Ga naar inhoud


Achter de ziggo router een goede WiFi versterker


tipje

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Of dat gaat lukken hangt van je huis af, dus met een versterker overal goed signaal.

Ook de omgeving speelt een rol, in het midden van een torenflat zal de WiFi band aardig onbruikbaar zijn.

 

Ik zelf gebruik Fritz Powerline adapters, die kan je tot een WiFi mesh smeden. Powerline adapters Fritz rond de 80 euro.

Een versterker of ook wel repeater zou ik alleen gebruiken daar waar je met Powerline adapters niet verder komt.

Een Fritz repeater kan je voor ongeveer 40 Euro bemachtigen, je snelheid halveert dan wel.

 

Er zijn ook goedkopere merken met vergelijkbare oplossingen, of die beter of slechter zijn weet ik niet.

 

Op mijn hoofdverblijf heb ik ondertussen een CAT 7 netwerk gelegd, dat werkt het beste!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Fritz 546e set, inpluggen op een stopcontact aan de achterkant van het huis, liefst aan de buitengevel.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gewoon in Bridge modus schakelen, is de default.

Nee, Amerikaans is niet mogelijk.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik al jaren een Asus RT-AC68U en daarvoor een RT-N66U.

Deze stond en in onze vorige woning achter betonnen muren en daar kon ik circa 25m achterin de tuin nog prima WiFi 5.0 GHz ontvangen.

 

Ook kun je met de Asus modellen zoals ook de Fritz routers een AiMesh netwerk creëren, m.a.w., je kunt oudere (2e hands) 5.0 GHz modellen via software draadloos koppelen om een alles dekkend WiFi netwerk op te zetten.

 

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...