Ga naar inhoud


ontvangst Internetradio


marcow

Aanbevolen berichten

Marcow,

om te optimaliseren kun je ons misschien ook even die IP instellingen van de Yamaha geven

via een screenshot van het webinterface v.d. Yamaha is dat wellicht het duidelijkst voor ons allen

 

het kan best zijn dat je wifi dongle niet de beste is (welke heb je, dat was nog niet beschreven)

er is overigens ook een optie om via de fritzbox vooraf ingestelde internet radio te streamen per DNLA en uPnP per FritzApp hetgeen in bepaalde situaties fijner werkt dan de internet radio functies op een AV-receiver.

 

 

 

 

 

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb thuis 2 AP's. Mijn smartphone pakt consequent het zwakste signaal (dat nog altijd voldoende sterk is). Kennelijk loopt hij frequenties af en stopt zodra er voldoende signaal is, maar dat hoeft dus niet het sterkste signaal te zijn. Wellicht speelt zoiets ook met je internet radio. Dat pleit voor verschillende SSID's en uitsluiting van de zwakste SSID.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had mijn probleem voordat ik het op het forum plaatste ook voorgelegd aan mijn provider XS4all.

Maar omdat het lang duurde voordat ik respons kreeg heb ik mijn vraag op het forum voorgelegd.

Nu kreeg ik vandaag het volgend antwoord van XS4all:

 

Alleen lijkt me het wijzigen van de SSID of kanaal niet zo handig. Het is juist de bedoeling van zo'n repeater dat ie de gegevens van de Fritz!box overneemt. Als u deze gegevens wijzigt verbreekt de verbinding en heeft de repeater geen connectie met het Internet meer.

 

U geeft aan dat u de repeater via WPS met de Fritz!box heeft verbonden. Dit is echt de beste methode om een repeater te gebruiken

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De repeater is ook als acces point te gebruiken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook nog korte tijd een repaeter gebruikt. Want snelheid is ramp. Maar op die repeater kon ik mac adressen blokkeren.

om problemen te voorkomen, hielp het bij mij het mac adres op de repeater te blokkeren, en ging die naar de wifi router.

indien je repeater die mogelijkheid heeft, zou ik het mac adres van je internet radio blokkeren.

ik kan niet garanderen, dat dit jou probleem zal oplossen. Het mijne wel, het was een cromecast.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 9 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...