Ga naar inhoud


Duo LNB met 4 aansluitingen in Oostenrijk


Satfreaked

Aanbevolen berichten

Beste forum vrienden..

 

 

Ik moet een kennis helpen die een schotel wilt doen in Oostenrijk die nu alleen de 19 bevat en ook de 23,5 erbij moet.

Maar is er nu een Duo LNB die 4 aansluitingen heeft en die op een bepaalde maat schotel kan ( die zal ook moeten worden vervangen denk ik )

Maar de locatie is Oostenrijk

 

ik zie wel Duo LNBs met 19 en 23 maar die zeggen allemaal voor schotel 64 CM maar dit lijkt mij te klein..

 

@ sprietje ik hoop dat jij dit lees !!

 

 

Satfreaked.

Link naar reactie
Delen op andere sites


welke schotel is het ? ...en de afmeting

er zijn ook duo lnb's voor 80cm schotels

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou zeker een schotel van min 1m plaatsen 

en met losse quad lnb"s en een multyrail die bij de nieuwe schotel past werken 

en 4x switsh

post-41606-0-79150700-1478384535.png

post-41606-0-26084900-1478384586.jpg

post-41606-0-29699400-1478384633.jpg

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste     Satfreaked

Ik begrijp dat je duo-lnb wilt met vier aansluitingen. Dat is geen probleem.
Inverto heeft een hele goede, de IDLB-QUDM21-MNO43-8PP, zie: http://www.inverto.tv/products/product.php?section=1&id=101&cat=36

Koningsleiten/gerlos is een skigebied in Oostenrijk en daar kan het behoorlijk tekeer gaan. Ik vraag me zelfs af of het daar niet nodig is een verwarming op de schotel te hebben om de sneeuw te doen smelten.

Natuurlijk kun je ook met twee losse lnb's werken maar als je vier aansluitingen wilt hebben, dan heb je ook vier diseqc-switches nodig. Vandaar dat het niet zo'n gek idee is om een duo-lnb met vier aansluitingen te nemen.

Je moet een zeer stabiele schotel hebben van minimaal 80cm.
Nu zijn er zeker een aantal zeer degelijke Duitse en Italiaanse schotels maar wat je met die duo-lnb niet kunt hebben is dat de schotel een f/D-verhouding heeft van 0,67. Die moet echt 0,6 zijn om de duo-lnb te laten passen.

Ik heb een test van Satvision bijgevoegd.
Als je op de laatste bladzijde kijkt, zie je de uitslag van de test.
Testwinnar is Televes maar andere goede schotels zijn de Gibertini OP 85 SE en de Schaiger SP 1085 PA. Deze laatste twee zijn identiek aan elkaar en hebben een f/D-verhouding van 0,67. Bovendien is de schotel maar van 1,2mm dik aluminium.
De CityCom is feitelijk maar een 75cm schotel en de Technisat loopt met een ontvangskwaliteit van 87% achter t.o.v. de rest maar bovendien heeft die ook een f/D-verhouding van 0,67.
De meest geschikte schotel en tevens testwinnaar is de Televes Preisner S85QSD. Deze heeft een f/D-verhouding van 0,6 wat we nodig hebben en reflector van 1,5mm dik aluminium. De schotel is 85cm breed en 95cm hoog.
In Duitsland wordt deze schotel aangeboden voor €106,70.
Als je daar het Inverto monoblock quad op zet, heb je een uitstekende ontvangst.
Natuurlijk heb ik uitgerekend dat dit een hele goede combinatie is.
 

post-60869-0-22620800-1478392522_thumb.jpg

SATVISION-test 5 schotels van 85cm.pdf

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

# Sprietje

 

Met bewondering lees ik altijd je goed onderbouwde adviezen op dit gebied.

Nu is het mogelijk deze dingen te gaan aanschaffen, Maar is dit beter of zou je ook losse strip en dan 2 kopjes erop ( zoals we hier in NL vaak met 4 Doen ).

En dan ook een in Nederland bekende schotel zoals SAB of Triax ( daar deze makkelijk te kopen zijn )..

 

Ja ik vraag dat omdat het weer voor mensen is die makkelijker dit kunnen meenemen dan.

 

Dus dan zou het zijn Bepaalde maat schotel en dan losse alu strip met 2 lossen LNB en dan 2 switches van Qaud LNBs.

 

Zoals smetje dus bedoelt

aangepast door Satfreaked
  • Like 1

Satfreaked.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet aan een Triax of SAB beginnen daar hoog in dat skigebied.

Op deze schotel kun je ook een rail zetten en die is heel wat steviger.
Als je vier aansluitingen wilt gebruiken heb je ook vier diseqc-switches nodig, geen twee.
Bij losse lnb's kun je beter een schotel nemen met een f/D van 0,67.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sprietje, Mag ik een vraagje stellen over die CityCom CCA850? Waarom zou dat een schotel van 75 cm zijn? 

Ik heb zelf 2 van deze schotels, en het zijn exact ronde schotels, van 85 cm ... datzelfde staat overigens ook bij de specificaties in je bijgevoegde pdf.

Ikzelf ben uiterst tevreden over deze schotels, die ik 7 jaar geleden kocht omdat ze toen erg goed uit een test in "Sat und Kabel" kwamen.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Juist omdat het een precies ronde schotel is. Dat kan niet als het een offset schotel is. Dan moet die ongeveer 10% hoger zijn dan die breed is.
De brandpuntafstand van die schotel komt overeen met een normale offsetschotel die 85cm hoog is en dat is bijv. een heel verschil met een Triax 88 die 85cm breed is en 95cm hoog is. Bij die schotel kun je voor de vier satellieten vier lnb's nemen met een kop van 60mm, bij de CityCom CCA850 niet.
De versterking komt overeen met een normale offsetschotel van 81cm breed en 89cm hoog.
Het enige voordeel van een ronde schotel is dat die voor zijn afmetingen wat richting gevoeliger is in de breedte, dus de selectie tussen de satellieten dan een schotel van 81x89cm, immers de breedte van de schotel bepaald de horizontale openingshoek van de schotel.
Dat is ook de reden waarom die hele kleine SKY-schoteltjes die ze in Engeland gebruiken ook breder zijn dan de hoog zijn. Daarmee hebben ze minder last van beïnvloeding van naastgelegen satellieten zoals de Badr 26e en de  Arabsat-5a op 30,5e
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je voor de uitleg.

De meeste schotels die je in Scandinavie en Duitsland ziet zijn volgens mij gewoon rond...  al zie je ook de hoger-dan brede schotels...   en inderdaad, de alom bekende breder-dan hoge engelse schotels...

 

alles heeft voor en nadelen begrijp ik...

 

maar ik betaalde destijds net geen 60 euro per schotel, voor die Citycoms...  en ik ben bovendien erg tevreden over de schotels, die ik gewoon standaard met 1 LNB per schotel gebruik.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...