Ga naar inhoud


Satelliet Fun voor Beginner


MrWJCA

Aanbevolen berichten

13 uur geleden zei Sprietje:

In welke regio staat de schotel en welke schotel gebruik je?

 

Woon in Purmerend, heb een Triax 60 en heb hem 14 graden schuin staan (gemeten met iphone op de lnb :)). Staat gericht op 23.5. Wat het lastig maakt is dat ik met een computer werk ipv een ontvanger. De computer met tvheadend gaat zoeken op de bekende transponders voor die satelliet. Ik kan dus niet zomaar een kanaal kiezen en daarop afstellen. Mijn idee was om vanavond even de 23.5 (midden) specifiek op de 28.2 te richten en dan alles in te lezen zodat ik naderhand een vaste zender kan kiezen om naderhand mee af te stemmen als hij op de normale stand richting de 23.5 staat. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 47
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Middelste op 28.2 gericht en veel zenders kunnen inlezen en tunen. Teruggezet op middelste op 23.5.

23.5 en 19.2 ontvangen beiden SNR 100% Signaal 69-70% en beeld is top.

28.2 ontvangt helemaal niets. Kan niet tunen op 28.2 op alle vier de tuners. In de software alles zoals het moet voor 28.2 DiseqC 3 (BA).

Ik begin toch aan een defecte LNB (net nieuw gekocht) te denken op de 28.2 positie en/of DiseqC die niet goed werkt icm mijn Megasat SAT>IP Server 3 die er achter hangt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja wouter, het lijkt er inderdaad op dat de triple-lnb niet naar de Astra 28,2 wil schakelen.
Hoewel ik denk dat de diseqc-posities goed staan ingesteld, zou je het volgende nog kunnen proberen voor de zekerheid.
Plak de beide buitenste koppen even af met een stukje aluminiumfolie en zorg dat de middelste kop 50mm vrij is. Als je nu de Astra 23,5 gewoon blijft ontvangen, dan staat de schotel inderdaad op de Astra 23,5 gericht.

 

Als laatste kun je nog iets proberen maar dat is iets meer werk.
Monteer de triple-lnb op zijn kop zodat de aansluitingen omhoog zitten waarbij je hem op dezelfde schuinte in stelt (14°).
De kop van de Astra 19,2 komt nu ongeveer (verschil is 4mm) op de positie te staan van de Astra 28,2. Je zou nu dus de zenders van de Astra 28,2 moeten kunnen ontvangen op diseqc-positie AA.
De zenders van de Astra 19,2 zou je nu niet meer kunnen ontvangen op diseqc-positie BA als inderdaad deze niet zou schakelen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Sprietje:

Tja wouter, het lijkt er inderdaad op dat de triple-lnb niet naar de Astra 28,2 wil schakelen.
Hoewel ik denk dat de diseqc-posities goed staan ingesteld, zou je het volgende nog kunnen proberen voor de zekerheid.
Plak de beide buitenste koppen even af met een stukje aluminiumfolie en zorg dat de middelste kop 50mm vrij is. Als je nu de Astra 23,5 gewoon blijft ontvangen, dan staat de schotel inderdaad op de Astra 23,5 gericht.

 

Als laatste kun je nog iets proberen maar dat is iets meer werk.
Monteer de triple-lnb op zijn kop zodat de aansluitingen omhoog zitten waarbij je hem op dezelfde schuinte in stelt (14°).
De kop van de Astra 19,2 komt nu ongeveer (verschil is 4mm) op de positie te staan van de Astra 28,2. Je zou nu dus de zenders van de Astra 28,2 moeten kunnen ontvangen op diseqc-positie AA.
De zenders van de Astra 19,2 zou je nu niet meer kunnen ontvangen op diseqc-positie BA als inderdaad deze niet zou schakelen.

 

 

De 1e ga ik sowieso even proberen.

