Ga naar inhoud


Netgear Nighthawk R7100LG valt regelmatig uit.


Con

Aanbevolen berichten

Ik heb een 4G modem (modem met simkaart) en deze valt regelmatig uit, althans de 4G verbinding.

Iedere keer als ik hem herstart heb ik gelijk weer verbinding dus aan mijn provider ligt het

waarschijnlijk niet.

Echter de frequentie van uitvallen wordt steeds heftiger, nu enkele keren per dag.

Wifi blijft in de lucht, ik kan hem dan ook draadloos resetten.

Maar dit wordt uiteraard mateloos irritant zeker omdat mijn smartphone iedere keer

over schakelt naar 4G omdat via wifi geen internet is.

Wie kan hier iets over zeggen?

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Er is geen nieuwe versie beschikbaar volgens het modem.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aks je bij de Community op de netgear site kijkt zie je dat er veel meer van die dingen uitvallen, dus prijs je gelukkig dat je niet de enige bent.

Hat grote nadeel is dat de firma netgear een eigen instelling heeft en dat is "trek je niets van je klanten aan", met meldingen op de site word niets gedaan.

https://community.netgear.com/t5/forums/searchpage/tab/message?q=R7100LG&collapse_discussion=true

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, erg informatief zijn ze niet.

Heb voor alle zekerheid de FW geherinstalleerd. Wellicht biedt dat uitkomst.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had ook geen zin.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Doet dat modem aan logging zodat je kan zien wat er nou eigenlijk gebeurt? Het kan zijn dat het signaal dropt en dat het modem er daarom mee kapt. Het kan overigens natuurlijk nooit kwaad om toch je provider eens te vragen of er iets aan de hand kan zijn.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afgelopen weekend een fw-update gehad.

Het ziet er naar uit dat 4G nu in de lucht blijft.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Om het maar even af te ronden, uiteindelijk bleek dat de omgevingstemperatuur

de boosdoener was. Misschien moet ik hem even openmaken of door de

ventilatiegaten wat perslucht spuiten (blazen).

Maar met de huidige temperaturen is er niets aan de hand.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Toch weer even leven inblazen.

Ondanks de nu normaal geldende temperaturen toch

weer 2 keer randomize per dag uitval.

En dat is irritant omdat mijn Domotica dan ook triggers

mist en zit ik soms in de kou...

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...