Ga naar inhoud


Alps quattro LNB’s Astra 1,2,3 en Hotbird op Cahors Viso Bigsat


Willem66

Aanbevolen berichten

Ik zou graag een nieuwe installatie samenstellen.

De volgende componenten wil ik aanschaffen:

Spaun 17089NF Switch

Alps Quattro LNB’s ( 4 stuks)

Cahors/Visio Bigsat

Kabel Koka 799

 

Doel is de ontvangst van:

1 : Hotbird 13E

2 : Astra 1  19,2E

3 : Astra 2   28,2E

4: Astra 3  23,5E

Locatie Data:

Longitude : 5,909

Latitude : 51,053

 

De vraag is of het haalbaar is met de ALPS Quatro LNB’s all satposities te realiseren. Met name de Astra 2 en Astra 3 positie  gezien de afmeting van de ALPS LNB’s Heeft iemand hier ervaring mee? Maw zijn de Alps LNB in combinatie met deze schotel geschikt

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Of je nu een ALPS twin, quad of quattro gebruikt, ze zijn allemaal 56mm breed en passen zonder meer op een Visiosat Bisat
Ik zou geen Koka 799 nemen. Dat is een verouderde coaxkabel die niet meer aan de afschermingseisen van 4G voldoet.
Neem Koka 9 TS. Die heeft een veel betere afscherming en daar betaal je ook maar € 0,88/m en per meter te bestellen. Koop je een rol van 100m, dan betaal je maar €0,76/m.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Sprietje, Dus als ik de Alps met een 40 mm opname gebruik is het dus mogelijk om  deze goed af te stellen ondanks dat de LNB's dicht bij elkaar moeten worden gezet? Of hebben de LNB's voldoende afstand van elkaar door de bouwvorm van de schotel op de rails?

Gezien de bouw van de LNB's had ik de indurk dat ze te kort op elkaar koemnn te staan en daardoor niet goed af te stemmen zijn cq uit te richten zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of je nu een ALPS twin, quad of quattro gebruikt, ze zijn allemaal 56mm breed en passen zonder meer op een Visiosat Bisat

Ik zou geen Koka 799 nemen. Dat is een verouderde coaxkabel die niet meer aan de afschermingseisen van 4G voldoet.

Neem Koka 9 TS. Die heeft een veel betere afscherming en daar betaal je ook maar € 0,88/m en per meter te bestellen. Koop je een rol van 100m, dan betaal je maar €0,76/m.

 

 

Welke F connectoren horen bij de Koka 9 TS? Die van 7 mm?

Groet, André

apparatuur: Gigablue Quad 4K, UE 4K, IP 4K, Octagon sf8008

ontvangst via een Big Bisat, Sky Stream UK, kabel en antenne

smartcards: Sky UK FTV en Fransat image: OpenATV

Link naar reactie
Delen op andere sites

F-CONNECTOREN
Hoe installeert u de Hirschmann CATV push on F-connector QFC 5?

De QFC 5 Push On F-connector past op alle coaxkabels met een diameter van 7 mm zoals o.a. de KOKA 9 TS, KOKA 799 en KOKA PVC 6. Na het strippen van de coaxkabel is de connector dankzij de Push On technologie super snel aan te sluiten op F-aansluitingen van versterkers, verdelers en multitaps. Deze F-connector heeft een hoge afschermingsgraad om ongewenste signalen buiten te houden. Bij toepassing van de KOKA 9 TS coaxkabel is de verbinding 4G (LTE) proof. De QFC F-connector voldoet aan de kwaliteitseisen van Kabel Keur.
Zie deze site: http://www.hirschmann-multimedia.nl/montagefilm-f-connector



 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat hangt er van af welke satellieten je wilt ontvangen.
Als de satellieten flink dicht bij elkaar staan, zul je lnb's moeten nemen met een hals van 23mm i.p.v. 40mm maar dat geeft de calculator vanzelf aan.
Zie: http://pointage.visiosat.com/Default.aspx

