Ga naar inhoud


Zenderontvangst


alikianos

Aanbevolen berichten

Hola,

Ik heb een schotel van 130 cm gericht op Astra 1c  19.2 E.

Ik ontvang enkel Engelse posten zoals Movies 4 men. Pick, Talking pictures Sky news, Blaze en een hele hoop van Al Jazira en die toestanden.

Normaal gezien zouden er Duitse en Spaanse posten moeten te zien zijn, maar niks daarvan.

Nu krijg ik een bericht van een installateur "Dan staat hij op de transponders van Astra 1 ingesteld maar met signaal van de Astra 2..."

Is er iemand die mij kan helpen dit op te lossen aub.

Dank bij voorbaat

Ps Ik woon in Spanje en mijn satelliet ontvanger is geen HD

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Dit komt doordat je schotel is uitgericht op de verkeerde satelliet positie.

Je schotel kijkt naar 28 graden oost i.p.v. 19 graden oost.

 

Je zal je schotel  ongeveer 9 graden naar het zuiden moeten draaien en de elevatie opnieuw moeten instellen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

géén HD ontvanger, kan dus waarschijnlijk enkel DVB-S ontvangen, en geen DVB-S2 !

eerst op de juiste satelliet africhten (inderdaad 19,2E en niet 28,2E) en dan maar scannen en kijken welke DVB-S transponders hier nog op uitzenden.

voor wat dit kost zou ik in elk geval aanraden om een HD ontvanger aan te schaffen.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...