Ga naar inhoud


Satelliet Fun voor Beginner


MrWJCA

Aanbevolen berichten

Hoi Allemaal,

 

Ik ga weer eens verder met de uitdagingen van de schotel en satelliet pleziertjes ik ben een beginner en wil eigenlijk gewoon plug and play.

 

Ten eerste, Ik heb nu een Schotel op een plat dak met een single lnb, een kabel gaat naar binnen en komt als het ware weer tevoorschijn in de woonkamer bij de TV. De tuner welke we hebben is een Humax TN8000HD Satellietontvanger voor fransat inclusief tnt sat kaart. Dit werkt prima.

 

Nu zijn wij in het bezit gekomen van een 2de Humax TN8000HD Satellietontvanger voor fransat inclusief tnt sat kaart. je snapt het wel deze moet op de slaapkamer om daar TV te kijken.

 

Party Time.

 

Maar kan ik nu met een simpele splitter in de woonkamer de kabel die daar binnenkomt splitten naar de tuner in de woonkamer en dan een kabel door trekken naar de slaapkamer en de 2de splitter aansluiten?

Of ben ik nu verplicht om een nieuwe lnb (met 2 uitgangen) aan te schaffen en een extra kabel te trekken (is niet makkelijk) door het huis naar de slaapkamer?

 

Alvast bedankt,

 

Willem

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 47
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hoi,

Bedankt voor de info. wordt het toch een LNB met 2 aansluitingen en toch op een of andere manier een extra kabel trekken..

 

even nog als antwoord op je vraag. we hebben nu TNTSAT puur vanwege me vrouwtje frans is en graag dus frans tv wil kijken, daarnaast voor mij ook de Rugby wedstrijden.

Is er behoefde aan meer? misschien wel maar ik weet het nu nog niet helemaal. Ik moet me hier nog even verder in gaan verdiepen.

om wel een idee te krijgen is advies altijd leuk.

 

Stel, Ik wil dus TNTSAT ontvangen (ik heb reeds 2 tuners met kaart) maar daarnaast ook nog veel andere gratis kanalen. 

Waar moet ik dan nog allemaal aan gaan denken.