Ga naar inhoud


Asta 23.5 in Noorwegen (Alesund)


SatMike
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten


  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ja, dat is een goede vraag. Het was een voor mij onbekend merk. Er was reeds een zenderlijst ingeladen echter.. ik ben terug gegaan nar de fabrieksinstellingen en de hele boel was verdwenen.Heb de vraag even uit staan bij mn vrienden daar. Ik wacht even op antwoord. 

 

Zat ook te denken om een CI+ module mee te nemen. De TV is er voor geschikt en het scheelt weer een extra kastje 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt je een goed idee om een CI+ module te gaan gebruiken in de tv als die voor satellietontvangst geschikt is. Bedenk echter wel dat de aanwezigheid van een Common Interface slot nog niet wil zeggen, dat de tv ook beschikt over een satellietontvanger.
Die zit er pas in als er op de tv ook een F-connector aansluiting aanwezig is, dus een aansluiting met schroefdraad.
 

post-60869-0-49771200-1484733223.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ik dan gewoon voor een enkel LNB ga.

 

Ook als het monoblock dat je al hebt de goede maat heeft?

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus gewoon een Triax 110.

Die Sharp zal hoogstwaarschijnlijk (98%) ook 55mm zijn.

Het is helemaal niet zeker dat die tv de CanalDigitaal zenderlijst via de Astra 19,2 kan downloaden.

Als hij dat niet kan, moet je de veranderingen die maandelijks plaatsvinden handmatig uitvoeren.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Ik heb nog nooit van een Sharp 4,3 graden monoblock gehoord en volgens mij bestaat dit ook niet.

In Noorwegen wordt de Astra 23,5 helemaal niet gebruikt dus het lijkt me ook sterk dat daar een monoblock te koop zou zijn voor de Astra 19,2 en 23,5.

Het kan misschien wel een 6 graden monoblock zijn voor de ontvangst van de Hotbird 13 en Astra 19,2 maar daar staan de koppen 63mm van elkaar. Dat wijkt dus 5mm af van wat het moet zijn. Dat is denk ik nog wel te doen alleen weet ik niet wat de diseqc-volgorde is want dat kan bij een 6 graden monoblock verschillen. Of de Astra 19,2 is positie 1 of de Hotbird is positie 1. Dat kun je ook lezen in deze pdf.

SATVISION-6 graden monoblock.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog nooit van een Sharp 4,3 graden monoblock gehoord en volgens mij bestaat dit ook niet.

In Noorwegen wordt de Astra 23,5 helemaal niet gebruikt dus het lijkt me ook sterk dat daar een monoblock te koop zou zijn voor de Astra 19,2 en 23,5.

Het kan misschien wel een 6 graden monoblock zijn voor de ontvangst van de Hotbird 13 en Astra 19,2 maar daar staan de koppen 63mm van elkaar. Dat wijkt dus 5mm af van wat het moet zijn. Dat is denk ik nog wel te doen alleen weet ik niet wat de diseqc-volgorde is want dat kan bij een 6 graden monoblock verschillen. Of de Astra 19,2 is positie 1 of de Hotbird is positie 1. Dat kun je ook lezen in deze pdf.

 

 

Wat ik ga doen is het volgende..

 

Ik heb een LNB Inverto black ultra die ik ga monteren en uit ga richten op de astra 23.5

Daar hang ik de M7 decoder de SAT801 aan vast. Deze is als enige instaat de zenderlijst van canal digitaal in te laten via de 23.5 astra. 

 

Hier zou het hele spul mee moeten werken 

 

Mocht dat niet zo zijn dan ga ik de 110 cm als slee gebruiken daar ik Noorwegen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Wel... na een uurtje zoeken en klooien kan ik zeggen dat hij het doet hoor!!!

 

Heb je nou je plan uit bericht #25 uitgevoerd, of je plan uit bericht #28?

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...