Ga naar inhoud


Ontvanger aanbevelen


Ibriboy

Aanbevolen berichten

26 minuten geleden zei Jürgen:

Nee, dat gebeurt niet zo maar.

Het grootste verschil is dat de SOLO SE maar over één tuner naar keuze beschikt en de V2 over een DUAL tuner naar keuze.

 

 

Ik heb het gevonden op de site van vu.

 

De specificaties zijn identiek op het flash geheugen na. De SE heeft 256 MB en de V2 heeft 512 MB.

 

Dus de V2 kan beschikken over een dual tuner maar dat kan ook gewoon een enkele tuner zijn? Of word die alleen geleverd met een dual?

 

Dus als iemand er maar een nodig heeft koopt die de V2 alleen om het flash geheugen wat meer is? Heeft dit ook voordeel?

 

Wat kan je met een dual dvb-c tuner? Opnemen en kijken tegelijkertijd of?

aangepast door Ibriboy
Link naar reactie
Delen op andere sites


Single:

<commerciele link verwijderd>
 

Dual:

<commerciele link verwijderd>

 

 

Ik zie het verschil niet? Ze zijn qua uiterlijk hetzelfde. Wat is nou het verschil tussen een single en een dual dvb c?

aangepast door wiz
commerciele links verwijderd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien is het wat ver gedacht maar als ik zie dat je spreekt van 23,5 en 16 Oost en dus niet van de min of meer standaard posities van 13, 19.2 en 28,2 Oost krijg ik de indruk dat je je speciaal richt op enkele buitenlandse pakketten en niet op alles wat op zo'n positie eventueel verder nog binnen komt.

 

Als dat zo is dan is de allereerste vraag welke pakketten en of je voor elk pakket een aparte kaart hebt die in de te kopen ontvanger gestoken moet zitten. Een kaart voor Ziggo op de kabel en naar ik aanneem twee kaarten voor een pakket op elk 23,5 en 16 Oost maakt al meteen 3 kaarten totaal. Of je moet andere plannen hebben? Als het over alleen enkele kaarten gaat hoef je ook niet per sé een Enigma 2 ontvanger te gebruiken.

 

Aan de positieve kant, als het je om een specifieke provider gaat dan heb je niet per se een blindscan optie nodig. Ik zeg dit omdat ik momenteel met een Octagon SF4008 4K ontvanger aan het stoeien ben die NIET over een blindscan beschikt maar wel over 2 sat tuners en een kabel/terrestrische tuner. Leg je twee kabeltjes van je schotel  met 2 LNB's dan is je kostje gekocht en hoef je verder niets te schakelen, dat doet je ontvanger zelf dan wel. En je bent dan op 4K uitzendingen voorbereid. Die ontvanger loopt trouwens wel onder E2.

 

Het zijn maar een paar gedachten maar misschien niet zo gek om te overwegen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden zei Ibriboy:

 

Ik zie het verschil niet? Ze zijn qua uiterlijk hetzelfde. Wat is nou het verschil tussen een single en een dual dvb c?

 

Inderdaad, bij de DVB-C tuner is er geen uiterlijk verschil tussen de Single en de DUAL tuner, het verschil kun je alleen aan het type-/artikelnummer zien.

 

Oh ja, nog even jouw eerder gestelde vraag beantwoorden.

Wat kun je met een DUAL tuner maar die vraag had je zelf ook al beantwoord namelijk naar één kanaal kijken en tegelijkertijd een ander kanaal opnemen.

 

 

 

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

in plaats van afbeeldingen bij commerciele winkels te knippen, kun je beter de officiele website gebruiken

bovendien is wat ik reeds schreef belangrijk inzake DVB-S2 en DVB-C/T/T2 dat er meerdere slots in de receiver zitten

de SOLO SE VE heeft 1 X S2/C/T/T2

Screenshot_54.jpg

aangepast door Tonskidutch
foto

Pleasant Street

Tim Buckley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden zei Jürgen:

 

Inderdaad, bij de DVB-C tuner is er geen uiterlijk verschil tussen de Single en de DUAL tuner, het verschil kun je alleen aan het type-/artikelnummer zien.

 

Oh ja, nog even jouw eerder gestelde vraag beantwoorden.

Wat kun je met een DUAL tuner maar die vraag had je zelf ook al beantwoord namelijk naar één kanaal kijken en tegelijkertijd een ander kanaal opnemen.

 

 

 

 

Bij de single zag ik staan RF in en Loop out en bij de dual RF in en RF out? Wat is het verschil hier?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar in ieder geval als ik toch de opneem functie niet ga gebruiken terwijl ik naar een andere kanaal kijk, Heb ik aan die single tuner genoeg?

 

Ik weet niet of ik links mag plaatsen naar webwinkels maar dit snap ik niet:

 

De SE V2 kost hier https://www.***geen-reclame***/VU-Solo-SE-V2-Full-HD-Dual-Tuner €149 euro terwijl de SE hier https://www.***geen-reclame***.nl/satelliet-ontvangers/vu-plus-solo-second-edition-satelliet-ontvanger ook €149 kost. Of krijg ik bij asat de normale SE als ik maar een tuner kies?

 

Ook in Duitsland de SE V2 kost hier https://www.***geen-reclame***.de/hdtv-receiver-sat/vu-/2700/vu-solo-se-v2-1x-dvb-c/t2-dual-tuner-linux-receiver-full-hd-1080p-black €149 als je maar een tuner kiest.

aangepast door Ibriboy
Link naar reactie
Delen op andere sites

@ibriboy,

 

Misschien moet jezelf ook een beetje nadenken en de specificaties van de 2 genoemde apparaten eerst even goed lezen.

 

De gewone SOLO SE heeft de optie voor één tuner en wel de DVB-S2 of de DVB-C.

De SOLO SE V2 heeft de optie voor een Single of een DUAL tuner en wel voor de DVB-S2 of de DVB-C.

 

Let wel bij de prijsstelling op dat de verschillende leveranciers verschillende opties aanbieden, dus is de aanbieding heel erg voordelig dan zit er in de regel geen tuner inbegrepen en moet jij die alsnog kiezen.

 

...en oh ja, je mag hier geen commerciële links plaatsen, dus misschien ook nog even de huisregels lezen....

 

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Jürgen:

@ibriboy,

 

Misschien moet jezelf ook een beetje nadenken en de specificaties van de 2 genoemde apparaten eerst even goed lezen.

 

De gewone SOLO SE heeft de optie voor één tuner en wel de DVB-S2 of de DVB-C.

De SOLO SE V2 heeft de optie voor een Single of een DUAL tuner en wel voor de DVB-S2 of de DVB-C.

 

Let wel bij de prijsstelling op dat de verschillende leveranciers verschillende opties aanbieden, dus is de aanbieding heel erg voordelig dan zit er in de regel geen tuner inbegrepen en moet jij die alsnog kiezen.

 

...en oh ja, je mag hier geen commerciële links plaatsen, dus misschien ook nog even de huisregels lezen....

 

 

Daarom vroeg ik ook als je 1 tuner kiest bij de se v2 of ik dan de normale se krijg of de v2 want het enigste verschil op de mogelijk op een dual tuner is dat de v2 een hoger flash geheugen heeft. Op de vu site zie je duidelijk dat de specs van die 2 identiek zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...