Ga naar inhoud


KingOfSat


putemmer

Aanbevolen berichten

Voor zover ik kan zien kan je bij flysat en lyngsat niet zoeken naar een overzicht van vrije en gecodeerde zenders in een bepaalde taal of uit een bepaald land, wat bij kingofsat wel kan. Of weet iemand hoe dit wel kan bij deze sites of een andere site met wel actuele info?

 

Speel maar eens met de boven balken van FlySat en LynSat.

 

post-75492-0-46515000-1473238629_thumb.png

 

post-75492-0-31893200-1473238531_thumb.png

 

Van horen zeggen of zelf uitgeprobeerd? 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Voor zover ik kan zien kan je bij flysat en lyngsat niet zoeken naar een overzicht van vrije en gecodeerde zenders in een bepaalde taal of uit een bepaald land, wat bij kingofsat wel kan. Of weet iemand hoe dit wel kan bij deze sites of een andere site met wel actuele info?

 

Speel maar eens met de boven balken van FlySat en LynSat.

 

Daarmee krijg je niet het gewenste resultaat zoals holles bedoeld, met KoS kan je zoeken op alle zenders (dus ook gecodeerd) op alle satellieten (en niet één pakket) van een bepaalde taal, land, genre enz.

post-40400-0-38704400-1473241800.jpg

 

Of probeer maar eens te zoeken op naam van een zender.

 

 

Maar het ging TS om de import-functie van Dreamset welke gebruik maakt van KoS.

Wat dat betreft zou je misschien gebruik kunnen maken van de functie 'Importeren' waarbij je je huidige settings vergelijkt met die van KoS, waarbij je de zenders van 70.5E uiteraard ongemoeid laat.

 

Dit kan je als volgt doen:

-Download de settings van KoS (behalve 70.5E) en sla deze op op je harde schijf.

post-40400-0-63224100-1473247009.jpgpost-40400-0-07045000-1473245970_thumb.jpg

Eventueel download Radio-kanalen uit als je die niet wilt en 'Skip C-band' aan want die worden met de standaard xml-lijst van Dreamset toch niet goed ingeladen.(*)

-Doe hetzelfde met de settings van je box en sla deze in een andere map op.

-Ga naar Importeren en kies bij Compare Settings (Master) 'Van schijf' en open de hiervoor opgeslagen settings van je box.

-Kies bij Met settings (Slaaf) voor 'Van schijf' en open de hiervoor opgeslagen settings van je KoS.

-Klik op 'Vergelijk'

-Bij bestaat alleen in Master staan dan de zenders die wel in je box staan maar niet op KoS, vink alle zenders aan behalve die van 70.5E en klik op 'Update Master', dan worden deze (niet meer bestaande) zenders verwijderd.

-Bij bestaat alleen in Slave staan nieuwe zenders, selecteer ze allemaal en klik op 'Update Master'.

-Eventueel kan je nog 'Heeft een andere naam dan in Slaaf' toepassen, maar ik gebruik die nooit omdat de namen op KoS soms niet hetzelfde zijn als die op de satelliet. Wat je zelf wilt.

Is nog niet echt een oplossing, maar scheelt je opnieuw scannen van die satelliet.

 

(*): Ik heb daarvoor een keer het hele xml-bestand nagekeken en aangepast en aangevuld met de C-band als aparte 'satellieten', deze werd hartelijk ontvangen door John Vioannis, er zijn zelfs aanpassingen gedaan in het programma om die xml goed toe te passen, maar hij heeft hem tot op heden nog niet gebruikt.

De meegeleverde 'Kingofsat.xml' is derhalve nogal gedateerd en als je buiten Ku-band ook C-band (en/of Ka-band) hebt dien je dus zelf de xml aan te passen.

Topic daarover vind je hier: https://www.sat4all.com/forums/topic/295040-verbeteren-kingofsatxml-in-dreamset/

Misschien moet ik de xml maar weer eens een keer nalopen...

 

 

Daarnaast kan je ook importeren van Satbeams, geen idee hoe accuraat die site is, maar ook daarvan is de SatBeams (beta).xml niet kloppend.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Speel maar eens met de boven balken van FlySat en LyngSat.

 

attachicon.gifFlySat.png

 

attachicon.gifLyngSat.png

Inderdaad , geeft veel informatie :)

 

1 Feit is , niet alle sat-chartssites zijn optimaal gelijkmatig aan elkaar !!

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Done..

attachicon.gifUpdateKoS.jpg

 

Het is helaas niet de enige zender die niet klopt (als ik er van uit ga dat de lijst op Lyngsat wel klopt). Dus het probleem houd niet op bij MTA International alleen...

Nogmaals mijn dank aan Alex1970.

 

Helaas nog steeds géén aanpassing op 70.5East. We zijn vier dagen verder.

Het lijkt wel of men deze satelliet positie niet wil verwerken. Bij andere posities voert men wel wijzigingen door mar niet bij 70.5East.

 

Weet iemand hoe ik KingOfSat zo ver krijg dat ze de modificaties van 70.5East willen verwerken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vrees dat het kansloos is...

Ik heb wel een nieuwe versie van de xml gemaakt, zie https://www.sat4all.com/forums/topic/295040-verbeteren-kingofsatxml-in-dreamset/?p=2402418

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals ik in het ander draadje al schreef is er nog steeds ontwikkeling in Dreamset. Het gaat om het niet up-to-date zijn van King of Sat.

Lyngsat voegt alleen zenders toe als 100% zeker is om welke zender het gaat. Dus worden niet alle meldingen zomaar klakkeloos toegevoegd, het duurt dus wel eens langer voordat een nieuwe zender erbij staat, maar dat komt de nauwkeurigheid dan ook weer ten goede.

Satbeams klopt al helemaal niks van.

Flysat is volgens mij nog het meest actueel.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, de regionale omroepen op Astra 3B staan daar nog op FTA, 13th Street en SyFy nog in het Canal Digitaal pakket, NPO 2 heet nog Nederland 2 dus hoe actueel is-ie verder?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...