Ga naar inhoud


Ontvanger aanbevelen


Ibriboy

Aanbevolen berichten

Ik ben opzoek naar een ontvanger en ik wil hem gebruiken i.c.m. mijn Ziggo abonnement. Dus met DVB-C. Iemand die me een ontvanger kan aanraden? Ik heb de VU+ Solo SE V2 gevonden maar ik wil vragen welke andere ontvangers nog meer goed zijn? Nummer 1 is toch wel de Dreambox denk ik dan VU+ en dan...

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Verder zou ik ook Astra 23,5 en Eutelsat 16 tegelijk willen ontvangen. Is dit mogelijk met een duo lnb? En als ik zou willen switchen naar Hellas Sat is het dan het beste om een motor te nemen?

 

Het enigste nadeel wat ik heb is dat ik door iemands zijn huis moet om op het dak te komen om de schotel te plaatsen. Indien goed bevestigd met motor etc, hoeveel kans is er dan op problemen dat ik weer naar het dak moet?

 

Graag wil ik advies over welke schotel ik het beste kan nemen, welke lnb en motor.

 

alvast bedankt voor jullie reacties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
10 uur geleden zei Ibriboy:

ontvanger en ik wil hem gebruiken i.c.m. mijn Ziggo abonnement.

Afhankelijk van welke Ziggo kaart je hebt is of gebruik van de interne kaartlezer mogelijk, of zal je een CI module moeten gebruiken.

 

Astra 23 en Eutelsat 16 zijn niet mogelijk met een duo lnb.

Inderdaad of een draaibare schotel, of een grotere schotel waar je meer LNB's in kunt plaatsen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei ceesv:

Afhankelijk van welke Ziggo kaart je hebt is of gebruik van de interne kaartlezer mogelijk, of zal je een CI module moeten gebruiken.

 

Astra 23 en Eutelsat 16 zijn niet mogelijk met een duo lnb.

Inderdaad of een draaibare schotel, of een grotere schotel waar je meer LNB's in kunt plaatsen.

 

Is het dan wel mogelijk om die 2 tegelijk te ontvangen met een andere lnb?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet met één andere LNB maar wel met 2 separate LNB’s.

Je dient dan de 2 LNB’s in 2 aparte LNB houders te bevestigen zoals b.v. op een multirail maar dat is weer een ander onderwerp en heeft niets met de oorspronkelijke vraag ‘Welke ontvanger’ te maken.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden zei Jürgen:

Niet met één andere LNB maar wel met 2 separate LNB’s.

Je dient dan de 2 LNB’s in 2 aparte LNB houders te bevestigen zoals b.v. op een multirail maar dat is weer een ander onderwerp en heeft niets met de oorspronkelijke vraag ‘Welke ontvanger’ te maken.

 

 

16 minuten geleden zei ronaldsl:

Ik heb een opstelling gehad met motor, eenmaal goed afgesteld heeft dat zonder problemen zeer goed gewerkt, in de volle regen wind. Dus dat moet geen problemen opleveren.

 

Maar een dubbele of enkele lnb met motor zal ook gewoon werken om die 2 satellieten te ontvangen? Dan niet tegelijk maar ik zou toch niet elke keer van Eutelsat kanalen naar Astra kanalen gaan.

 

Wat zijn een beetje goede merken en ontvangers naast de Dreambox en VU+? Ik heb gelezen dat Dreambox openpli niet meer ondersteunt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

niemand heeft nog een rotor :D maar het kan wel :)

( snel zappen is anders met Hellas ertussen )

 

elke enigma2 linux box met een goede ondersteuning is een alternatief voor de Dreambox en of de VU+

lees gewoon een paar berichten over het wel en wee van de overige merken https://www.sat4all.com/forums/forum/21-overige-merken/

 

maar er zijn maar weinige met CI+ ondersteuning en zeker niet met Openpli de Roomse

aangepast door Tonskidutch

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden zei Tonskidutch:

niemand heeft nog een rotor :D maar het kan wel :)

( snel zappen is anders met Hellas ertussen )

 

elke enigma2 linux box met een goede ondersteuning is een alternatief voor de Dreambox en of de VU+

lees gewoon een paar berichten over het wel en wee van de overige merken https://www.sat4all.com/forums/forum/21-overige-merken/

 

maar er zijn maar weinige met CI+ ondersteuning en zeker niet met Openpli de Roomse

 

Is de Zgemma H2H een beetje een goede ontvanger? Heeft een DVB-S2 en DVB-C tuner.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei Tonskidutch:

zegma als er goede langdurig ondersteuning voor is, in orde

kan net zo veel of weinig als de andere alternatieven....

crux is langdurige ondersteuning voor het passende image / Firmware

 

Heb net gekeken en voor die ontvanger heeft openpli vandaag nog een versie uitgebracht. Dus die zal wel langdurige ondersteuning hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit te denken aan een VU+ Solo SE voor in de slaapkamer voor alleen kabel maar ik zie op internet de VU+ Solo SE en de VU+ Solo SE V2. Is dit gewoon de zelfde ontvanger? Op de VU+ site staat de Solo SE zonder V2. Of hebben ze die V2 er zomaar bij gezet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...