Je moet dan ook houders gebruiken van 23mm, zie bijlage.
 

post-60869-0-67472100-1500636534.jpg

post-60869-0-84406100-1500636548.jpg

post-60869-0-62379700-1500636918_thumb.png

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doel is de ontvangst van:

1 : Hotbird 13E

2 : Astra 1  19,2E

3 : Astra 2   28,2E

4: Astra 3  23,5E

Locatie Data:

Longitude : 5,909

Latitude : 51,053

 

De foto die je gepost hebt is eigenlijk een Visiosat G2 die met een G4 adapter beugel is uitgerust. Alleen de twee zijbeugel/buizen zitten bij de G2 er niet bij maar wel bij de Visio Bigsat.

Ik denk dat ik mij de Viso Big sat haal met de standaard rail. Hier zitten ook 4 stuks LNB houders 40mm bij standaard. Dan bestel ik me de G4 adapter voor Astra 1, Astra2,Astra 3 en Hotbird. Ik neem  aan dat ik de standaard rail eraf kan halen en de G4 adapter bij Visio Bigsat erop kan zetten zodat ik dezelfde configuratie krijg zoals jij hierboven hebt gepost. Als ik het goed gezien heb zijn de adapters van G4 allemaal voor 40mm LNB’s Quatro  van ALPS. Klopt die aanname?

 

post-108637-0-19995500-1500647667.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij worden hier twee multifocus schotels door elkaar gehaald. Je hebt de bisat schotel (zonder software) en de big bisat (met software). Voor het uitrichten van de bisat kan je de website van dishpointer gebruiken. Kies hier de optie "28e 19e © 13e" voor de juiste informatie.

Groet, André

apparatuur: Gigablue Quad 4K, UE 4K, IP 4K, Octagon sf8008

ontvangst via een Big Bisat, Sky Stream UK, kabel en antenne

smartcards: Sky UK FTV en Fransat image: OpenATV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij worden hier twee multifocus schotels door elkaar gehaald. Je hebt de bisat schotel (zonder software) en de big bisat (met software).

 

Je hebt helemaal gelijk.

 

Ik heb het nog nooit gezien, de G4 beugel (oftewel de G3D geloof ik) voor de Bisat, gemonteerd op de Big BiSat.

Dan zouden de effectieve brandpuntsafstanden van die twee schotels ook ongeveer gelijk moeten zijn; anders klopt de (beugel-)afstand tussen de verschillende LNBs weer niet.

 

groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  Mijn excuus voor de verwarring.

 

Ik zag de foto van sprietje waarop een zeer mooie installatie staat afgebeeld.

Je kunt een Visio G2 kopen met daarbij een G4 ombouw adapter. Echer op de foto staan ook nog twee extra buizen afgebeeld om het gewicht van de 4 Quattro LNB's met de daarbij behorende kabel op te vangen.

 

Daar de Visio G2 deze twee extra buizen niet heeft dacht ik dat het wellicht een Visio Bigsat was met daarop de G4 ombouw adapter.

 

Als ik twee van die buizen kan krijgen voor een Visio G2 schotel en een ombouwadapter G4 dan ben ik er ook.

 

Blijft alleen de vraag welke van de twee heeft meer regen reserve?

En is het theoretisch mogelijk om de G4 ombouw adapter op een Vsio Bigsat te zetten ipv de gehele rails die er standaard op zit?

Dus past het en werkt het?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Willem66

Ja het zijn twee verschillende schotels de Visiosat Bisat en de Visiosat Big Bisat.
Ik zal je vanavond een uitgebereid antwoord geven.
Eerst nog even de transponders van Joyne testen.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

 

Ik ben op zoek naar de ALPS quattro LNB's maar die zijn blijkbaar moeilijk te krijgen. Ik had ze besteld , van te voren nog gebeld of ze op voorraad zijn , maar kreeg vandaag te horen dat ze deze niet konden leveren. Weet iemnd nog een adres waar deze te krijgen zijn?

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...