Ga naar inhoud


lnb geeft wel beeld signaal maar de rotor krijgt geen voeding


Pieterrr

Aanbevolen berichten


juist aangesloten ? Eerst naar rotor/motor en vandaar naar LNB.  Instellngen in box juist ( usals) ?

aangepast door bellejt

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

59 minuten geleden zei Pieterrr:

Is het mogelijk dat je wel beeld krijgt maar dat de rotor geen voeding vanuit de ontvanger krijgt? Bij mij is dat het geval.

 

Als het werkelijk het geval is bij jou, is het dus kennelijk mogelijk.;)

 

Maar je bedoelt het kennelijk anders? Ik denk dat je de de verschijnselen beter moet beschrijven, om te kunnen begrijpen wat er bij jou aan de hand is.

 

groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden zei Pieterrr:

Is het mogelijk dat je wel beeld krijgt maar dat de rotor geen voeding vanuit de ontvanger krijgt? Bij mij is dat het geval. Ik ging ervan uit dat ook een lnb voeding nodig heeft?

Onder op de rotor zit(ten) één of twee ledjes , als alles oke is brand er een groene .

Beide F aansluitingen zijn in de rotor direct met elkaar verbonden , je kunt dus gerust beide kabels gewisseld aansluiten .

waarom denk je dat de rotor geen spanning krijgt , wil hij niet draaien ?

doorlussing moteck.JPG

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...