Ga naar inhoud


Backup maken van instellingen


sabi1999

Aanbevolen berichten


Als het allemaal weer opgezet is zou je de plugin FullBackup of dFlash kunnen installeren. Hiermee maak je een flashable .nfi bestand. In geval van ellende kun je deze terugzetten. Heb je de gehele boel weer terug...

Link naar reactie
Delen op andere sites

IK ben dus nu pas bezig om de desbetreffende bestanden te backuppen.

 

En in:  etc/enigma2/alle >> hieronder

bouquets.tv
 bouquets.radio
 lamedb
 settings.info

 

kan ik settings.info niet vinden. Wel heb ik het settings bestand uit etc/enigma2/ kunnen vinden. Bedoelde je dat bestand?

 

Daarnaast bevind zich de samba folder ook niet in mijn etc folder. Hoe belangrijk is deze? En kan ik die misschien ergens anders vinden?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Sabi,

 

Vermoedelijk ben je nu bezig via ftp...?

 

Je kan ook via softwarebeheer/geavanceerd/... op de box zelf instellen hoe deze zijn backup maakt. En na backuppen dàt bestandje eventueel backuppen op de pc. (bijv. te vinden onder: /media/hdd/backup als .....backup_tar.gz)

 

(helaas is de box hier nu in gebruik voor de dagelijkse soap..... :cry: en blijf ik je het juiste keuzemenu schuldig)

 

btw: de tip van Mimisiku ivm dflash is ook wel praktisch. Zo heb je steeds de mogelijkheid om binnen de 5 minuten jouw werkende image te flashen. :D

aangepast door dvbs

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

omdat ik zelf ook soms mijn DM mag gebruiken :D ; én omdat belofte schuld maakt....

 

/menu

/instellingen

/softwarebeheer

/geavanceerde opties

/kies back-up bestanden

 

met onder menu/instellingen/systeem/diversen : menumodus:Expert

post-44451-0-40389000-1478194014.png

aangepast door dvbs

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Sabi,

 

Uiteraard is bovenste enkel geldig bij een werkende box en best dus preventief toepasbaar.

 

Maar: Hoe gaat het nu met jouw DM7020HD?

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...