Ga naar inhoud


HD Line SF-500


Heliropter

Aanbevolen berichten

Regelmatig komt het voor dat ik met het afstellen van de schotel tijdens het kamperen op de verkeerde satelliet zit met mijn analoge sat-finder.

Daarom heb ik de SF-500 aangeschaft met het idee dat deze aangeeft dat ik op de juiste satelliet gericht ben (astra 1/3 CanalDigitaal).

Ik kom er echter niet uit hoe dit apparaat te gebruiken.

Kan iemand mij helpen met een 'stappenplan' hoe deze te gebruiken?

 

Alvast hartelijk dank!

 

Groetjes,

 

Rob  

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 weken later...
Op 2-5-2018 om 18:46 zei reynaertdevos:

Ik kom er ook maar niet uit. Vandaag drie uur zitten klooien en niks verder gekomen. Diverse transponders ingegeven, ik denk zelf op de juiste manier, maar geen enkel resultaat. Als iemand een praktische korte handleiding zou kunnen plaatsen zou dat fijn zijn... King of Sat heb ik ook geraadpleegd maar geen flauw idee hoe de daar weergegeven data ingevoerd moeten worden in deze satfinder. Heb het op diverse manieren ingevoerd maar het werkt niet. Enige reden voor het uitblijven van ook maar enige gevonden satelliet is dat ik hier wat bomen om me heen heb.. Niet dicht bebost of zo, maar wellicht toch teveel. De App die ik geraadpleegd heb, Satfinder Pro, geeft in AR-modus aan dat ik net boven de bomen uit zou moeten komen... Tja. 

En dan ook al zitten dubben met een duo lnb zonder aanduiding van welke kop waar moet zitten... Een en al drama.. 🙂

aangepast door j0p3Y
AR
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

... Is er niemand die me nu kan helpen? 

Zit nu in Frankrijk en ben alweer enkele uren aan het klooien. Weet ik hoeveel settings en transponders geprobeerd maar niks werkt. Volgens mij had ik beter mijn analofe signaal elder niet weggegooid, had ik nog iets gehad... 

Wat een (relatief) drama... 

Ik weet ook niet welke gegevens van Kingofsat ik waar in moet voeren om het apparaat werkend te krijgen. Ook daar al aardig mee zitten experimenteren. 

aangepast door j0p3Y
Aanvulling kingofsat
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste j0p3Y

 

Je twijfelt of je wel de juiste duo-lnb hebt. Daar kan ik pas antwoord op geven als je aangeeft welke schotel je precies hebt.
Je hebt een MAXIMUM XO-31 Monoblock single 3° LNB

Je hebt een tv met ingebouwde satellietontvanger. Heb je de setup goed ingesteld voor 2 satellieten waarvan de Astra 19,2 op positie 1 en de Astra 23,5 op positie 2?
Heb je de Canal Digitaal zenderlijst ingeladen?

 

maximum monoblok single XO 31.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

De schotel is een triax, 60cm breed en 65 cm hoog. De LNB zit vast met de kop die op jouw afbeelding als Diseqc2 genoemd staat. 

 

De zenderlijst is vorige week geactualiseerd (kaart is van schoonvader, die kan hem thuis even missen :-)). 

 

De TV is een Philips 32PFK5300 .

Satelliet instellingen zijn:

Optie voor automatische update: Astra 19.2E en Astra 23.5E

Bij handmatige instellingen staat dit:

LNB:

LNB1-ASTRA 19.2E

LNB2-ASTRA 23.5E

Polarisatie : Verticaal 

Symboolratio:

-automatisch, of

-handmatig signaalsnelheid 29900

Frequentie: 11739

 

De SF-500 heeft de volgende settings:

Ver 5.10 software

(Even alleen voor de Astra3-235):

LO Freq: Univ

Down Freq: 11739

Symbol Rate: 29900

Polarity: V

Diseqc1.0: LNB2

22K: AUTO

Buzzer: ON

 

Ik heb inmiddels 10 transponders ingevoerd (overal vandaan geharkt) waaruit ik zou kunnen kiezen en dat zijn:

