Ga naar inhoud


Triax TDS 64 met vier LNB's


Alex1970

Aanbevolen berichten

Nou beste Jurserv, dan staan de lnb's wel héél ver uit positie.
Als je nu weet dat op een Triax 64 de afstand tussen de Astra 19,2 en 23,5 oost 37mm moet zijn en de lnb-houders een buitendiameter hebben van 50mm, dus niet dichter bij elkaar kunnen dan 50mm, dan staan ze toch 13mm verkeerd. Trek daar dan nog maximaal 2mm van af omdat de lnb's iets naar elkaar toegericht zijn, dan kom je toch aan 11mm.
Als je dan weet dat de afstand tussen de Astra 23,5 en 28,2 ook maar 40mm moet zijn en deze dus ook nog eens 10mm verkeerd staat, dan zul je geen beste ontvangst hebben.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


nog foto van hoe het spul er bij hangt

schotel.jpg

De lnb's staan horizontaal naast mekaar , maar feitelijk ....

de Astra 28,2°O moet hoger staan dan de Hotbird 13°E ,

m.a.w. kantelen van de multi LNB-houder is nodig ivm goede ontvangst (satelliet-baan)

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

De rail staat zeker niet horizontaal maar in ieder geval niet schuin genoeg.
Zo te zien staat de rail ruim 5 graden schuin.
De rail kan op deze manier maar maximaal 7 graden schuin staan.
Hij moet 9,5 graden schuin staan. Dat kan alleen maar als de rail omgedraaid wordt.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als eerste bedankt voor de tips.

 

Hier de signaal sterktes ik heb heb over genomen van willekeurige zenders.

Astra  1         19.2 L72 Q77

Astra  2         28.2 L86 Q71

Astra  3         23.5 L84 Q74

Hotbird          13E  L84 Q 73

 

Dit is voor mij eerst prima maar ga er zeker nog keer mee bezig want het kan altijd beter.

Het was idd de switch die stuk was ik heb er een anders op gezet en nu werk alles prima.

VU+ Duo 4K SE met DVB-S2x FBC en DVB-C FBC tunner 

Schotel: 80 cm met DiSEqC rotor.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi Jurg, en welkom bij het bevoorrechte volk der satellietkijkers. ;)

  • Like 1

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch maar naar een triax 78 (beter) of triax 88 (best)? Nu verlies je volgens mij iets van 1.0dB op een toch al relatief kleine schotel. Bij een triax 78 verlies je denk ik bij goede uitleining minder dan 0.1 dB, dus niet te merken. Hier komt nog bovenop de 1.5 dB die je bij elke grotere schotelmaat extra krijgt door de grootte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook een 64 triax met 4 lnbs erop. Werkt uitstekend, voor de hobby dan wel te verstaan. De receiver staat in de schuur en kan de zenders zowel in schuur als in huiskamer of tablet bekijken (openatv). Nederlandse zenders kijk ik via Ziggo.

 

Over de schotel zelf, heb er 4 alp lnb's op zitten. Volgens mij een namaak rail erop zitten, tis alsweer ff geleden dat ik hem gekocht heb. De 13e lnb zit perfect in zijn eigen houder. 28.2E, 23.5E, 19.2E hebben een beetje ruzie met elkaar maar hun vriendschap zit verbonden door een tie rip. 19.2E zit nog in zijn eigen houder, maar bij 23.5E en 28.2E heb ik een deel van de houder maar gebruikt. Zitten dus in een halve houder maar met z'n 3 bijna strak tegen elkaar. Tussen 28.2E en 23.2E zit een beetje ruimte.

 

Ik wil absoluut geen grotere schotel hier, puur omdat hem niet kan verstoppen in m'n tuin. Afstelling zou best nog beter kunnen, misschien ooit weer eens naar kijken. Misschien ook eens 9E proberen hierop te ontvangen, puur voor de lol. Maar voor nu is het mij al een paar jaar prima.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...