Ga naar inhoud


Overstap van online.nl naar Tele2


Zunigkyk
Ga naar oplossing Opgelost door Zunigkyk,

Aanbevolen berichten

Van online.nl naar Tele2.

In "online.nl jaagt klanten weg" gaf ik Tele2 als alternatief aan.
De overstap gaat bepaald niet vlekkeloos.
Via *** voor Tele2 gekozen. Met Overstapservice.
Helaas. Van Tele2 krijg ik de  mail dat ik zelf voor de opzegging bij oude provider(online.nl) moet zorgen.

Je mag en kan niet mailen naar Tele2. Echt nie! Alles moet telefonisch.
Dus bel ik, dat kost me wel een half uur.
Als oplossing annuleert Tele2 de aanvraag en maakt een nieuw aan, nu wel met Overstapservice.
(*** krijgt de melding dat klant geannuleerd heeft, en mist mogelijk de aanbrengpremie...)

In de nieuwe bevestigingsmail van Tele2 staat nu duidelijk:
"Overstappen
Je maakt gebruik van onze Easy Overstapservice. Daarom regelen we alles voor jou. Je huidige provider stuurt je binnen een aantal dagen de bevestiging van de opzegging."

Op 11 oktober stuurt Tele2 een serie rare berichten.
Mail: " we kunnen het abonnement dat je hebt aangevraagd - op dit moment - niet leveren. Je hebt namelijk bij je vorige provider opgezegd. Als je die opzegging annuleert, kunnen we de overname in orde maken."
SMS: "Omdat we geen goede adresgegevens van je hebben, hebben we je aanvraag geannuleerd"
 

Voor de zekerheid informeer ik bij online.nl. Men heeft geen opzegging geregistreerd. Ik had die wel per mail aangekondigd, datum te bepalen via Overstapservice. Online heeft dus nog geen stopdatum.

Tele2 ontvangt geen mail, dus maar weer bellen. Men zal het uitzoeken binnen 3 dagen. Ben nog niet teruggebeld.
Gisteren maar eens wat geprobeerd via de chat. Het kost een kwartier totdat de computer me naar een live chat overzet, want ik houd vol 1) dat ik het emailadres van Tele2 wil en 2) dat ik een internetaansluiting wil.
Je gelooft het niet maar het leverde niks op, ook bij Live dame Silvia niet.

Uiteindelijk heb ik maar contact opgenomen met ***. Het is toch raar dat een aanmelding waar echt niets bijzonders aan is niet geleverd kan worden. Enkel internet op een eenvoudig adres, oud contract loopt door voor onbepaalde tijd en is netjes betaald.
*** vraagt toelichting bij Tele2.  Tele2 kan Overstapservice niet uitvoeren, het moet middels "het kapen van de lijn".
Ik zit dan met een overlappingsperiode, omdat nieuwe provider en oude niet samenwerken.
Resultaat is een nieuwe aanmelding (de 3e), weer via *** (hulde voor hun inspanningen!!!) die zich garant stellen voor een nette financiele regeling als ik dubbele kosten krijg. Die online.nl naar Tele2 overstap zàl er komen!
(wordt vervolgd)

Wat ik me afvraag: Wie frustreert de Overstapservice? Is online.nl de schuldige dat zij de lijn niet willen vrijgeven? Of is Tele2 te lam om de Overstapservice uit te voeren?

Over 'het kapen van de lijn' (dit me lijkt niet 'normaal'):
https://www.consuwijzer.nl/telecom-post/contracten-voorwaarden/overstapservice-telefonie-internet-tv
https://groups.google.com/forum/#!topic/xs4all.general/X5dzmdGw2VU

http://xs4all.general.narkive.com/mmKxZUHy/kapen-van-de-lijn
https://forum.tele2.nl/vast-internet-188/lijn-onterecht-overgenomen-38869
https://radar.avrotros.nl/forum/viewtopic.php?f=68&t=162315

aangepast door Zunigkyk
Naam van aboonementenverkoper verwijderd i.v.m. onze reclame regels.
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Hmm misschien was je toch beter bij online gebleven :-)

 

Alle gekheid op een stokje.

 

Door al die * is het voor mij een raadsel om te weten wat er misgelopen is.

 

Hoe ik het nu lees is het de Abbonnement verkoper zijn schuld?

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn best gedaan om niet weg te hoeven. Die keus heb ik moeten maken, anders was ik speelbal van online.nl geworden.

Ik had van te voren heus niet het idee dat Tele2 beter zou zijn. Maar zodra de lijn eenmaal opgeleverd is verwacht ik dat het lood om oud ijzer zal zijn omdat het kwa hardware waarschijnlijk exact hetzelfde is. Online was ook prima zolang je zonder klantenservice kan.

 

De tijd zal hopelijk leren wat er achter de schermen fout zit.

Ik kan wel melden dat online.nl naar het lijkt 2 klantbestanden heeft. Ik sta in het ene met emailadres en telefoon van tiscali/telfort. Maar daar kwam ik vandaan, 7 jaar geleden, en ging toen verder met online.nl zonder telefoon. Wellicht dat de ex-telefoon nog ergens sporen heeft.

 

De Abonnement verkoper ***  heeft zich juist heel erg voor mij ingespannen. Die verdient een naamvermelding Cum Laude, maar dat mag hier niet ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Voortgang...

Nou mensen, vandaag kreeg ik bericht van Tele2 "Binnenkort is dit je nieuwe telefoonnummer:xxx-xxxxxxx"...
Maar ik wou helemaal geen telefoon.
Tele2: maar zolang U het niet gebruikt kost het niets.
Ik: tsja, hoe bewijzen we dat he? Ik wil geen telefoonnummer van jullie op mijn naam, zodat ik er ook geen rekening van kan krijgen.

