Ga naar inhoud


Meerwaarde Triax 78 tov Triax 64 in Spanje?


Jürgen

Aanbevolen berichten

Sprietje bedankt, weer zoals gebruikelijk een uitstekende uitleg.

Dat is eigenlijk ook wat ikzelf toen in Spanje met mijn Triax 78 i.c.m. een Inverto Black Ultra DUO LNB heb ervaren, bij normale regen geen probleem maar bij stortregens ging elke schotelmaat onderuit.

Ik zal kijken wat de fysieke ruimte in mijn auto uiteindelijk toelaat, mits mogelijk wordt het een Triax 78 anders een 64 en dan is er ook geen man overboord.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

En... met die Triax'n kan de nauwkeurigheid van de schotel en klaparm uitmaken, zeker als je 'm transporteert.

Kijken of de klaparm en LNB houder nog wel in het midden en brandpunt staat.

Proefondervinderlijk schuiven, duwen, trekken voor optimaal ontvangst helpt - is mijn ervaring.

(Ik heb een Triax 78, 88 en 110 gehad).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, de mogelijkheid van het eventuele beschadigen tijdens het transport heb ik al opgelost.

Ik besteld de Triax 78 bij één van de grootste Internet winkels in Spanje, is nauwelijks duurder en ik hoef niet moeilijk te doen met vervoer.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 2-7-2017 om 11:37 zei Sprietje:

Als je goed rekening moet houden met de bagage die je in de auto mee moet nemen voor 5 maanden, dan zou ik gewoon de Triax 64 nemen.
Jij hebt tot nu toe gewerkt met een Triax 78 met duo-lnb. Nu ga je werken met een Inverto Black Ultra. Dat scheelt zowieso al een stuk in de versterking, dus het verschil is maar klein tussen wat je altijd gebruikt hebt en wat je het liefst wil meenemen.
Wel de Inverto Black Ultra goed afstellen.
In Benicassum de skew op -18° afstellen en vooral belangrijk, de afstand van de lnb tot aan de schotel. De kop van de lnb zal waarschijnlijk 15mm van de lnb-klem afgesteld moeten worden om maximaal signaal te krijgen. Test dat ter plekke even uit.
 

 

Beste Sprietje,

 

Nog even op dit onderwerp en dan m.n. op de brandpuntsafstand terugkomen.

Zoals ik aan het einde van dit topic schreef ga ik een Triax 78 plus Inverto Ultra Black Single Twin LNB in Spanje bestellen.

 

In het bovenstaand bericht noemde jij 15mm maar volgens mij was deze afstand bedoeld voor het geval ik toch een Triax 64 zou bestellen.

Zou jij de afstand nog eens door willen geven welke ik moet insteken bij het gebruik van de Triax 78.

Was die 15mm overigens bedoeld aan de voor- of achterzijde van de LNB, misschien kun je nog even schetsje toevoegen.

Alvast bedankt voor de te nemen moeite.

 

Groet,

Jürgen

 

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...