Ga naar inhoud


Geen Softcam onder applicaties


Vondee72

Aanbevolen berichten


Ik heb er wel één en daar dezelfde nep OpenPli op getest. De OScam staat erin en werkt met de correcte settings.

Ben gauw weer teruggegaan naar de DreamOS2.5

 

Ik heb geen dm525, maar heb image uit de link even uitgepakt en oscam zit er standaard bij,

evenals het opstartscript en de configuratie bestanden.

Dus kan je oscam gewoon selecteren en opstarten in het 'Softcam setup' menu.

 

Dat is het nou juist... Ik kan niet bij de softcam setup komen.....Dat is toch via applicaties, groene knop? Als ik dat doe krijg ik geen softcam te zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

...................................................................................................

menu toets - instellingen - Softcam.CI - Softcam Setup
(met < > toetsen kan je wisselen)

...................................................................................................

snellere manier om in het 'Softcam Setup' menu te geraken:
blauwe toets - Softcam Setup

...................................................................................................

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 13-8-2017 om 00:15 zei satmaat:

Ik heb geen dm525, maar heb image uit de link even uitgepakt en oscam zit er standaard bij,

evenals het opstartscript en de configuratie bestanden.

Dus kan je oscam gewoon selecteren en opstarten in het 'Softcam setup' menu.

Hoi, Nou voor mij is het allemaal abracadabra.... Ik heb er inmiddels Open ATV 6.0 op staan.... Ik heb alle zenders maar!

Als ik 5 minuten naar een zender heb gekeken en ga dan zappen naar een andere zender dan heb ik geen geluid meer. Ik moet dan de Dreambox resetten (achterzijde) dan start hij op en kan ik verder kijken. Maar het herhaald zich keer op keer......Ik begin er nogal moedeloos van te worden moet ik eerlijk zeggen...

aangepast door Vondee72
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

In OpenPli kun je eenvoudig inloggen via een telnet of ssh sessie. En dan kun je met het volgende commando eenvoudig CCcam installeren:

opkg install enigma2-plugin-softcams-cccam221

 

Let wel op; als je de '221' aan het einde van de regel vergeet krijg je de default CCcam (v 2.30). Deze werkt niet goed, deze crasht snel. Op de bovenstaande manier forceer je de installatie van versie 2.21 die goed werkt.

 

Enige weken geleden nog gedaan op mijn DM7020HD met OpenPLi 4 (2017-06-30) .

Greetz, Tuxxie

GigaBlue UHD UE 4K, Visiosat schotel, ASTRA 1, ASTRA 2, ASTRA 3 en Hotbird.
Opnames op Debian 9 DIY NAS server, 4TByte RAID1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...