Ga naar inhoud


welke lnb voor fuba daa 850 schotel voor astra 19.2 en 23.5


freekie

Aanbevolen berichten


Hoi sat vrienden

 

Vandaag de de Gibertini se 85 opgehaald in Duitsland.Deze moet nog geïnstalleerd worden.(wel voor de drie astra satellieten 19.2-23.5 en 28.2 graden)

De eigenaar vroeg of ik er nog lnb's bij nodig had toen heb ik hem verteld dat de bedoeling is dat er de inverto black ultra

twin lnb's (40 mm hals en 60 mm kop op komen) Hij vertelde mij dat dit niet gaat i.v.m de ruimte tussen de astra 19.2 graden en de astra 23.5 graden.

Hij heeft mij toen aangeraden om de kop maximaal 50 mm te laten hebben ik heb deze dan maar ook meegenomen op zijn aanraden.

Het zijn nu de Dur-line + ultra twin lnb's geworden deze komen volgens hem vast tegen elkaar aan te staan i.v.m de ruimte tussen de astra 19.2 en de astra 23.5.

Als de schotel geplaatst is laat ik jullie weten of zijn bevindingen kloppen of niet.(dit kan nog wel een paar weekjes duren voordat hij geplaatst wordt)

 

Groetjes Freekie

aangepast door freekie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste freekie

Jammer dat je je hebt laten overhalen door die verkoper.
Hoe kan hij dat nu weten dat lnb's met koppen van 60mm niet passen. In Duitsland gebruiken ze de Astra 23,5 helemaal niet dus zal hij ook geen ervaring hebben of  voor de ontvangst van de Astra 19,2 en 23,5 koppen van 60mm wel of niet passen.
Ik heb uitgerekend dat de afstand van de lnb's van de Astra 19,2 en 23,5e 58,5mm moet zijn. De kop van de Black Ultra is 59,5mm maar omdat ze iets schuin t.o.v. elkaar staan, wordt de werkmaat kuiltje-kuiltje aan de voorzijde van de lnb 58,5mm, dus gewoon tegen elkaar.
De andere lnb's komen zelfs een stuk van elkaar af te staan.

Wat ik me wel afvraag is welke lnb-houders je nu hebt. Zijn het die van de foto in bericht 19?

De koppen van de DUR-line +Ultra zijn trouwens geen 50mm maar 53mm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Sprietje

 

Inderdaad ik denk dat ik deze heb maar zeker is dat hij van bericht 21 is.nog een vraag zijn de Dur-line + ultra twin lnb's is deze dan niet goed ?

en zo ja dan kan ik toch de 19.2 graden vervangen door een inverto black ultra !?

 

Groetjes Freekie

aangepast door freekie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bericht 21????
Ik zeg niet dat  DUR-line +Ultra niet goed is maar je wilde toch de Inverto Black Ultra hebben en die passen gewoon, dat garandeer ik je.
Ik denk dat die verkoper niet eens weet dat de Gibertini een f/D-verhouding heeft van 0,67 wat wel van belang is te weten bij multifeed maar niet interessant is bij een enkele lnb.
Ik denk dat als jij de lnb-klemmen hebt van bericht 19, je de Inverto Black Ultra's niet eens tegen elkaar krijgt. Daar had de verkoper zich beter druk om kunnen maken.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Sprietje.

 

Ik heb de xp-mfp13-3g40 sat multifeed halter,3- fach xp-mfp13-3g40 houder zie bericht 23 sorry en niet bericht 21 hij vertelde mij dat ik deze nodig had om de 28.2 goed te kunnen ontvangen. 

vederr is er bij gelevert xp-mfp1 lnb halter 2 x  de mfp-h-40-v3 sat lnb halter en mfp2-40 sat multifeedhalter

maar ik heb dit nu thuis staan mijn vraag is gaat dit ook goed werken  i.v.m de ontvangst sterkte of moet ik het toch gaan omruilen,en welke lnb houder heb ik dan nodig. en inderdaad had ik liever de black ultra gehad,maar als het verschil minimaal is dan laat ik het voor wat het nu is.voor de toekomst zie ik het voorlopig niet zitten dat ik er nog andere satellieten bij nodig heb.

 

Groeten Freekie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, zoals ik al een paar keer heb aangegeven passen op deze schotel gewoon lnb's met een kop van 60mm.

Ik ken de kwaliteiten niet van de Dur-line + ultra twin lnb's niet. Ze zijn ook nooit getest, alleen de Unicable uitvoering maar dat is een heel ander model met een kop van 61mm.

 

Ik zou zelf voor een Inverto Black Ultra gaan. Dat is een bewezen top lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...