Ga naar inhoud


Interne share oscam op een NAS


Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb sinds kort een NAS. Hier wil ik oscam op laten draaien.

Vervolgens wil ik dat al mijn 2 tx boxen (VU+) in huis de data haalt uit deze oscam.

Tevens wil ik dan met een pakket (TVHeadend) en usb tuner (moet ik nog uitzoeken) mogelijk maken om over internet mijn TV te streamen naar bijvoorbeeld mijn iPad voor als ik voor het werk weg ben.

 

Dit heb ik momenteel direct via de box lopen maar dat loopt niet zo soepel. Alleen SD kanalen gaan fatsoenlijk.

 

Nu is mijn vraag: als ik 2 readers (clines) toevoeg op mijn NAS. Vervolgens koppel ik in de oscam op mijn TV-boxen aan de NAS met een interne IP en poort. 

 

Is oscam op de NAS dan "slim genoeg" om te bepalen dat desbetreffende box de vrije reader gebruikt, omdat het niet toegestaan is om dezelfde reader voor meerdere devices te gebruiken. Dus ofterwijl 2 readers / 3 devices.

Ze zullen nooit alle 3 gelijktijdig aanstaan namelijk. Ik vind het zonde om 3 abonnementen af te sluiten ;) 

 

Of denk ik veel te ingewikkeld :P

 

Bedankt alvast. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hier kan je niet uitmaken of uitgaan van een wan cs. ik denk dat t.s., oscam e.d. niet begrijpt.

3 uur geleden zei marthijn009:

Is oscam op de NAS dan "slim genoeg" om te bepalen dat desbetreffende box de vrije reader gebruikt, omdat het niet toegestaan is om dezelfde reader voor meerdere devices te gebruiken. Dus ofterwijl 2 readers / 3 devices.

Ze zullen nooit alle 3 gelijktijdig aanstaan namelijk. Ik vind het zonde om 3 abonnementen af te sluiten

Een reader, kan door verschillende users (ontvangers) worden aangesproken. 3 abonnementen hoeft niet. Echter moet t.s., zijn reader goed instellen, dat zijn kaart niet in strafmode gaat, door gebruik van 3 ontvangers (veronderstellend dat het om een M7 kaart gaat).

Mocht het hier toch om een niet reshare illegale cs gaan, dan heeft het draaien van een oscam op een nas totaal geen zin. De reader daar moet doorverbonden zijn naar de ontvangers, en dan heb je automatisch een re-share.

Maar als T;S;, zuiver is, dan mag hij vertellen, waarom die reader niet door diverse devices mag worden gebruikt, en bestaat er dan wel een legale oplossing, als de reader in gebruik is, en die wordt door een 2de devices aangesproken, die automatisch weigert. Maar die instelling ken ik niet, en heb het nog nooit meegemaakt waarom niet. ik heb hier nog met 4 devices proef gedraaid op 1 reader, maar botste dan wel steeds tegen de sid limit aan.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
8 uur geleden zei marthijn009:

Dit heb ik momenteel direct via de box lopen maar dat loopt niet zo soepel. Alleen SD kanalen gaan fatsoenlijk.

Tja, ???

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14-9-2017 om 15:35 zei marthijn009:

Hallo,

 

Ik heb sinds kort een NAS. Hier wil ik oscam op laten draaien.

.....

Ze zullen nooit alle 3 gelijktijdig aanstaan namelijk. Ik vind het zonde om 3 abonnementen af te sluiten ;) 

 

Of denk ik veel te ingewikkeld :P

juist veel te ingewikkeld

 

oscam op de VU+ server en gaan met die banaan op de client VU+ box met oscam

overigens als je nog eens een nieuwe vraag stelt dan graag ook welke NAS ( nu doet het er niet toe )

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...