Ga naar inhoud


Afrikaanse TV


Martijnn

Aanbevolen berichten

Goedemorgen!

 

Zelf ben ik nieuw in het satellietlandschap en had enkele vragen over mijn installatie die ik wil plaatsen. Dus richt ik mij tot jullie.

 

Ik ben op zoek naar enkele Afrikaanse zenders, zoals: Nollywood, A+ enz...
Deze worden aangeboden bij deze provider (SFR) maar is enkel Brussel.
http://www.lebouquetafricain.com/

 

Bij TV Vlaanderen vind ik deze zenders niet terug.

Nu is mijn vraag:

Kan ik technisch gezien een satellietschotel + decoder meebrengen uit Afrika, mij richtten tot een andere satelliet en alsnog deze zenders ontvangen?

De provider uit Afrika: https://www.canalplus-afrique.com/

 

 

Ik hoop dat ik geen domme vraag stel, maar vind hier nergens info over.

Bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites


de meeste van die zenders zijn hier inderdaad te ontvangen, maar ik denk wel dat ze op diverse satellieten zitten.

ik zou geen installatie meenemen vanuit Afrika. Het eenvoudigste (nu ja) is dat ge een draaibare schotel plaatst die de betrokken satellieten kan ontvangen.

ik zou voor bepaalde zenders ook zeker gaan voor een schotel van 90 cm

en neem één van de betere ontvangers, zeker géén gecastreerde M7 brol, ik zou gaan voor een enigma2 ontvange (VU of soortgelijk).

om te weten op welke satelliet uw zenders zitten kunt ge de volgende website gebruiken : http://en.kingofsat.net/  (bovenaan rechts 'channel search').

dit is bvb het resultaat voor ORTB : http://en.kingofsat.net/find.php?question=ortb&Submit=Zap

die zender is beschikbaar via 2 satellieten : 5 West en 36 Oost.

denk er ook aan dat niet elke satelliet hier te ontvangen is, dit kan zelfs per transponder verschillen. Op 5 West zie je 2 transponders - de eerste zend uit "panatlantic", de tweede transponder "super". Door op deze aanduidingen te klikken zie je de ontvangstrapporten voor die transponder. Voor 5 West is de ontvangst van ORTB het beste te realiseren via de "super" beam.

en voor de rest : zie dat je schotel een vrij zicht heeft van oost naar west, en laat deze ook plaatsen door een professional, dat zal u later alleen veel ellende besparen.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, dan moet je er ook bij vertellen dat de Panatlantic beam C-band is en dat gaat je met 90cm niet lukken.

Je hebt grofweg C-band, Ku-band en Ka-band en op alle drie zijn veel Afrikaanse zenders te ontvangen, en zeker ook de Ka-band.

Die draaibare 90 cm schotel zou ik dan uitvoeren met een KAKU-LNB van Inverto.

Deze kost wel wat meer maar dan ontvang je ook de Afrikaanse zenders van Eutelsat 16A, Eutelsat 7A/B.

De Eutelsat 16A zijn Franstalige zenders, op Eutelsat 7A/B vn. Engelstalige (naast één Frans- en één Portugeestalige).

Nollywood Movies vind je dan weer wel op de Ku-band op Astra 2G (28.2E) met zeer kleine schotel te ontvangen.

Op diezelfde satelliet nog meer Engelstalige Afrikaanse zenders: Voxafrica en uit Nigeria: AIT International, Rok, TVC News, Channels 24.

Maar ook C-band (maar dan wel met minimaal 180cm schotel kan je heel veel Afrikaanse zenders geven).

 

Ik zie dat er ook nog veel via streams te zien is, ook die kunnen met Enigma2 ontvanger bekeken worden.

 

Om tot een duidelijk advies te komen moet je even aangeven naar welke taal en welk land je voorkeur uitgaat en of welke zenders.

 

Let even goed op als je op zoek gaat op bijv. Lyngsat, daar staan ook zenders bij die hier niet te ontvangen zijn.

Dit kan je zien door links op de naam van de zg. beam te klikken, bijv. 'Sub-Sahara Africa'.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het journaal heb gezien (begint op Nederland1 om 20:00 uur), dan zal ik daarna je een lijstje sturen van de Afrikaanse TV zenders die ik ontvang.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ik weer.

FEC kan ik niet uitlezen met mijn ontvanger.

 

9E/12034V/27500/S2

Eden TV Benin

ORTM Mali

 

28,2E/11479V/22000

Vox Africa

TVC News

Volgens mij worden deze zenders opgestraald door UK, maar het gaat vlgs mij om Nigeria

 

ABN 28,2E/11261H/27500

Idem dito.

 

7E/11221H/27500

RTS1 Senegal

TFM Senegal

ORTM Mali

TVGE Equatoriaal Guinee

TPAI Angola

 

10E/10756V/2480

TV Zimbo Angola

 

13E/11623V/27500

TV Congo Brazzaville

 

==:==

 

Er zullen ongetwijfeld nog meer Afrikaanse zenders broadcasten via de satellieten die wij kunnen ontvangen, maar ik heb geen zin om iedere week mijn zenderlijst aan te passen.

 

Ik heb bovenstaande zenders net allemaal bekeken, dus deze lijst is up-to-date.

 

Let erop dat TV Zimbo niet altijd uitzendt, maar momenteel dus wel.

