Ga naar inhoud

Niet werkende webcams

B17
 Delen

Aanbevolen berichten

Wat is de reden dat ik bij sommige webcams de boodschap krijg van "Couldn't find media type" Voorheen kreeg ik ook alle verkeersdienst webcams, maar nu ook dezelfde melding. Heb wel eens gelezen dat dit een Cookie probleem is... Is dit op te lossen of te omzeilen.. :mellow:

B17

Receivers:Dreambox 7080HD ;Dreambox 920HD;Dreambox 520HD. Sat's: Astra 1 en 2 en 3; Eurobird; Hotbird; Thor; Sirius; Eurobird; Eutelsat Sesat.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Receivers:Dreambox 7080HD ;Dreambox 920HD;Dreambox 520HD. Sat's: Astra 1 en 2 en 3; Eurobird; Hotbird; Thor; Sirius; Eurobird; Eutelsat Sesat.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.
Opgelet: Je bericht zal moeten worden goedgekeurd door een moderator alvorens het zichtbaar zal worden.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Delen

• Wie is er online   0 leden

• Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
  • Gerelateerde inhoud

• Door Bambike
      Enkele maanden geleden een 2e hands dreambox7080 (met extra twin dvb-c) aangeschaft via de website hier. Maar die box heeft serieuze problemen die ik maar niet opgelost krijg.
      Je kan je de vraag stellen waarom een 2e dreambox7080 kopen nu we in het 4K tijdperk zijn. Wel ..... enkele jaren terug een DM7080 aangekocht ter vervanging/verbetering van mijn DM8000. Maar een jaartje later zijn beide ontvangers stuk gegaan tijdens een onweer en was de enige optie de aanschaf van een DM920UHD met 4 sattuners.
      Die 920UHD in gebruik genomen maar dat ding bleef maar uitvallen en terug booten zonder aanleiding. De 920 ging terug de doos in en naar de leverancier. Box is dan hersteld teruggekomen .... met oja een nieuw moederbord erin wat een gekend probleem is/was. Nu loopt die 920 wel goed maar spijtig genoeg heeft deze box maar 1 kaartlezer en heb ik 2 kaartjes. Gelukkig kon ik in die periode een dreambox7080 lenen van een vriend.
      Door het gebrek van een 2e kaartlezer in de 920 en nergens nog een nieuwe 7080 te koop ben ik zoek gegaan naar een "nieuwe voeding" voor in de defecte 7080. Een splinternieuwe voeding gevonden en gelukkig was de box hersteld. Die 920 is verhuisd naar de hobbykamer als 2e/backup ontvanger. Enige tijd later een 2e hands voeding voor die 8000 te pakken gekregen en ook die box startte terug op en opeens stond er de hobbykamer naast de 920 ook nog een 8000 (met dvb-C en dvb-T). Dat was even een meevaller want opeens was dat de enige weg om discovery channel (gold rush) nog te ontvangen en handig als regen/sneeuw reserve. Spijtig genoeg is er niks meer te ontvangen via dvb-T.
      Sinds dat de nieuwe voeding (ongeveer 3j geleden) in mijn 7080 zit loopt die box als een trein, zo ongelooflijk stabiel. Standaard image van dream in de flash met barry-allen op een cf. Op de cf staan meerder images maar openATV heeft mijn voorkeur omdat daarin de txt-ondertitels skinbaar zijn (plaats van weergave, kleur, timing, ...). Ook in OpenPli zit die mooie toevoeging verwerkt, spijtig genoeg heb ik deze optie nog niet gevonden in een OS2.5 image. Momenteel "openatv-6.4-20211002.rootfs.tar.xz" in gebruik met een TV Vlaanderen kaartje en Canaaldigitaal kaartje in de kaartlezers met oscam. Die 7080 is dus "mijn nummer 1 ontvanger" die bijna dagelijks meerdere opnames gelijktijdig maakt en tijdens het maken van opnames worden er eerder gemaakte opnames bekeken en stukjes doorgespoeld. Dat is gewoon de beste box die ik tot heden in gebruik heb gehad. Hier staan namelijk ook nog een Nokia9500, Humax5400 en een DM7025 ... om de oude analoge echostar 8700 met D2-mac niet te vergeten.
      Vandaar dus de aankoop van een 2e 7080 als stevige backup voor mijn 7080 en omdat de 8000 toch op einde loopbaan aan het komen is. Die 8000 is enkel nog in gebruik voor dvb-c (telenet zonder kaartje). De 920 is momenteel enkel in gebruik als backup en voor wat legaal via iptv beschikbaar is. Met deze 920 zijn de hdd's en dus de opnames van de andere boxen ook bereikbaar wat in omgekeerde richting niet zo is.
      Die 2e handse dm7080 is wel een speciaal ding .... die heeft het maximaal 3 dagen na elkaar uitgehouden zonder vast te lopen.
      Het probleem is dat de box opeens niet meer reageert op de afstandsbediening of de drukknoppen die op de box zelf staan. Enkel via het ip-adres is de box soms wel nog te bereiken/bedienen maar dat stopt dan ook opeens. De enige oplossing is dan terug opstarten met de schakelaar achteraan de box. Dat niet-meer-bedienbaar zijn gebeurd ook tijdens het weergeven van een eerder gemaakte opname. Dan kan de opname enkel stopgezet worden door de schakelaar achteraan te gebruiken.
      Momenteel staat er "vmlinux.gz-rescue-3.4-r1-dm7080-20201201.bin" (rescue loader #104) en "dreambox-image-deb-dm7080-20210907.tar.xz"(Dream OS 4.3.3r1-2021-08-31). Ik heb de rescue-loader erop gezet zoals beschreven op het forum hier (te vinden met de titel: rescue loader 7080). maar probleem was niet opgelost.
      Gisteren uit frustratie die 2e-handse-7080 vervangen door mijn trouwe 8000 maar die heeft maar een uurtje volgehouden, opeens viel die uit met enkel het dreamloge op het display. Nu is er enkel nog een blauw licht rond de aan-uit knop vooraan de box te zien.... Voeding defect denk ik ... andere voeding vinden zal niet makkelijk worden....
      Deze morgen die 2e-handse-7080 open gedaan om eens te kijken of er toch niet ergens een slecht contact zit. Daarna "openatv-6.4-dm7080-20211023.rootfs.tar.xz" erin gezet. Oja op het moederbord zit er een klein drukknopje. Wat is de bedoeling van dat drukknopje??
      Momenteel werkt de 7080 terug maar heb geen idee voor hoelang.
      Alle tips om die 7080 toch perfect werkend te krijgen zijn welkom. Alsook een voeding voor een 8000 ....
      Ondertussen ook een rare vaststelling gedaan met de dvb-C tuners. Met "philips CU1216Mk3" is er een SNR van 99% (foto van deze tuner is terug te vinden op het forum hier) , met "Si2169C" twin tuner in dezelfde box is dit maar 80% wat soms blokjes in beeld geeft.
    • Door duitsland
      Mijn Dreambox 920UHD blijft bij het opstarten staan in rescue mode. Ik ga er vanuit dat hij terug moet naar de dealer, maar heeft iemand nog een alternatief?
      Ik heb al verschillende andere images geprobeerd te flashen, en ook al online een rescue image geprobeerd te flashen.
      Helaas blijft hij terug komen in rescue mode bij het opstarten.
    • Door Phoenixx
      Dreambox werkende krijgen met t2 mi streams Yamai 55 Oost
      Vandaag heb ik een dvb-s2x si2166d tunerblikje aangeschaft om multistreams te kunnen belijken op Yamai 55 oost.

