Ga naar inhoud


OpenATV satelliet scan pad, waar posities en lijst van gevonden zenders wordt bewaard


Aanbevolen berichten

Omdat ik eens in de zoveel tijd een nieuwe image van OpenATV of OpenPLi  erop zet en daarbij weer opnieuw alle zenders moet scannen van 18 lnb's, is dit nogal een tijdrovende klus, maar ook het scannen duurt lang (30 min of langer per tuner)

 

Dit word vast bewaard in een bestand op de ontvanger dacht ik zo, maar het lijkt me niet de satellites.xml in /etc/tuxbox, maar ik kan dit verkeerd hebben... of zit dit gewoon onder /etc/enigma2 ? maar welke file dan?

 

Andere vraag: Als ik de lijst van mijn eigen favorieten naar OpenPLi upload (andere ontvanger) dan zijn de favorieten grijs en moet ik daar opnieuw scannen..

 

Even voor de goede orde, ik gebruik:

1 - Mutant hd51 met 2 tuners Openatv 6.2

2 - XP1000 in de slaapkamer OpenPLi 6.2

T90, Mutant HD 51

Link naar reactie
Delen op andere sites


Probeer Dreamset eens...

http://www.dreamset-editor.com

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Staat er voor beide ontvangers een profiel in Dreamboxedit?

Dit moet wel,want de ontvangers hebben ieder een eigen ip-adres

Ook is het verstandig ze een vast ip in je router te geven.

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ieder hun eigen, maar ergens gaat het mis, ik weet waarom nu...... maar de vraag was anders, waar kan het bestand vinden waar de gevonden kanalen zich bevinden (dus bij een scan van alle lnb's is dat soms lamedb5 of lamedb??

T90, Mutant HD 51

Link naar reactie
Delen op andere sites

LameDB.

Ik heb geen lamedb5

Je zou ze eens kunnen openen in een tekstverwerker (kladblok,kwrite oid) en vergelijken

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Antwoord op je vraag: lamedb

 

Maar m.i. kan je het beste met Dreamset (en ik neem aan ook met dreamboxEDIT e.d.) de ene box uitlezen en dat dan schrijven naar de ander.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...