Ga naar inhoud


UHD tv icm FTA


FtoA

Aanbevolen berichten

DVB-S2 heb heb je nodig

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik was net in zo'n tv showroom, wat een kermis! En dan stond ik precies goed voor de enige 8 HD toestellen.

Wat een kakofonie! En zo moet je kunnen bepalen welke beeld het beste is, filmbeelden van 10 sec flitsen voorbij.

 

Mijn bevindingen: de kleurcontrasten zijn enorm, veel pixelblokvorming, uitgebeten kleuren...Is dit vooruitgang? Not impressed!

 

Dan doet mijn oude glazen bak het zo slecht nog niet. :)

Maar hij is toch aan vervanging toe, helaas...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In dat circus zal je geen vergelijking kunnen maken.

 

Maar gezien het budget wat je wilt uittrekken heb je toch maar een beperkte keus.

Bedenk wel dat een tv tenminste 10 jaar meegaat en dat je voor de keuze "goed of goedkoop" staat en daar 10 jaar naar moet kijken.

 

Een tv bestaat uit een scherm en de elektronica die dat scherm aanstuurt.

Die elektronica (beeldprocessor) bepaalt voor een heel groot deel de beeldkwaliteit en de prijs.

 

Bij goedkope tv's zal je moeten wennen aan blokjes en artefacten.

Bij tv's meet een goede beeldprocessor zal je nieuwe tv een perfect beeld weergeven.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De TV's in de showroom staan allemaal op maximaal contrast ingesteld waardoor rood knalrood is, gras nog groener dan in een tekenfilm enz. Daar moet je niet naar kijken. Dat is gewoon een kwestie van beter instellen, de standaard stand.
Maar vergelijk bijv. wel hoeveel spiegeling er in het beeld is van de TL-lampen in de zaak.
Als je thuis een Ultra HD TV heb staan en je schakelt van een Ultra HD-zender naar bijv. NPO 1-2-3, dan lijkt het wel of er een versleten VHS-videoband wordt afgespeeld, ongelofelijk wat een verschil.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik kan niet in iemands portemonnee kijken, maar als ik op dit moment een tv zou kopen, welke weer een aantal jaren mee moet gaan, zou ik nooit een HD maar een UHD tv aanschaffen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het voordeel van een TV met ingebouwde satelliettuner is dat je maar één afstandsbediening hebt. Het scheelt je ook weer het bedrag wat je anders moet uitgeven aan de losse satellietontvanger. Het nadeel is dat je minder mogelijkheden hebt om zenderlijsten te maken.
Mijn UHD-TV van Samsung werkt voor CanalDigitaal zowel met de zwarte CI-module met wereldbol als met de witte CI-module samen met de oranje smartcard.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedenk wel dat een tv tenminste 10 jaar meegaat en dat je voor de keuze "goed of goedkoop" staat en daar 10 jaar naar moet kijken.

 

Een tv bestaat uit een scherm en de elektronica die dat scherm aanstuurt.

Die elektronica (beeldprocessor) bepaalt voor een heel groot deel de beeldkwaliteit en de prijs.

 

 

Vanaf hoeveel euro is volgens jou goed?

en wat is volgens jou een goede processor?

aangepast door FtoA
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb zelf Panasonic en Philips tv's in gebruik.

 

In de keuken hangt een Philips, die heeft een slechte weergave met duidelijk blokjes en artefacten.

Ik gebruik externe satelliet ontvangers, dezelfde ontvanger die in de Huiskamer een perfect beeld geeft op de Panasonic, geeft in de keuken het blokjesbeeld.

 

In de woonkamer heb ik een 65" grootbeeld Plasma TV van Panasonic, het beeld is fantastisch, zelfs de UHD beelden van mijn Vu+ Solo 4k spetteren van het scherm.

 

Mijn probleem is dat voor een eventuele vervanging met dezelfde beeldkwaliteit alleen een Oled beeldscherm in aanmerking komt.

Ook het beeldformaat wil ik groter hebben, minstens een 75", en die zijn duur.

 

Ik heb verder nog 2 Panasonic Plasma's in gebruik, een daarvan wordt gebruikt met de interne satelliet tuner.

Het nadeel van dat laatste is dat de zenderlijsten bij verandering nogal bewerkelijk zijn.

 

 

De beeldverwerking van Panasonic is uitstekend, ook omdat er de nodige techniek van de Pinoeer Kuro lijn in zit.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Panasonic heeft uitstekende UHD schermen met bijbehorende signaal processors.

In oled betrekken ze de schermen van LG en bouwen de toestellen met hun eigen elektronica.

Voor reviews, prijzen en andere gegevens kan je de vele vergelijkingssites raadplegen.

 

Een topscherm zal naar kritische veeleisende kijkers gaan.

 

Je zal voor jezelf moeten uitmaken of je die kwaliteit kan waarnemen en bereid bent die prijs te betalen.

Niet iedereen is in staat alle facetten van het beeld waar te nemen, het zou zonde zijn dan geld uit te geven voor iets wat je niet ziet.

 

Ik heb een groot deel van mijn werkzame leven doorgebracht in de professionele beeldtechniek, dan bekijk je een beeldscherm met andere ogen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan blijven we dus met de kwestie zitten dat er geen UHD uitzendingen zijn op de FTA kanalen die ik bekijk. (Want ik vind dat de verklaring van Drs. IJzerbout over opblazen van de pixels/ interpolatie hout snijdt)

 

En dat het de vraag is wanneer die wel komen. Binnen de levensduur van een nieuwe tv?

 

Kortom heeft panasonic ook uitstekende HD tv's?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ja, die hebben ze ook.

 

Kijk eens op hun website.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je thuis een Ultra HD TV heb staan en je schakelt van een Ultra HD-zender naar bijv. NPO 1-2-3, dan lijkt het wel of er een versleten VHS-videoband wordt afgespeeld, ongelofelijk wat een verschil.

 

Weer een reden om een HD tv te kopen ;)

 

Ben weer op de flat screenkermis geweest. Nu werd ik door een goede verkoper geholpen: hij stopte een usb stick met een HD film in het scherm waardoor ik de standaard low quality reklame rommel kon overslaan.

Moet zeggen dat dat een wereld van verschil is!

 

Plasma schermen  hadden ze daar niet meer te koop...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Plasma was voor de fijnproevers en de goedope led schermen hebben de productie van plasma uit de markt gedrukt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...