Ga naar inhoud


Ik zoek 2Lnb's: 1 voor C-band en 1 voor Ku band, welke is echt heel goed?!


powersofts

Aanbevolen berichten

Hallo,

Voor mijn 1.2meter deltastar gregorian schotel wil ik een nieuwe lnb kopen, Ik wil een lnb hebben met één uitgang, twee mag ook hoor.

Welke LNB voor de Ku band staat erom bekend dat hij echt heel goede resultaten heeft, zwakke signalen kan vangen, welke MOET :) ik kopen?

idem voor C band:
Over een tijdje heb ik een lamias 1.8meter schotel met de zgn revolver(lnb wisselaar), welke C band lnb staat bekend dat deze heel goede ontvangst heeft van zwakke zenders?

graag merk en type.

 

Ik heb al gezien dat echt niet alle lnb's via de goedkope wegen als aliexpress zomaar te koop zijn, uit de usa via ebay ook vaak niet interessant ivm verzendkosten en invoerrechten.
ik weet dat kopen buiten EU (vanuit usa, china,) alleen interessant is als je incl verzendkosten onder de 23euro blijft. ga je boven 23euro grote kans op btw en inklaringskosten etc etc.

vaak kom ik onderstaande lnb's tegen maar heb geen idee of die ook echt tot de toppers behoren? 
c band lnb's   : titanium cw1-pll , panorama, psi-x1 , supermax dms bsc421
ku band lnb's : inverto blackultra, invacom snf 031, best hd3d 101

veel van die lnb's zijn via *, * niet te vinden voor bedragen incl verzendkosten tot 23e.

Link naar reactie
Delen op andere sites


@trust weet misschien meer, hij heeft ook een Deltastar en een 180cm schotel.
Voor Ku zou ik zeggen Inverto Black Ultra, maar hij moet in jouw geval ook goed passen op de Deltastar.

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alex , alle hierboven genoemde lnb's komen van mijn pen , er is al uitgebreid contact geweest , ook over de lnb wisselaar .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had al zo'n vermoeden, wie anders is de bedenker van de LNB-revolver? ;)

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

helemaal juist maar het is erg lastig om zo'n topper ergens online te bestellen voor een nette prijs.

Trust ben ik dankbaar voor de info van bekende lnb's.
Het liefst zou ik zo'n panorama of psi x-1 of x-2 willen kopen online maar dat valt tegen.

welke type panorama is dat waar velen warm van worden.

info of linkjes mogen ook per pb gestuurd worden naar mij.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Supermax zie ik toch al staan voor   $ 9.00 

Totale prijs   US $19.84 geleverd in NL

 

kan alleen 60 dagen duren voor je hem hebt .

aangepast door trust

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gerelateerd vraagje: Kan je met die C-band LNB's ook de frequenties boven 4,2 GHz ontvangen? Zoals op bijv. de SES 6 (40.5°W) in gebruik is?
Of is elke C-band LNB met een LO van 5150 MHz geschikt?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@trust , bedankt. heb hem zojuist besteld de ali  supermax voor $19.34  , ofwel 15,81 euro. 

Nu nog op zoek naar een 2e goede C-band lnb  zodat ik er eentje circulair en de andere voor linair.

Ook nog even zoeken naar een perfect c120 lnb voor op mijn  deltastar gregorian. De oude mag wel weereens vervangen worden(mti  ap8-tw  0.6db)
en tenslotte nog een geschikte  Ku band lnb zoeken voor op de laminas 1800.

Gelukkig heb ik niet te maken met openingstijden online. :)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...