Ga naar inhoud


Mini HD SE Combo leest CD smartcard niet bij opstarten


eeichen

Aanbevolen berichten

Telkens als ik mijn Mini hd se combo opstart wordt de CD Smartcard niet herkend als zijnde geplaatst. Alle kanalen zijn dus "gecodeerd" en worden niet doorgegeven. Als ik de kaart er een klein stukje uittrek en weer terugplaats, herkent hij hem wel (mediaguard geplaatst of iets dergelijks) en doen alle kanalen het normaal.  Ik moet dus elke keer de kaart er uit trekken en weer terug plaatsen. Ik heb bij aanschaf meteen de laatste emu firmware geflashed. Kent iemand dit probleem?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bedankt voor je reactie. Als de kaart er niet helemaal tot het eind in zit, doet hij helemaal niets.

Om hem aan de gang te krijgen hoef ik hem maar 3mm naar buiten te trekken, krijg dan de melding No card inserted en als ik hem dan terugdruk krijg ik weer een melding Mediaguard geplaatst of zo. Ook als hij van satelliet wisselt (ik heb er vier op zitten) en terug gaat naar Atra3 gebeurt het soms dat hij geen smartcard vindt. Dan moet ik hem er ook weer even uittrekken en terugdrukken. Als ik wat proberen wil, moet ik trouwens nog twee weken wachten, wat hij staat in mijn huis in Italie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, dat werkt niet. Als hij in de "geen smartcard modus" staat doen alleen de fta-kanalen het. Op alle andere kanalen krijg ik "gecodeerd kanaal". Ik heb uiteraard ook al van alles geprobeerd, zoals kaart reinigen e.d. Alleen het opnieuw plaatsen van de kaart werkt, hij herkent de kaart gewoonweg niet bij het opstarten. Ergens in het apparaat moet een hardware- of software fout/defect zitten. Ik zal eens andere (oudere) software proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...