Ga naar inhoud


Ontvangst Cambrills Spanje


Jetje
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal

Mijn naam is Jetje en ben een leek op satelite tv en nieuwe op dit forum.

Heb schotel geplaatst in Cambrills ongeveer 100 km voorbij Barcelona met een duo LNB waarvan de LNB Astra 1 in de houder geplaatst is de evaluatie heb ik ingesteld op 39 graden en de skew op -16

had in eerste instantie op alle NED kanalen prima ontvangst en kwaliteit nu na twee dagen geen beeld op NPO 1 en 3 Veronica en Net 5

Wat heb ik verkeerd gedaan ???

Gebruik een SAB 80 cm schotel en een SAB titan 3 combo titan HD tuner

Lees nu op de CD site dat de LNB astra 3 in de houder moet en op andere site 's dat dit juist andersom moet

Graag advies

Alvast bedankt

Groet Jetje 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Klinkt alsof de LNB defect is, een regelmatig terug kerend verschijnsel.

 

De Astra 3 hoornantenne kan inderdaad beter in de klem geplaatst worden, je hebt voor de Astra 3 wat meer signaal nodig.

Je moet daarna wel de schotel opnieuw uitrichten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als dat een Duo Lnb van CD is heb ik mijn twijfels dat dat gaat lukken op een 80 cm schotel.

Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K  DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2  / 23.5 / 13 /   LG 49inch 4K

Belgie : TVV abo. AIO met basic+  / VU+ Zero 4K  DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88  /19.2 / 23.5 / 13  /  LG 55LA6908

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de snelle reactie 's

Ga het morgen proberen op te lossen

Wel raar in eerste instantie op alle zenders goede ontvangst en kwaliteit en na twee dagen op sommige zender zwart beeld

LNB nieuw uit de doos gehaald en is geschikt voor 80 cm schotel

Groet Jetje

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Beste Jetje

Welkom op dit forum

Je moet de kop van de Astra 23,5 in de klem zetten en de kop van de Astra 19,2 er rechts omlaag er bij laten hangen als je in de schotel kijkt.
In Cambriels moet deze 21 graden schuin staan. Gebruik hiervoor de bijgevoegde hoek.

Een SAB 80 is maar een 70cm schotel want de breedte telt, niet de hoogte.
Die is voldoende groot om daar de Astra 23,5 te ontvangen.
Of je duo-lnb goed past op die schotel hangt af van welke duo-lnb je precies hebt. Welk merk en type is het?
 

post-60869-0-25786300-1486028138_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Sprietje

Bedankt voor je antwoord

Ben er vandaag niet aan toe gekomen ten eerste was het weer niet zo best en ik ben aan het verbouwen hier.

De duo LNB quad past goed op de schotel het merk en type want ik op het doosje terug kan vinden is canp-duo M2QDP0

( ben vandaag niet op het dak geweest)

Ik hou je in ieder geval op de hoogte

Bedankt

Groet Jetje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...