Ga naar inhoud


ontvangst Internetradio


marcow

Aanbevolen berichten

Beste,

Ik maak al een tijdje gebruik van internetradio op mijn AV Yamaha 475 ( dmv een Dongle ) ; dit werkt op zich goed .

Nu heb ik de laatste dagen problemen nadat ik de zender heb aangezet heb ik even ontvangst maar daarna valt de zender weg.

Opnieuw opstarten helpt dan niet. ( Ik zie de naam van de zender nog wel in het display staan van de AV versterker )

Ik heb wel een paar dagen geleden gelijktijdig een WIFI repeater in de huiskamer aangesloten omdat de WIFI ontvangst in de tuin slecht was.

Kan deze WIFI repeater de oorzaak zijn van het wegvallen van de zender. 

.

 

Mvg Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nog even voor de duidelijkheid.

Voordat ik de WIFI repeater had aangesloten had ik in de tuin geen goede WIFI ontvangst ; na het plaatsen van de repeater heb ik nu wel WIFI ontvangst in de tuin .

Maar sinds ik de repeater heb geplaatst heb ik problemen met internetradio ontvangst in de huiskamer dat voorheen goed werkte ( het Fritzmodem was toereikend).

Mvg Hans  

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Even die repeater uitschakelen, en je weet of je weer kan luisteren zonder uitval.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad dit werkt .

Maar hoe kan ik het probleem oplossen want ik zou de repeater graag gebruiken voor WIFI ontvangst in de tuin.

Is het mogelijk om de ontvangst van het WIFI signaal voor mijn AV versterker  bij voorkeur in te stellen zodat hij het Fritzmodem gebruikt ipv de repeater .

 

Mvg Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Welke repeater gebruik je?

Kan je de repeater een andere naam geven?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de repeater met de automatische  WPS functie geactiveerd en zie als ik het menu van de FRITZBOX open de repeater staan onder HOME NETWORK.

Als ik de repeater in het stopcontact plaats brandt het WLAN lampje en er branden 3 a 4 streepjes bij de ontvangst sterkte .

Mvg Hans  

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik gebruik die zelf, maar heb ervoor gezorgd dat deze een andere naam heeft

 

Dat voorkomt dat je computer etc. steeds staat te schakelen tussen 2 wifi bronnen.

Plaats die repeater eens op een plek richting tuin en een verdieping hoger.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hoor, dat moet helemaal niet. Als je voor 2 SSID kiest kan je met een stationair apparaat heel makkelijk kiezen met welk AP hij verbinding maakt.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zo werkt het bij mij al jaren, 2 verschillende SSID's.

 

Je wilt juist niet dat je internet radio via het relais gaat luisteren, maar rechtstreeks op de router.

Voor degenen die in de tuin willen luisteren, die dienen de repeater te selecteren.

21 uur geleden zei Sjaak(k):

Fritzbox is een van de weinige fabrikanten die een eigen repeater systeem hebben zonder snelheids verlies.

Tot zover mij bekend, reduceert de snelheid, het is geen duplex bedrijf.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

 

Het is mij nog niet helemaal duidelijk waarom ik de SSID moet wijzigen.

In de handleiding staat dat :Normaliter versterkt de repeater het netwerk onder exact dezelfde naam, waarbij een wireless apparaat (telefoon, tablet, etc) zelf regelmatig het sterkste toegangspunt zoekt. 

Dan zou de aangesloten dongle van mijn Yamaha AV 475 bij Internetradio ontvangst toch het sterktste signaal moeten pakken.

Of zie ik dat verkeerd .

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, maar het sterkste signaal is blijkbaar niet het beste signaal. Zoals je zelf ervaren hebt.

Dus als je 2 verschillende SSID gebruikt kan je tegen je Yamaha zeggen met welke SSID hij verbinding moet maken. Dan ben jij dus in control.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil nu op jullie advies de SSID naam aanpassen.

Ik heb het menu van de repeater benaderd maar ik kan daar niet het scherm  RADIO NETWORKS SETTINGS vinden.

Onder welk item kan ik dit onderdeel oproepen.

 

Ik heb nog even een test gedaan : Als ik internetradio al heb geactiveerd en daarna de repeater installeer blijft de ontvangst wel stabiel.

Andersom valt de ontvangst na enige tijd weg. ( Maw als de repeater al actief is en hierna  internetradio opstart).

Mvg Hans    

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hij zal regelmatig gaan schakelen tussen de 2 acces points, waardoor de stream kort wordt onderbroken.

En daar kan je internet radio niet mee omgaan.

 

Op de zaak gebruik ik een Cisco Meraki systeem, die zodanig zijn ingesteld dat je naadloos kunt roamen.

Zelfs op de vestigingen wordt dezelfde ssid gebruikt, 1 keer ingelogd en je kan overal in het concern via wifi werken.

 

Op het Meraki dashboard kan ik op de heatmap zo de positie van de mobiele telefoons lokaliseren en het verkeer analyseren wat ze veroorzaken.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is het verschil tussen professioneel spul en de hobby spullen thuis.

Jou telefoon kan inderdaad makkelijk overschakelen maar op internet radio geeft dat hinderlijke verstoringen.

 

Daarnaast, het sterkste signaal is niet altijd het beste signaal.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...