Ga naar inhoud


Dunne kabel, soms geen ontvangst


1pm

Aanbevolen berichten

Ik heb bij n vriend n schotel gezet 19/23 alles draait zover maar rare is soms geven die receivers aan 0 tot 51 % ontvangdt dus geen beeld , nu heeft ie een kabel liggen met 4 aders maar die kern is superdun word gebruikt bij de it nl voor cameras enz.

Nu is mijn gedachte zou die niet goed contact make met de tuner van de receivers ?

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat zou kunnen. Hoe dun is die middenader?

Als de middenader zo dun is, is de buitenmantel meestal ook dun en is het verlies in de coaxkabel een stuk hoger.

Is die kabel 50 ohm of 75 ohm?

Ik denk dat die kabel helemaal niet geschikt is voor de hoge frequenties die bij satelliet-tv gebruikt worden tot 2150MHz. CCTV kabel wordt gebruikt tot 1000MHz.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb lang geleden ooit 's een tiental 1m lange patchkabels gekocht met een F-connector aan beide zijden en een kern van amper 0,6 ipv 1mm2.

In combinatie met spiksplinternieuwe LNB's en switches was er geen probleem maar gebruikte je een component waar ooit al een 'normale' kern van 1mm2 had ingezeten dan maakten de klemmetjes in de vrouwelijke F-connector amper nog contact met de veel dunnere kern.     

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Die spaghetti vervangen voor een kabel welke gespecificeerd is voor satelliet ontvangst en je weet waar je aan toe bent.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste alleyoop

De inpedantie van een coaxkabel wordt bepaald door de dikte van de middenader en de diameter van de vlechtmantel.
Bij normale coaxkabel heeft de middenader meestal een diameter van tussen de 1 en 1,13mm en de vlechtmandel diameter 4,8mm. Is de middenader veel dunner bijv. 0,6mm, dan moet de vlechtmantel diameter ook een stuk kleiner zijn.
Je kunt dat bijv. ook in de specificaties van de Belden H121 zien, een dunne coaxkabel met een buitenmantel van slecht 5mm.
Als deze verhoudingen niet kloppen, dan heeft de coaxkabel een andere impendatie bijv. geen 75 ohm maar 50 ohm. Niet echt aan te bevelen deze misaanpassing want daardoor kan een hoop narigheid ontstaan.
Maar je hebt helemaal gelijk. Vaak is het zo dat als je ooit een middenader van 1 of 1,13mm in een connector hebt gestoken er geen goed contact meer wordt gemaakt bij een veel dunnere middenader van bijv. 0,6mm.
 

H121.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die spaghetti vervangen voor een kabel welke gespecificeerd is voor satelliet ontvangst en je weet waar je aan toe bent.

spagetti hu wat ik weet koste die 22 euro de meter maar was maar mijn gedachte alles werkt perfect nu nl maar zo guaw een receiver wordt losgekoppelt en je sluit m weer aan begint het nl , maar okay in iedergeval weet ik weer wat meer nu .

 

gracias sprietje

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...