De 2e is lastig te begrijpen, want mijn conclusie was juist dat ik op BA (28.2) alleen Astra 19.2 ontving. Als ik dat omdraai dan ontvang ik op BA toch nog steeds Astra 19.2, ten slotte zit ik dan met BA op de Astra 19.2 positie?  Graag nog wat verduidelijking. :-)

 

Ik hou als opties over dat mijns inziens de Megasat SAT>IP Server 3 niet schakelt naar BA (en BB) of dat de CD Triple Sat Quad defekt is, wat opzich zou kunnen maar wel vreemd als AA en AB wel werken.

aangepast door wouter1971
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je begrijpt het inderdaad verkeerd.
Met de diseqc-instelling wijs je de kop een positie toe, niet een satelliet.
Bij de triple-lnb is de kop voor de Astra 19,2 positie 1 of AA. Als je de triple-lnb op zijn kop zet, vang je dus met die kop de Astra 28,2.
Bij de triple-lnb is de kop voor de Astra 28,2 positie 3 of BA. Als je de triple-lnb op zijn kop zet, vang je dus met die kop de Astra 19,2.
Het is natuurlijk wel de bedoeling om dit alleen maar de doen om even te testen en niet permanent want dan loopt er bij regen water in de aansluitingen

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uur geleden zei wouter1971:

... en/of DiseqC die niet goed werkt icm mijn Megasat SAT>IP Server 3 die er achter hangt

 

En je hebt inderdaad niet meer dan 4 clients daarop aangesloten, tijdens je tests?

(Wat ik ervan begrijp)

 

Voor de rest inderdaad eerst de omdraaitest van de LNB doen, om te kijken of de LNB defect is.

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Sprietje:

Je begrijpt het inderdaad verkeerd.
Met de diseqc-instelling wijs je de kop een positie toe, niet een satelliet.
Bij de triple-lnb is de kop voor de Astra 19,2 positie 1 of AA. Als je de triple-lnb op zijn kop zet, vang je dus met die kop de Astra 28,2.
Bij de triple-lnb is de kop voor de Astra 28,2 positie 3 of BA. Als je de triple-lnb op zijn kop zet, vang je dus met die kop de Astra 19,2.
Het is natuurlijk wel de bedoeling om dit alleen maar de doen om even te testen en niet permanent want dan loopt er bij regen water in de aansluitingen

 

 

Tot zover heb ik het begrepen, maar ik concludeerde dat op de BA zenders van 19.2 ontving en niet van 28.2. Als ik hem omdraai dan zit ik met BA op de positie van 19.2 en als hij niet schakelt naar BA zit ik toch nog steeds alleen met astra 19.2 kanalen? Kan ik het "niet DiseqC naar BA schakelen" als een default (AA) zien?

aangepast door wouter1971
Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden zei a33:

 

En je hebt inderdaad niet meer dan 4 clients daarop aangesloten, tijdens je tests?

(Wat ik ervan begrijp)

 

Voor de rest inderdaad eerst de omdraaitest van de LNB doen, om te kijken of de LNB defect is.

 

Groet,

A33

 

Hoi, ik heb de 4 kabels van de TripleSatLNBQuad naar de SAT>IP lopen. De SAT>IP staat op "one RF per user". Als ik hem op Quad instel dan lukt het me niet om hem uberhaupt via DiseqC te laten schakelen. Bijgevoegde manual is alles wat je erbij krijgt. Op stand "one RF per user" werkt hij prima tussen DiseqC AA en AB.

 

megasat_sat_ip_server_3_schnellanleitung_deutsch_englisch.pdf

aangepast door wouter1971
Link naar reactie
Delen op andere sites

kijk hier ook nogmaals 

 

handleiding-triple-lnb.pdf

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden zei Sprietje:

Tja, die Megasat SAT>IP Server 3 kan helemaal niet overweg met 3 satellieten. Die is maar geschikt voor 1 satelliet.

Dat is het probleem bij bijna alle servers die het satellietsignaal omzetten naar IP.

 

 

Waar maak je dat uit op? Hij ondersteund DiSEqC toch?

Bovendien werkt hij top met de duo sat lnb quad (AA+AB).

Link naar reactie
Delen op andere sites

kan je de diseqc ook nog veranderen met links of rechtse toets

plaats eens wat foto's

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...