Ga naar inhoud


Satelliet Fun voor Beginner


MrWJCA

Aanbevolen berichten

Hoi Allemaal,

 

Ik ga weer eens verder met de uitdagingen van de schotel en satelliet pleziertjes ik ben een beginner en wil eigenlijk gewoon plug and play.

 

Ten eerste, Ik heb nu een Schotel op een plat dak met een single lnb, een kabel gaat naar binnen en komt als het ware weer tevoorschijn in de woonkamer bij de TV. De tuner welke we hebben is een Humax TN8000HD Satellietontvanger voor fransat inclusief tnt sat kaart. Dit werkt prima.

 

Nu zijn wij in het bezit gekomen van een 2de Humax TN8000HD Satellietontvanger voor fransat inclusief tnt sat kaart. je snapt het wel deze moet op de slaapkamer om daar TV te kijken.

 

Party Time.

 

Maar kan ik nu met een simpele splitter in de woonkamer de kabel die daar binnenkomt splitten naar de tuner in de woonkamer en dan een kabel door trekken naar de slaapkamer en de 2de splitter aansluiten?

Of ben ik nu verplicht om een nieuwe lnb (met 2 uitgangen) aan te schaffen en een extra kabel te trekken (is niet makkelijk) door het huis naar de slaapkamer?

 

Alvast bedankt,

 

Willem

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 47
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hoi,

Bedankt voor de info. wordt het toch een LNB met 2 aansluitingen en toch op een of andere manier een extra kabel trekken..

 

even nog als antwoord op je vraag. we hebben nu TNTSAT puur vanwege me vrouwtje frans is en graag dus frans tv wil kijken, daarnaast voor mij ook de Rugby wedstrijden.

Is er behoefde aan meer? misschien wel maar ik weet het nu nog niet helemaal. Ik moet me hier nog even verder in gaan verdiepen.

om wel een idee te krijgen is advies altijd leuk.

 

Stel, Ik wil dus TNTSAT ontvangen (ik heb reeds 2 tuners met kaart) maar daarnaast ook nog veel andere gratis kanalen. 

Waar moet ik dan nog allemaal aan gaan denken.

Waarschijnlijk is een LNB met 3 koppen het beste dan want dan kan ik de Astra 19.2 en de 2 ernaast ontvangen (begrijp ik dit correct?) 

dus ik moet een nieuwe LNB kopen, ook een nieuwe schotel, groter? (ik heb nu geloof ik een 60cm) ?

Ik wil nog steeds kijken in de woonkamer en slaapkamer.

Moet ik extra tuners kopen of heb ik nu genoeg?

Hoeveel kabels moet ik gaan trekken blijven 2 genoeg?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt een twin LNB of Quadro LNB nemen om meerdere receivers te voeden.

 

Indien je meerdere satelliet posities erbij wilt nemen wordt het belangrijk die via een diseqc switch toe te voegen en een Multifeedmount voor de extra LNB's.

Echter die laatste wordt voor Uw schotel relevant, een 60cm wok past dan niet meer.

 

Zoek maar eens op multifeed satschotels.

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begrijp ik het goed dat je wel eventueel meer satellieten wilt ontvangen dan behalve de Astra 19,2 maar dan vrij te ontvangen zenders.
Tja aan de Astra 23,5 heb je dan niet veel want daar zit geen enkele fta-zender op die interessant is. Op de Astra 28,2 wel. Daar zitten een paar honderd Engelse zenders die je zonder abonnement kunt ontvangen zoal de BBC, ITV, Channel Four enz.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een monoblock dat geschikt is voor de ontvangst van de Astra 19,2 en 28,2 dat bestaat er niet. Het enige wat je kunt doen is een triple-lnb nemen waar ook de Astra 23,5 op zit. Misschien ga je later toch nog een abonnement nemen op de 23,5.
Of je moet met twee losse lnb's werken maar met vier aansluitingen heb je dan wel twee quad-lnb's nodig en vier stuks 2/1-diseqc-switches. Dan ben je ook het nodige geld kwijt.
Misschien toch handiger om een triple-lnb te nemen. Daar zitten meteen 4 aansluitingen op en die koop je voor €75,-. Die past op een 64 en op een 78cm schotel.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi ik ga voor de Triple Lnb Quad, vrouwtje gaat ook accoord :)

Binnenkort dus plaatsen.

Even voor het uitrichten, hoe kan ik dit het best aanpakken zijn er nog dingen die ik even extra in de gaten moet houden?

Ik maak ook gebruik van een hulpmiddel, namelijk een Satlink Satmeter WS-6933 HD. Leuk apparaatje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet welke schotel je hebt maar bedenk wel dat er tussen de golfpijpjes weinig ruimte is net als bij een duo-lnb van CanalDigitaal
Je moet dus wel een schotel hebben met een geschikte lnb-klem.
Welke schotel heb je?

Tja en in Zaandijk moet de triple-quad-lnb 13 graden schuin staan, de kop van de Astra 28,2 het laagste en de kop van de 19,2 het hoogste.
Uiteraard moet de middelste lnb in de klem gezet worden.
Afhankelijk van welke schotel je hebt moet de triple-lnb waarschijnlijk zo dicht mogelijk naar de schotel toe geplaats worden.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je geen ontvangstbeperkingen wilt hebben, dan moet je toch echt een lnb met twee aansluitingen nemen en een kabel aanleggen naar elke ontvanger.

Maar wil je geen meerdere satellieten ontvangen?

 

 

Ned1,2 en 3 zijn via digitenne vrij te ontvangen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Via digitenne heb je alleen SD kwaliteit.

Leuk voor een klein scherm, maar voor grootbeeld verre van ideaal.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schotel is trax ik heb begrepen dat de bevestiging geen probleem mag wezen.

 

Ik weet even niet waar de opmerking Nederland 1,2 en 3 vandaan komt maar ik heb geen interesse in Nederlandse kanalen.

Mij gaat het voornamelijk om het Franse en Engelse gedeelte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...