1) Down Freq 12090, Symbol Rate 29900, Polarity V

2) Down Freq 12187, Symbol Rate 29900, Polarity V

3) Down Freq 11934, Symbol Rate 27500, Polarity V

4) Down Freq 03980, Symbol Rate 29900, Polarity V

5) Down Freq 12168, Symbol Rate 27500, Polarity V

6) Down Freq 11229, Symbol Rate 22000, Polarity V

7) Down Freq 11856, Symbol Rate 29900, Polarity V

😎😎 Down Freq 11739, Symbol Rate 29900, Polarity V

9) Down Freq 12363, Symbol Rate 29500, Polarity V

10) Down Freq 11739, Symbol Rate 29900, Polarity V

 

Ben benieuwd of/waar ik iets verkeerd heb geïnterpreteerd... Alvast bedankt! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

PS: Ik zie dat ik de kop op het smalste / dunste stukje van dat pootje heb vastzitten. Ik zie met de klem geen mogelijkheid om hem om het dikkere deel heen te krijgen omdat hij er rond omheen moet (en dat dikkere deel is niet helemaal rondom vrij).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die lnb past prima op een Triax 64 en je hebt hem ook met de kop van de Astra 23,5 in de klem staan. Je moet het monoblock wel op de juiste schuinte instellen. Aangezien dit streek afhankelijk is, kan ik je de schuinstand niet aangeven want Frankrijk is groot.
De instellingen die je beschrijft zijn goed.
Je moet het monoblock zo dicht mogelijk naar de schotel zetten omdat de arm van de schotel eigenlijk iets te lang is.
Ik zie dat je allemaal verticaal gepolariseerde transponders geprobeerd hebt. Probeer NPO 1 en 3 eens, die zit op 12187H, DVB-S2, 8PSK, 29.900, 2/3
Heb je dit filmpje al een bekeken:

 

Maximum V3 duo-lnb.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat filmpje heb ik helaas al heel veel gekeken, maar heeft me niks gebracht. Die settings die je noemt kan ik niet allemaal kwijt in de apparatuur, zowel niet in de tv als in de SF-500. DVB-S2 is de ontvanger in de tv, 29.900 kan ik zowel in TV als in Sf-500 kwijt. De gegevens 8PSK en 2/3 kan ik dus nergens invoeren. 

Dit is wat de Google app Satfinder Pro hier aangeeft. Volgens mij moet ie dan 23 graden linksom als je richting de Astra satelliet kijkt (of 23 graden rechtsom als je naar de schotel kijkt). 

Screenshot_20180719-190158.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pfff, wat een gekl%&€t zeg. 

Je zou verwachten dat het met deze settings moet werken. 

Ik krijg met de door sprietje genoemde transondersettings een duidelijke piep op de SF-500. Kan volgens mij dan niet missen dat dit de Astra 3 is. 

De SF-500 geeft aan dat ik een Q van 60-70% heb, lijkt me voldoende. 

Maar op TV nog geen signaal te ontdekken. Ik selecteer Configuratie/Satelliet zoeken/Zenders bijwerken maar dat doet niks. Mss nog een keer helemaal de zendergroep opnieuw installeren, wie weet. 

Anders helaas morgen geen Verstappen voor mij en de jongens :-/

aangepast door j0p3Y
Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden zei j0p3Y:

De SF-500 geeft aan dat ik een Q van 60-70% heb, lijkt me voldoende.

 

Op álle transponders die je hebt ingevoerd?

En je krijgt die waarden ook niet hoger?

Misschien is er dan iets mis met je kabel of (de instellingen van) je TV.

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uur geleden zei j0p3Y:

Pfff, wat een gekl%&€t zeg. 

Je zou verwachten dat het met deze settings moet werken. 

Ik krijg met de door sprietje genoemde transondersettings een duidelijke piep op de SF-500. Kan volgens mij dan niet missen dat dit de Astra 3 is. 

De SF-500 geeft aan dat ik een Q van 60-70% heb, lijkt me voldoende. 

Maar op TV nog geen signaal te ontdekken. Ik selecteer Configuratie/Satelliet zoeken/Zenders bijwerken maar dat doet niks. Mss nog een keer helemaal de zendergroep opnieuw installeren, wie weet. 

Anders helaas morgen geen Verstappen voor mij en de jongens :-/

Sluit je die satmeter bij de schotel aan of binnen aan het eind van de kabel ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...