Ga naar inhoud


Oscam logging instellingen


Aanbevolen berichten

Om iets uit te testen blokkeer ik momenteel in oscam de global- en unique emm's.

Ik wil ze echter wel graag terug zien in de log. Volgens de oscam wiki op streamboard is het te gebruiken formaat : emmcache = <usecache>,<rewrite>,<logging>,<stb-emm>

waarbij voor de logging parameter geldt:

 

* <logging>  0 = # EMM logging disabled
* <logging>  1 = # logging EMM errors
* <logging>  2 = # logging written EMMs
* <logging>  4 = # logging skipped EMMs
* <logging>  8 = # logging blocked EMMs
* <logging>  16 = # logging audisabled EMMs

 

Ik wil de errors, written, skipped en blocked emm's zien, dus ik gebruik als parameter 1+2+4+8=15

Met de instelling emmcache=1,1,15,0 krijg ik echter in de live log niet de blocked emm's te zien. Wel de written en skipped emm's
 

Wat doe ik fout? 

Link naar reactie
Delen op andere sites


1,3,2,0 of 1,1,2,0

 

Waarom zou je de blocked emm's in de live log willen zien trouwens, ik weet niet of dat überhaupt kan, misschien als je emm (64) kiest in de live log.  Maar je kunt ze altijd bekijken via de readers en daar staat ook hoeveel er geblocked zijn

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

1,3,2,0 en 1,1,2,0 geven uiteraard alleen de written emm's. (beide de keuze 2)

 

Ik wil graag in real time zien wat er gebeurt, dus niet achteraf zien dat er in onbekende tijd x emm's  zijn geblokkeerd, maar dat elke x seconden een g-emm wordt geblokkeerd (en welke) en elke y tijd een u-emm (en welke). Als ik 64 gebruik, dan blokkeert oscam na verloop van tijd, wellicht door de overvloed aan informatie. En zelfs dan zie ik geen blocked emm's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe is alleen 1,1,8,0 proberen dan.  Maar ik snap niet wat je wil bereiken, iets wat geblokkeerd is komt nooit bij de reader/kaart aan dus vraag ik me af of je ook in de live log gaat zien en waarom moet het perse live?  Enig effect op de kaart zal het in ieder geval niet hebben. 

 

 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard komt het niet aan op de kaart, maar ik wil zien (en/of opslaan) wat er niet naar de kaart gaat, maar wel naar de kaart had gemoeten. Geen groot probleem als het niet kan, maar volgens de wiki zou het loggen van blocked emm's moeten kunnen, en het lukt me niet.  Als je ze kunt opslaan kun je achteraf besluiten om de geblokte emm's alsnog naar de kaart te schrijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...