 

Nu ga ik als een speer naar beneden om het voetbal te zien.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan iedereen bedankt voor jullie reactie's

 

@Alex1970, het is de bedoeling dat dit allemaal Franstalige zenders zijn, zoals mijn vrouw ook Franstalig is

ook al komt Nollywood tv uit Nigeria, en is Engels de standaard taal... ben ik op zoek naar Nollywood tv Frans gesproken (deze bestaat)

Hetzelfde over Novelas tv, origine is dit Zuid Amerikaans, ook hier van bestaat een Frans gesproken versie

 

ook volgende zenders komen voor in haar favorietenlijst:
RTI1 Ivoorkust

A+ Afrique

ORTM Mali

 

 

@JeanClaude bedankt voor deze link, zo zocht ik bv Novelas tv op. Deze komt uit Mexico (Spaans en Portugese Versie)

maar toch wordt dit uitgezonden op canal+ afrique, in het frans gedubd.....

 

 

 

Mss toch interessanter om die sateliet uit Sub Sahara Afrika te bereiken met decoder en grote schotel? Of is dit onbegonnen werk?

 

Goede avond

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Martijnn

 

Nou, net het voetbal gezien.

 

Hier aanvullende info:

 

Mijn ontvanger is: NanoXX 9800HD, hier heb ik aan hangen:

Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB,

Alles draaiende dmv USALS met  Stab Italia HH100.

 

Groetjes,

D-box

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat weet ik echt niet Martijnn, maar misschien weten andere leden van dit board het wel.

 

Inderdaad jammer voor Ajax, maar ik gunde het Manchester wel ivm die aanslag.

Ik weet het, het is geen pleister op de wonde.

 

Wacht de berichten van de andere leden af.

 

Veel groeten,

D-box

  • Like 1

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kijk geen voetbal, dus kan het lijstje nog wat verder aanvullen:

 

Ik vermeld Arabische zenders (Noord Afrika) even niet, maar deze zijn er ook in overvloed.

 

5W, Ku-band:

Berbère TV, Berbère Jeunesse, Berbère Music

RTI 1 (Ivoorkust), ORTB (Benin)

 

5W, C-band:

Téle Sahel (Niger), Tele Congo (Congo-Brazzaville), KTN (Kenya), CRTV (Cameroon), Gabon 24, Télé Africa (Gabon), SLBC TV (Sierra Leone), ORTB (Benin), BB 24 (Benin), Gabon TV

 

Op 7W en 8W zitten veel Ethiopische zenders.

 

 

Verder als ik de zenders die bij Le Bouquet Africain staan opzoek:

 

A+: met abonnement van (Franse) Canal+ op Astra 1M (19.2°E)

Africable Télévision: Via C-band op Intelsat 23 op 53.0°W

Maïsha TV: Via C-band op Intelsat 23 op 53.0°W

Nollywood TV: met abonnement van (Franse) Canal+ op Astra 1M (19.2°E)

Trace Africa: Via C-band op Eutelsat 8 West B of met abonnement van (Franse) Canal+ op Astra 1M (19.2°E)

Canal 2 International: Via Ka-band op Eutelsat 16A* of via stream

*: En Canal 2 Infos, Canal 2 Musique, Canal 2 Movies en Canal 2 English.

Equinoxe TV: Via Ka-band op Eutelsat 16A

STV (STV 2 niet kunnen vinden): Via Ka-band op Eutelsat 16A

RTI 1: Ku-band via Badr 4, Eutelsat 5 West A en stream

RTI 2: stream

RTG - Guinée: Via C-band op Intelsat 907 (27.5°W)

B-One TV: Via C-band op Rascom QAF 1R (2.8°E)

RTNC (en RTNC 3, Digital Congo TV, RTGA World, TVS 1, Télé 50) via diezelfde Rascom QAF 1R.

Télé 50 ook via stream.

TVT International: via Ku-band op Eutelsat 9A (9°E)

Golfe TV Africa: Via Ka-band op Eutelsat 16A

RTB: via Ku-band op Eutelsat 9A (9°E)

2S TV: via Ka band op Eutelsat 7A (7°E)

RTS 1: via Ku band op Eutelsat 7A (7°E) of stream

RTS 2: via stream

TFM: Via Ka-band op Eutelsat 16A of via Ku band op Eutelsat 7A (7°E)

 

enz. enz....

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik neem aan dat je het over het volgende pakket hebt : https://www.lyngsat.com/packages/TV-Sat-Africa.html

helaas, de sub-sahara beam van de 16E satelliet is hier onmogelijk te ontvangen : http://www.lyngsat-maps.com/footprints/Eutelsat-16A-Sub-Sahara-Africa.html

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaat het je om Franstalige TV te ontvangen of specifiek Franstalig uit Afrika?

Of allebei.

 

Bij de Franse Canal+ (via Astra 19.2°E) kan je Nollywood, A+ en Trace Africa als Option Africa bij het pakket Essentiel nemen (€19,90 + €4 per maand).

Of dat ook vanuit Nederland kan betwijfel ik, je zal er vermoedelijk een Frans adres voor moeten hebben.

 

http://www.lesoffrescanal.fr/detail-packs

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt iedereen

 

ja, het gaat over enkele specifieke Franstalige zenders uit Afrika

RTI1 Ivoorkust

A+ Afrique

ORTM Mali

Nollywood tv

Novelas tv

 

@Alex1970... Super, voorlopig komt het Franse canal+ er het dichtst bij.

Ik woon op 5 minuten van de Franse grens, ik rijd dit weekend eens naar een canal+ verdeler voor meer uitleg.

 

Nog eens aan iedereen bedankt, een TOP forum!

Link naar reactie
Delen op andere sites

En nog wat wijzer geworden?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...