Ga naar inhoud


DM8000 en mediaguard3 CD


Notes

Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal,

 

Ik ben in het bezit van een Dreambox DM 8000. Inmiddels is het al een oud beestje maar hij doet het nog goed. Hij draait reeds enkele jaren met een DVB-T kaartje op een Enigma2 image uit 2012.

Alvorens de vraag hier neer te leggen heb ik geprobeerd voldoende wijsheid van het net te halen maar helaas heb ik lang niet alles duidelijk kunnen krijgen.

Ongetwijfeld kunnen jullie mij verder helpen…

 

Nu wil ik de schotel met de duo-LNB van CD gaan gebruiken met een abo op canal digitaal met Ziggo sport.

 

Vraag 1: Accepteert de DM8000 de losse mediaguard3 smartcard van CD of werkt het alleen icm de CI-module van CD??

Vraag 2: Kan de DM8000 met één zo’n kaart meerdere transponders tegelijk decoderen (kijken en opnemen) als beide sat- ingangen zijn aangesloten met losse feed van de LNB??

 

De te volgen stappen!?!

-Back-up maken van huidig systeem met dreamup.

-Meest actuele originele dreambox firmware flashen.

-Open PLI 6.1 of openATV 6.1 flashen.

-Daarna Oscam installeren voor commuicatie met de smartcard??

 

Bij voorbaat dank

Link naar reactie
Delen op andere sites


De oranje/witte Seca3 kaart van CDS kan uitstekend zonder module worden gebruikt TENZIJ je ook FoxSports2 HD Int in je sportpakket hebt. Deze laatste zender draait alleen in Nagra CAK6 modus die alleen de witte CDS CI ondersteunt.

Je kunt meerdere zenders tegelijk opnemen als je beide sat tuners een eigen coax toebedeelt vanuit de LNB.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...