Ga naar inhoud


Ik heb een 4 jaar oude Samsung flatscreen, maar...


Aanbevolen berichten

Goedendag,

 

Ik kocht de Samsung flatscreen die recentelijk op 2ehands werd aangeboden. Een prachtig toestel, ik ben er erg verguld mee.

Maar voor mij is het de eerste keer dat ik een tv toestel bezit met ingebouwde sat tuner, en ondanks vele uren klooien is het me nog steeds niet gelukt om satellieten toe te voegen. De online gebruiksaanwijzing van het toestel verteld wel dat je er een USALS draaibare schotel mee kunt besturen, en dat klopt, werkt prima, maar ik kan maar niet ontdekken hoe je een tweede positie toevoegt. Heb een mooie lijst Astra 1 maar wil ik er bijvoorbeeld Hotbird aan toe voegen dan vind ik alleen opties die 13 Oost inscannen met de waarschuwing dat de bestaande database (dus in mijn geval de zenders van 19,2 Oost) overschreven gaan worden. En dat is natuurlijk NIET de bedoeling.  Ze spreken ook van het invoeren van een zenderlijst via de USB aansluiting maar in welk programma die zenderlijst zou moeten worden gemaakt dat staat er dan weer niet bij.

 

Heeft iemand ervaring met Samsung ontvangers (even aannemend dat ze niet voor elk toestel een ander systeem gebruiken)? IK neem aan dat ik er uiteindelijk wel ergens een keertje uit moet komen maar er is nog zoveel ander werk dat staat te wachten. En niet te vergeten logeetjes tijdens de Vierdaagse. Bij voorbaat heel hartelijk dank!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


via menu - kanaal- satellietsysteem kan je de gewenste satellieten toevoegen maar je zal toch de handleiding eens moeten lezen. De lijst van transponders zal je manueel moeten aanvullen/veranderen want die is op enkele jaren sterk veranderd.

Veel plezier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei Jürgen:

Heb jij naar deze topic al gekeken, wellicht heb jij daar iets aan?

 

 

 

 

Dank je, maar nee. Die problemen heb ik niet, de schotel staat prima en ik kan ook van de ene sat naar de andere draaien met mijn tv toestel. Mijn probleem is alleen maar dat ik nog niet heb kunnen ontdekken hoe je een aantal verschillende satellieten kunt afscannen, Een satelliet is geen probleem maar zodra ik een tweede wil toevoegen kan ik alleen maar de eerste vervangen. Dat is mijn probleem. De menu-plaatjes die aan het eind van die thread staan afgebeeld zijn overigens dezelfde als de mijne.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei gors:

via menu - kanaal- satellietsysteem kan je de gewenste satellieten toevoegen maar je zal toch de handleiding eens moeten lezen. De lijst van transponders zal je manueel moeten aanvullen/veranderen want die is op enkele jaren sterk veranderd.

Veel plezier.

 

Dank je, ik heb daar gezocht maar tot dusver nog niets gevonden. Wel frustrerend dat die Samsung zo ontzettend weinig geduld vertoont. Als je niet vrij snel een keuze maakt, bijvoorbeeld omdat je eerst even wilt checken wat je wilt kiezen dan vlieg je zo weer uit het gekozen menu en mag je weer opnieuw beginnen. Niet bepaald gebruikersvriendelijk...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij kunt het ook direct aan de klantenservice van Samsung via FB Messenger vragen, ik heb er goede ervaringen mee.

Of ze echter iets over dit specifieke en niet alledaagse probleem kunnen zeggen betwijfel ik.

Maar ja, niet geschoten is altijd mis, toch?

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je, dat ga ik doen zodra al onze kleinkinderen weer bij hun ouders terug zijn, het is hier momenteel een heksenketel. Maar waarom spreek je van een "niet alledaags probleem"?  Als ze de optie van een draaibare antenne in zo'n ding inbouwen waarbij je zelfs mag kiezen tussen USALS en Disecq 1.2 dan kun je het toch moeilijk iets vinden waar ze hun klanten geen advies over kunnen geven? Dat klinkt een beetje als een autofabrikant die zegt "ja we hebben wel een reservewiel in dat type wagen ingebouwd maar waar dat precies te vinden is dat moet je zelf maar uitzoeken, dat is geen alledaags probleem" 🤣🤣🤣

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei T90user:

..... Maar waarom spreek je van een "niet alledaags probleem"?  Als ze de optie van een draaibare antenne in zo'n ding inbouwen waarbij je zelfs mag kiezen tussen USALS en Disecq 1.2 dan kun je het toch moeilijk iets vinden waar ze hun klanten geen advies over kunnen geven? 

 

Samsung bied deze optie weliswaar aan maar ik denk zelf dat het aantal vragen wat bij Samsung hieromtrent binnenkomt bijzonder laag zal zijn, dat bedoelde ik met niet alledaags.

Natuurlijk zouden zij hier antwoorden over moeten kunnen geven maar nogmaals, algemeen ben ik uitstekend te spreken over hun versterkte service.

Ik constateer echter ook dat in die groep die de service aanvragen beheert de kennis maar tot een bepaald niveau rijkt, zodra het wat ingewikkelder wordt laten zij het toch afweten.

Ik had enige tijd een verbindingsprobleem met WiFi 5.0 tussen hun TV en Soundbar welke niet door hen kon worden opgelost. Dit resulteerde uiteindelijk in het feit dat ik de Samsung Soundbar heb verkocht.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oei, da's minder leuk. Ik had plannen in die richting maar kon nergens een indicatie vinden welk type voor mijn "curved" 55" exemplaar bedoeld is. En sowieso wordt zo'n ding kennelijk niet onderaan het toestel vastgemaakt, op een tegekende afbeelding laten ze een soort sjerp zien die je achterop de muuraansluiting hangt waaraan dan weer die soundbar zou mieten hangen dus daar zie ik sowieso vanaf.

 

Maar zou er niet een of andere users group voor Samsung TV's bestaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, die is er ook, zie link maar ook daar reageren hoofdzakelijk aan Samsung verbindende leden.

Deze kunnen overigens ook net zo als via FB Messenger een INBEL-afspraak voor je maken met een Samsung techneut die dan op afstand probeert het probleem op te lossen, gewoon proberen.

 

https://eu.community.samsung.com/t5/TV-Audio/bd-p/nl-tv

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

PS: ik bedenk me net dat eigenlijk hetzelfde probleem speelt als ik een DiSEcQ 1.0 switch van mijn T90 schotel aansluit: ook daar kan ik netjes één poort tegelijk scannen, bij de tweede poort wordt de eerste overschreven. En dat zou dan toch eigenlijk wel als een "alledaags probleem" moeten worden aangemerkt, vind je ook niet?

 

Voor alle duidelijkheid, de Samsung staat beneden en ik kan uiteraard het kijkplezier van mijn vrouw niet gaan zitten vergallen met mijn ge-experimenteer dus dat vertraagt het zoeken naar een oplossing aanmerkelijk. En ja, het feit dat die Samsung zo verdomd ongeduldig is en zo uit het menu springt als je even nadenkt over wat te kiezen helpt ook niet echt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...