Ga naar inhoud


Philips 22pfk4209, fastscan op 23?


addicksa

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik heb voor in de caravan een Philips 22pfk4209. Als ik via mijn single lnb een fastscan laat uitvoeren op Astra 1, dan Kan ik de lijst van canaldigitaal installeren, echter worden alleen de kanalen van Astra 1 geïnstalleerd. Als ik de schotel op Astra 3 uitricht zie ik geen canaldigitaal, maar 2 Oost-Europese providers of alle zenders op Astra 3.

Toen ik nog een duo lnb gebruikte werden via de fastscan alle kanalen op Astra 1,2 en 3 ingeladen van canaldigitaal.

Is er een mogelijkheid om via de Astra 3 een complete canaldigitaal lijst in te laden, of heeft mijn tv een update nodig ( ik heb al de laatste versie uit 2016)?

Als ik nu alle zenders van Astra 3 installeer dan heb ik nu alleen de mogelijkheid om een eigen favorietenlijst aan te maken.

Suggesties ?

 

Mvg

Andre

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste addicksa

Welkom op dit forum

Worden bij een fastscan alleen de zenders van de Astra 19,2 ingeladen? Dat lijkt me vreemd. Normaal worden ook de zenders ingeladen van de Astra 23,5, de Astra 28,2 en de Hotbird. Heb je slechts 1 lnb, dan worden de zenders van de overige satellieten grijs weergegeven wat aangeeft dat je ze niet kunt ontvangen.
Hoe zit het nu precies? Worden echt alleen maar de zenders van de Astra 19,2 in de zenderlijst gezet of worden de zenders van de overige satellieten grijs weergegeven?
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Is het wel een Canaldigitaal fastscan?

Of iets in de trend van fast scan Astra 1?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zal het vanavond nog een keer proberen en kijken of ik alle kanalen in de lijst zie. Ik ging er vanuit dat nadat ik de kanaallijst via astra 1 had ingeladen, ik op de astra 3 kanalen, het bericht "geen signaal" zou krijgen wanneer ik b.v. NPO 1 zou kiezen. De TV springt dan echter direct naar het eerste astra 1 kanaal uit de lijst van Canaldigitaal, 17 Comedy Central. Wellicht doet ie het dus wel als ik de schotel vervolgens op astra 3 uitricht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer je in de lijst afstemt op een kanaal waar je schotel niet op is uitgericht kan het goed zijn, dat je ontvanger naar het eerstvolgende kanaal gaat waar je wel ontvangst op hebt.

De kanalen zonder ontvangst doen niet mee in je lijst.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

vanavond weer aan het klooien geweest. Eerst een reset van de TV zodat er geen satelliet kanalen meer aanwezig waren.

TV ingesteld op 2x LNB omdat ik 2 satellieten ga toevoegen. Eerst schotel op astra 1. Satelliet zoeken levert een provider lijst met o.a. canaldigitaal op.De HD zender geinstalleerd hiervan. Hierna bekijken wat er allemaal aan zenders was ingevoerd. Dit bleken alleen de astra 1 zenders te zijn, verder niets. Een mogelijkheid om een satelliet toe te voegen bleek niet mogelijk te zijn, de optie was nu verdwenen.

Opnieuw beginnen dus, met herinstallatie. Nu schotel uitgericht op astra 3 en tijdens de scan naar satellieten, LNB 1 overgeslagen want daar wordt astra 1 aan gekoppeld. LNB 2 dus voor astra 3 en na de initiële scan kon ik daar alleen alle kanalen inladen of 2 Oost-Europese providers. Gekozen voor alles en dat bleken er ruim 300 te zijn.

Vervolgens had ik plotseling weer de optie om een satelliet toe te voegen. Na het uitrichten op astra 1, scan gestart voor  LNB1 en automatisch worden nu alle zender (ruim 1000) ingeladen. Nu geen keuze mogelijkheid dus voor een provider. 

Op dit moment heb ik dus een hele lijst met zenders van astra 1 en 3. Hier kan ik een favorieten lijst van maken, maar ja daar ben je wel even mee bezig, niet echt handig, maar vooralsnog de enige optie lijkt me.

Link naar reactie
Delen op andere sites

op vorige generaties Philips TV’s zit wel de fastscan maar de tv laat alleen de zenders zien van de LNB/Satelliet die is gevonden.

In de nieuwere generaties ik meen vanaf 2016 laten ze wel alle zenders zien ook die van niet aangesloten lnb’s

dat is dus precies wat er gebeurd, sluit je 'm aan op een duo LNB (astra 1 en 3) dan worden alle kanalen van die zenders ingeladen als Canaldigitaal als provider is gekozen. Sluit je 'm aan op een single LNB, dan zie je alleen die kanalen van de betreffende satelliet.

Bij Astra 1 (single LNB) kan je dan je dan nog de provider canaldigitaal kiezen, bij astra 3 kan je alleen alle zenders inladen.

TV is aangeschaft begin 2016, maar de handleiding stamt al uit 2014 zie ik. De firmware is van 2016

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...