Ga naar inhoud


welke lnb voor fuba daa 850 schotel voor astra 19.2 en 23.5


freekie

Aanbevolen berichten

Hoi sat vrienden.

 

Mijn schotel is aan vervanging toe deze wil ik gaan vervangen door een fuba daa 850 schotel.

Nu is mijn vraag welke lnb moet ik gaan gebruiken om astra 19.2 en astra 23.5 goed te kunnen ontvangen.

Ik heb gelezen dat de inverto black ultra goed zijn ,maar passen deze i.v.m de afstand tussen de satellieten.

Indien deze niet passen welke lnb adviseren jullie dan b.v.d.

 

groetjes Freekie

 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste freekie

Op een Fuba DAA 850 passen geen twee lnb's met een kop van 60mm voor de ontvangst van de Astra 19,2 en 23,5.
Hoewel deze schotel net zo breed is als een Triax 88, is deze schotel precies rond en heeft ook maar een hoogte van 85cm en dat terwijl een Triax 88 95cm hoog is.
De lnb's staan dan ook een stuk dichter bij de schotel dan bij een Triax 88 waardoor de lnb's op een afstand van 50mm hart op hart moeten komen te staan.

Waarin wil je geadviseerd worden? In een andere schotel of in andere lnb's?
Geef eens aan hoeveel aansluitingen je wilt hebben op de lnb's.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Sprietje.

 

Het moet wel een goede kwaliteit schotel zijn en ontvangst van de astra 19.2 en 23.5 graden en eventueel 28 graden.

Ben nu in het bezit van een visiosat bi satelliet 13 graden 19.2 en 23.5 graden,maar dar zit wat speling op de arm en de houder.

(+/-7 jaar oud ) en bij slecht weer valt het signaal nog wel eens weg vroeger ook een triax 88 gehad,maar ook al snel speling op de arm.

ik ben nu in het bezit van de mut@nt HD 2400,maar deze ga ik vervangen door de mut@nt HD51.

Ik wil daar 2 satelliet tuners in gaan gebruiken dus een twin lnb.

 

groetjes Freekie

aangepast door freekie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste freekie

De beste schotel die ik je kan adviseren is de Gibertini OP 85 SE welke een spiegelmaat heeft van 81,5cm breed en 87cm hoog. De totale afmeting is 85cm breed en 90,5cm hoog.

Waarom?

Als eerste komt deze uitstekend uit de test van 5 gerenommeerde schotels voor een zeer betaalbare prijs, zie de bijgevoegde test van Satvision.
De reflector is gemaakt van 1,2mm dik aluminium.

Verder is het van belang dat er voldoende ruimte is om de drie lnb's te plaatsen voor de Astra 19,2, 23,5 en 28,2. De Gibertini is daar als enigste uitstekend voor geschikt omdat deze een f/D-verhouding heeft van 0,67 i.p.v. de standaard 0,6. Hierdoor heb je 12% meer ruimte voor de lnb's zodat je niet hoeft te smokkelen met de ruimte wat met een Triax 88 wel moet.

Verder is op deze schotel een rail te monteren die in schuinte ingesteld kan worden wat zeker niet op alle schotels kan. Er zijn zelfs lnb-klemmen beschikbaar die heel erg smal zijn zodat je ook met smalle lnb's kunt werken die heel dicht tegen elkaar geplaatst kunnen worden en natuurlijk van aluminium.

En de prijs valt ook mee. In Duitsland koop je deze schotel al voor €75,-

 

SATVISION-test 5 schotels van 85cm.pdf

post-60869-0-01062100-1478113767.jpg

post-60869-0-34917500-1478113776.jpg

post-60869-0-25836600-1478113796.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Sprietje.

 

Schotel ziet er prima uit,maar weet je ook of de schotel spiegelmaat in het midden is gemonteerd?

Dit is voor mij van belang om te weten omdat de buis waaraan de schotel geplaatst moet worden 48 cm heeft vanuit het midden van de schotel gezien.

(Hoogte schotel 87 cm gedeeld door 2 is 43.5 cm plus 3.5 cm van de arm is 47 cm) dit i.v.m een opberg schuur waar de arm van de schotel overheen komt.

De buis kan ik ook niet veder omhoog schuiven ,omdat ik onder en boven aan de buis +/- 1.5 tot 2 cm over heb. (kan dit ?)

 

Groetjes Freekie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Sprietje  en Tonskidutch.

 

Schuur platgooien gaat helaas niet door :D ,dus wordt het optie andere buis.

Ik ga voor de Astra 19.2 en de 23.5 graden.

kan ik daar de 40 mm  lnb houder voor gebruiken of moet dit een andere zijn.

en welke lnb raden jullie mij aan.

 

groetjes Freekie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeveel aansluitingen wil je op de lnb hebben?

Wil je voor losse lnb's gaan of voor een monoblock?

Bij een monoblock kun je de bestaande lnb-houder gebruiken.

Bij losse lnb's kun je het beste de rail gebruiken.

Je kunt eventueel ook een dubbele lnb-houder gebruiken.

Bij losse lnb's kun je precies de juiste afstand instellen voor de Astra 19,2 en 23,5 als je ze tegen elkaar aan zet.

Bij een duo-lnb of monoblock wijkt de afstand van de koppen 5mm af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan heb ik de oplossing vuur u. Ik heb toevallig................mijn Gibertini 100 cm exemplaar in de aanbieding. Is een antracietkleurige schotel in 100 cm uitvoering, voor de rest ziet het exact eruit als die op de foto's boven in het bericht. Zit een Inverto LNB op (monoblock voor eigenlijk Astra 1 en Hotbird) maar die werkt perfect op een 100 cm schotel voor de Astra 1 en 3..

 

Astra 3 knalde met 100 procent binnen en ruim 16 Db (op een VU plus)

Astra 1 de meeste ruim boven 90. (deze kijkt niet centraal in de schotel, de Astra 3 wel).

 

Uiteraard afhankelijk van de gekozen transponder. Deze schotel is makkelijk uit te breiden met een rail voor bijvoorbeeld Astra 2 erbij. Deze is in hoogte ook goed af te stellen, bovendien wordt er gebruik gemaakt van metalen ipv kunsstof....Echt goed spul, zeker te vergelijken met FUBA! 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Sprietje en erwinnaar.

 

@:Sprietje: Ik ga voor de losse lnb (duo voor tuner A en tuner B ) en met rail.ik wil namelijk bet beste ontvangst van de satellieten,neem aan dat hier 2 smalle duo lnb in moeten?.

@:erwinnaar: zou wel willen'maar de wederhelft vind deze schotel al te groot,maar i.v.m uitval is dit ok  :D

 

groeten Freekie

aangepast door freekie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hoeft helemaal geen smalle lnb's te nemen. Door het formaat van de schotel maar zeker ook door de f/D-0verhouding van 0,67 kunnen gewoon lnb's met een kop van 60mm genomen worden, bijv. Inverto Black Ultra's twin.

Denk er zelf even over na welke diseqc-switches je wilt nemen. Je kunt met 2 lnb's met 2/1-diseqc-switches toe maar als je er eventueel later nog een derde lnb bij wilt zetten, dan is het beter twee stuks 4/1-switches te nemen.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@:erwinnaar: zou wel willen'maar de wederhelft vind deze schotel al te groot,maar i.v.m uitval is dit ok  :D

 

groeten Freekie

Als een schotel eenmaal hangt, lijkt ie meestal een stuk kleiner dan dat je zou verwachten.

Afmetingen van een schotel kunnen optisch nogal worden gerelativeerd door de plek waar die hangt.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...