Vanavond heb ik de tuner overgezet, maar met scannen krijg ik steeds een sid 0320 zendernaam i.p.v de streams
      die ik met de Octagen Sf8008 wel kan ontvangen.

Het is bekend dat er een software programma astra-sm is voor multistream, maar dat is gemaakt voor Astra 12188
      Mhz om de russiche zenders te kunnen zien. Volgens mij geld dat alleen voor Astra en niet voor Yamai 55 oost..

De dual dvb-s2x tuner zou volgens Dream multimedia, met de t2 - mis streams horen te werken..
      Wie heeft er tips om de streams op Dreambox 920 Hd aan de praat te krijgen op de dreambox en zo ja met wek Image ?

• Door duitsland
      Ik zoek een Dreambox 7080HD. Origineel, en netjes qua uiterlijk.
      Als iemand er nog een heeft liggen, en niet meer gebruikt, graag een pm.

• Door Nanya1996
      Aangeboden:
      Dreambox 520 HD voor de kabel.
      Met afstandsbediening en adapter.

Foto's volgen nog.
      Richtprijs 50 euro
    • Door michaelangelo
      Voorheen maakte ik gebruik van FTPOnTheGo Pro, een betaalde app, maar werkte goed. Ik kom ermee nog altijd in mijn dm 8000, maar helaas niet met mijn dm 920. Waar het aan ligt weet ik niet. Maar goed. Zijn er nog andere ftp apps die erg goed werken icm een linux box. 
    • Door schapi
      na update geeft dreamstreame2  error http500. ip staat goed alles in config lijkt in orde, prog wat goed werkte doet niets meer ook na een nieuwe install, wie weet hier iets over

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Lees alvorens je verder gaat onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.