

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...