Na een hoop heen en weer gepraat wordt toegezegd dat die bestelling wordt geannuleerd en een nieuwe wordt aangemaakt, nu wel zonder bellen.

Resumé:
1e order bestelling Tele2-internet met overstapservice. Geannuleerd door mij, wegens het niet meenemen van overstapservice.
2e order bestelling van Tele2-internet met overstapservice. Geannuleerd door Tele2: de order kan niet uitgevoerd worden. Vermoedelijk was de overstapservice even bezet doordat Online.nl mij (ongevraagd en ongewenst!) liet overstappen van online.nl naar online.nl.
3e order bestelling Tele2-internet via speciale tussenkomst van ***, nadat ik daar mijn beklag deed.

Zonder overstapservice, de lijn moet gekaapt worden.
Geannuleerd omdat Tele2 er internet+bellen van maakte.
4e order voor Tele2-internet, nu zonder bellen, via Tele2 klantenservice.

Uit een rondje langs de vergelijkingssites blijkt dat je bij Tele2 tegenwoordig €25 ipv van €10 eenmalige aansluitkosten in rekening gebracht krijgt. Kan ik begrip voor opbrengen, want overstappen levert ongewoon veel extra werk en gedoe op.
Twee maal is mijn bestelling door Tele2 anders uitgevoerd dan ik aangaf bij ***.

(wordt vervolgd)

P.S.:  ***  staat voor de Abonnement verkoper wiens naam niet genoemd mag worden.

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap ook niet dat je steeds bij de pulp providers uitkomt. Je doet het zelf. Kwaliteit heeft een prijs!

 

Maar je hebt internet-light besteld?

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

(vervolg & slot)

Ik had er nog een nachtje over geslapen. Tele2 zei dat ik even geduld moet hebben, en dat ze dan met een nieuw contract komen voor internet zonder telefoon. Ik vond het vreemd dat de opzegging van het foute contract niet terstond doorgevoerd kan worden. Dat ondergraaft de annuleringstermijn.  Dame Silvia van Tele2 zegt dat ik niet voor de telefoon hoef te betalen als ik hem niet gebruik. Logisch, zou je denken?

Vanochtend nog eens contactopgenomen met *** (Abonnementverkoper). Die zegt dan doodleuk dat je bij Tele2 ALTIJD een vast nummer krijg als je alleen internet bestelt...
Ik had toch duidelijk de variant zonder bellen besteld? Ja maar als je het niet gebruikt kost het niets.
De variant "internet+bellen" kan ik bij nader onderzoek niet anders interpreteren als "internet+belbundel".
En alleen "internet" is "internet+bellen-zonder-belbundel". Als er dan toch gebeld wordt is dat buiten de bundel, en sowieso even prijzig als bij een ouderwetse prepaid mobiel.

Als er kosten op komen die ik niet kan verklaren moet ik dus toch betalen, want er zou dan gebruikt moeten zijn... Gelet op de belabberde klantenservice van Tele2 zal dat weer een fortuin aan telefoonkosten en ergernis opleveren om dat recht te zetten, als dat al mogelijk is.

Ik vind het buitengewoon misleidend om mij sowieso toch een buiten-de-bundel telefoonabo te leveren als ik een kaal internetabo (dus zonder bellen) bestel.
Er is nu voor de vierde keer geprobeerd iets anders te leveren dan wat besteld is.
Ik heb nu bij zowel ***(Abonnementverkoper) als Tele2 alles geannuleerd.  Ze hebben hun krediet verspeeld.

Terug naar af (online.nl) dus, als dat kan.
 

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

waarom makkelijk als het moeilijk kan....of was het anders? enfin kies toch gewoon voor Telfort......met gratis optioneel telefoonnummer, kun je altijd gebeld worden (kost niks)....30€ per maand......iets duurder maar dan heb je ook wat...

aangepast door wanderer

Samsung 40D6510WS

Link naar reactie
Delen op andere sites

waarom makkelijk als het moeilijk kan....of was het anders? enfin kies toch gewoon voor Telfort......

kZal het even uitleggen.

Bij Telfort ging ik 7 jaar geleden al weg omdat ik van de telefoon af wou.

En vandaag de dag  verkoopt Telfort ook geen kaal internet.

Want ik moet er TV bij nemen wat ik niet wil en ik heb al 2 soorten TV (satelliet en ether).

Jij lijkt er gelukkig mee. Mooi hoor, maar Telfort was niks en wordt niks voor mij.

 

Edit:

als ik heel goed zoek kan ik misschien toch kaal Telfort voor €30/mnd+€30aansluitkosten zgn 50Mb lijn krijgen die echter maximaal 38Mb doet. Vind ik wel èrg duur en zij verkopen (ook) meer dan ze kunnen waarmaken.

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou ook Telfort nemen, de lijnen zijn van KPN, Telfort is een dochtermaatschappij. Die wordt door KPN altijd goed behandeld.

Je moet maar denken, die andere zijn gewoon tussen personen/adminstratie kantoren, ze moeten altijd met KPN door de bocht.

Kan je beter dichter bij het vuur zitten.

aangepast door peper

Mutant HD51 4K 2 keer, Xtrend ET4000, Openpli 7, Schotel Trax 64, 2x 1e Tripleblock lnb, Astra 1,2,3  / 2e Duoblock lnb, Astra 2,3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Telfort verkoopt wel kaal internet.....optioneel een gratis telefoonnummer zodat je altijd gebeld kunt worden.....staat in grote letters op hun site....wat ben je toch een zeur...

Totaal off-topic.

Het onderwerp ging over mislukte pogingen tot het geleverd krijgen van mijn bestelling: kaal internet van Tele2 met overstapservice.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...