Ga naar inhoud


HD Line SF-500


Heliropter

Aanbevolen berichten

@a33. Alleen de transponder die ik van @Sprietje heb doorgekregen heb ik nu getest en die pakt ie vandaag wel lekker. Uiteindelijk wat beeld gekregen, veel Duitse zenders van het Canaldigitaal HD pakket doen het helaas nog niet (dus nog geen Max), mogelijk dat ik alleen de Astra 3 nu heb. Slecht zicht hier, hopen dat onze buurBelgen zometeen vertrekken dan kan ik de schotel even op hun veldje zetten. De kabel die bij de schotel zat is overigens veel dunner dan die welke ik bij de Electronicazaak  heb bijgekocht. Kabel is zó dun dat ie voor mijn gevoel te makkelijk in het koppelstuk past (#dusstukjegebogen:-)) . 

@trust aansluiting direct op de schotel (1m kabel). Zoals je hierboven leest is er al wat leven in de brouwerij, nog niet alle vaten open helaas 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 uur geleden zei j0p3Y:

@a33. Alleen de transponder die ik van @Sprietje heb doorgekregen heb ik nu getest en die pakt ie vandaag wel lekker. Uiteindelijk wat beeld gekregen, veel Duitse zenders van het Canaldigitaal HD pakket doen het helaas nog niet (dus nog geen Max), mogelijk dat ik alleen de Astra 3 nu heb. Slecht zicht hier, hopen dat onze buurBelgen zometeen vertrekken dan kan ik de schotel even op hun veldje zetten. De kabel die bij de schotel zat is overigens veel dunner dan die welke ik bij de Electronicazaak  heb bijgekocht. Kabel is zó dun dat ie voor mijn gevoel te makkelijk in het koppelstuk past (#dusstukjegebogen:-)) . 

@trust aansluiting direct op de schotel (1m kabel). Zoals je hierboven leest is er al wat leven in de brouwerij, nog niet alle vaten open helaas 🙂

 

Nou, de Duitse zenders zitten op Astra 1 (19.1E) en niet op Astra 3 (23.5E).

 

En een kabel buigen is niet goed want dan kan ie scheuren (of zelfs breken) waardoor het signaal slechter wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei beeheap:

 

Nou, de Duitse zenders zitten op Astra 1 (19.1E) en niet op Astra 3 (23.5E).

 

En een kabel buigen is niet goed want dan kan ie scheuren (of zelfs breken) waardoor het signaal slechter wordt.

Zoals ik al verwachtte,enkel de Astra 3 goed binnen, de Astra 1 onvoldoende en daarom geen beeld. 

Buigen doe ik enkel op het koperen uiteindje, zodat ie binnenin het koppelstuk zéker goed contact maakt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden zei j0p3Y:

Zoals ik al verwachtte,enkel de Astra 3 goed binnen, de Astra 1 onvoldoende en daarom geen beeld. 

Buigen doe ik enkel op het koperen uiteindje, zodat ie binnenin het koppelstuk zéker goed contact maakt. 

 

Wel goed lezen, hè! Welke LBN heb je eigenlijk? En bedoel met koppelstuk de F-connector? Ik denk dat je die helemaal verkeerd gemonteerd hebt. Maak eens wat foto's van de schotel, de LNB en de kabel want dit begint een verhaal zonder end te worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei beeheap:

 

Wel goed lezen, hè! Welke LBN heb je eigenlijk? En bedoel met koppelstuk de F-connector? Ik denk dat je die helemaal verkeerd gemonteerd hebt. Maak eens wat foto's van de schotel, de LNB en de kabel want dit begint een verhaal zonder end te worden.

Hehheh, over goed lezen gesproken 🙂

Zoals je hierboven kunt teruglezen heb ik een MAXIMUM XO-31 Monoblock single 3° LNB. Zit aan de juiste poot verbonden. 

Koppelstuk daarmee bedoel ik het stekkertje waar tweemaal male F-connector in samenkomt. Nodig omdat ik mijn SF-500 zo dicht mogelijk bij de schotel wilde kunnen aankoppelen. Na uitrichten haal ik de SF-500 er tussenuit en koppel ik de twee kabels (korte naar schotel en lange naar TV) met het genoemde koppelstuk. 

Morgen ga ik weer verder, mogelijk ligt het nu nog aan slecht vrij zicht omdat ie de Astra 1 niet pakt en de 3 wel. Deze setup heeft het in het verleden gewoon gedaan, dus belangrijkste nu waren de transponder gegevens... En vrij zicht 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedoel je zo'n koppelstuk? Waar heb je dat nu weer voor nodig? Bij een satfinder zit toch altijd een stukje kabel van ongeveer een meter. Dat schroeft je op de lnb en op de satfinder. De coaxkabel die naar de ontvanger gaat sluit je op de andere aansluiting van je satfinder. Ben je klaar met de satfinderm dan sluit je de coaxkabel die naar de ontvanger gaat toch weer rechtstreeks op de lnb aan? Of noem je dat korte stukje coaxkabel een koppelstuk?

 

F-koppeling.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 11 maanden later...
  • 2 jaren later...
Op 29-6-2019 om 21:48, Feddejan zei:

Hoe is dit afgelopen? Beetje jammer dat TSer zijn verhaal niet afmaakt

Drama continues... Zit nu in Spanje wederom te kloten... Ben er helemaal klaar mee en stop met schotel tv. Blijkbaar niet aan mij besteed. Bedankt voor alle pogingen om me uit de brand te helpen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...