Ga naar inhoud


Ontvangst Astra 28,2 via GT-MO3


JanTwente

Aanbevolen berichten

Dag allemaal ik ben nieuw hier, ik heet Jan Rolleman, woon in Twente en heb de regels over het plaatsen gelezen, hoop dat ik het meteen goed doe bij het stellen van mijn vraag. Mijn vraag vond ik niet bij eerder gestelde vragen.

 

Ik heb een leuke 2e hands ontvangen gekocht en een nieuwe LNB (GT-MO3) Monoblock voor 19,95). De shotel is ook nieuw en is 60cm. Ik ontvang hiermee Astra 1 en 3 zonder problemen.

 

ik wil echter graag Astra 2 ontvangen (28,2). Want het gaat mij om ITV BBC etc.

 

Lukt dat met deze set of moet ik een andere LNB kopen?

 

Alvast hartelijk dank voor de reacties. Leuk dat dit forum er is.

 

Jan

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste JanTwente

 

Welkom op dit forum

 

Ja dat gaat prima lukken hoor. De afstand tussen de twee koppen zou 3mm groter moeten zijn om het helemaal goed te hebben maar die afwijking is zo weinig en de Astra 28,2 is zo sterk, dat je daar niets van merkt. Bovendien bestaan er helemaal geen duo-lnb's voor de Astra 23,5 en 28,2 dus je kunt ook geen andere kopen. Er bestaat wel een triple-lnb waarmee je de Astra 19,2, de Astra 23,5 en de Astra 28,2 kunt ontvangen maar omdat die vier aansluitingen heeft, is dat wel een dure lnb.

Als je de schotel iets naar het oosten draait, dus zoveel dat de kop die zich westelijk bevindt op de plaats komt waar zich nu de oostelijke kop bevindt (4cm), dan staat je schotel goed. Wel de elevatie van de schotel 1 graad laten zakken.

Verder staat de duo-lnb nu ongeveer 11 graden schuin. Dat moet iets meer worden namelijk 14 graden schuin om een optimale ontvangst te hebben.

Verder zul je in de ontvanger de diseqc-instelling in je ontvanger anders in moeten stellen.
Die staat nu op:
Astra 19,2 op positie 1 en Astra 23,5 op positie 2.
Dat moet je veranderen in:
Astra 23,5 op positie 1 en Astra 28,2 op positie 2.

 

Heb je een abonnement op CanalDigitaal?

Verder weet ik niet welke ontvanger je gekocht hebt maar het zou kunnen dat de Canal Digitaal zenderlijst alleen maar via de Astra 19,2 binnen gehaald kan worden. Dan zit je met een klein ongemak omdat je schotel die straks niet meer kan ontvangen en er dus ook geen updates binnen gehaald kunnen worden.

 

De schotel weer optimaal uitrichten op de Astra 23,5, en je hebt prima ontvangst.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...