Ga naar inhoud


dreambox 500hd start niet boatloader er uit wie weet raad


interstate

Aanbevolen berichten


hang hem eens met een scart aan je tv 

dan moet er wat op je scherm komen 

dan heb je kans dat je terug het ip adres kan zien 

wel in stopmodus proberen te zetten

of met dreamup tool 

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niets aan de hand! Mini USB kabeltje bij de hand houden. VCP software downloaden bij Dream. Installeren, creëert een COM poort op de PC. In de hardware manager deze COM poort instellen op 115200,n,8,1 en flow-conttrol op hardware zetten. Eventueel PC even laten herstarten. Even de originele firmware downloaden bij Dream en uitpakken (let op de correcte versie van je box!!!). Mini USB kabel aansluiten op de box en PC, DM500HD volledig uitzetten (geen stroom). DreamUp starten, correcte COM poort kiezen, Connect indrukken. Wachten tot DreamUp vraagt om je box aan te zetten!!!! Dan box aanzetten... Als je alles goed hebt gedaan meldt DreamUp welke box je hebt. Dan op flash knop drukken.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen probleem. Via de *stop* modus wordt de DHCP opgestart. Hij krijgt van de modem/router zelf een vrij IP adres toebedeeld. Zal dus nooit een dubbele uitdelen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier hetzelfde.

Als ik de originele dm 500 hd opstart blijft hij in het start scherm staan. (afbeelding dm500hd)

Via de browser krijg ik geen beeld.

Het ip van de box is 192.168.0.100

Ik denk slim te zijn en met dreamup flaschen.

Nu het grote probleem ik krijg de com poort niet zichtbaar in windows 10.

De drivers gedownload van de dream site maar dat heeft ook geen effect.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je het ip invult op je webbrouwser wat gebeurt er dan 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ben je zeker dat het wel een originele ontvanger is 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...